BasBQ
Beef en Steak

Buikspek

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Vrijdag maar weer eens bij de slager geweest om een stuk buikspek te halen, entrecote kunnen weerstaan, voor zaterdag. Zaterdag was de planning.
Vervolgens de rest van de boodschappen gehaald bij een landwinkel. Mag ik ook een keer profiteren van thuis werken? Ook maar kalfs ribbetjes meegenomen, had plek over. Bij de Jumo zip zakken en de ABC ketjap, na het advies van Ewald (thanks), omdat ik niet wist hoe dun de marinade zou zijn (ketjap niet nodig gehad) en ook de appelsap niet en ook de knoflook niet gebruikt.

C15D6CF8-380F-4DCA-A2E7-EF3E5D8CCDF5.jpeg


Wilde gelijk marineren maar de zakken waren wat klein. Dacht zal me inhouden en had 1 liter zip zakken meegenomen maar die waren wel erg klein. Aan m’n vriendin gevraagd om de 3 liter zakken mee te nemen voor als ze ‘s avond zou komen. Aldus geschiedde en werd de planning aangepast. Vrijdag avond marineren en zondag de Q op 😁

Spek in 2 stukken verdeeld en bewerkt met een vork. Zoals Dennis in zijn Noskos flog Zeeuws spek aan gaf moest je aan iemand denken, dat maakt het bewerken gemakkelijker. Na zoveel managers gehad te hebben zit er altijd wel een goeie tussen 😱 en was ik zo klaar 😉
Bij één stuk alleen de smokey marinade gedaan. Bij de andere zoete marinade met 2 eetlepels sambal. Weet niet wat er allemaal in de marinade zit maar de smokey is echt 👌🏻👌🏻

30BE9D5B-F3C7-442C-9206-548D909A77F5.jpeg


Hierna de koelkast ingedaan en ‘s avonds, zaterdags en vanmorgen nog wat gemasseerd.

Vanmiddag de Q aangestoken en naar 150 graden gebracht met appel chunks voor indirect grillen en de stukken erop gelegd.

391CFB99-22DD-4521-9CB1-6751ADC8C385.jpeg


Egg Genius en de Meater + aangesloten. Wilde eens kijken of ze gelijk opliepen

C31F4E1A-F993-49E9-B3EC-CF575C9FB9DB.png


D57680AA-D7F9-439A-A620-640C3E4B7D17.png


Dat ging goed.

De Meater + gaf aan dat het nog 5 min zou duren voor het vlees klaar was. Dat duurde toch langer dan 5 min, laatste stukkie duurde toch langer.
Toen de Genius ook aan gaf dat het klaar moest zijn ook nog effe de Thermapen erbij gepakt voor de controle. Ze waren er klaar voor na zo’n 5 kwartier ongeveer

648D2E45-CD64-4B57-B9D5-07818FC52129.jpeg


Het verschil van marinade’s proef je en zo ook de sambal
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit! Mooi stukkie spek. (y)
 
Lekker spekkie. Lust ik wel
 
Heerlijk spek, moet deze ook eens op de lijst zetten, lekker voor in een salade als je even uitbakt of gewoon als snack
 
Dat ziet er heel goed uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit ziet er uit als een stukje liefde in een rechthoek. Mooi hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
spek altijd lekker
schuif maar door hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan