BasBQ
Beef en Steak

Buikspek Char siu

Vuurvreter

Tondelzoeker
Berichten
14
Hoi allemaal! Op deze heel hete dag besloten de bbq vroeg aan te steken. Rond 13.00 ging een mooi stuk gemarineerd buikspek op de kamado. Temp rond de 103. Sinds de laatste 2 uur is hij in 'the zone' en blijft de kerntemp steken op 68. De kerntemperatuur verschilt helaas van recept tot recept. Van 68 tot zelfs 85 graden. Ik heb de temperatuur van de kamado naar 135 gebracht om het proces iets te versnellen. Op welke temp. halen jullie de buikspek eraf?
IMG_20200806_202802_691.jpg


20200807_172906.jpg
 
mooi begin, maar hoe is het geëindigd?
 
Heerlijk ziet het er uit. Niks meer aan veranderen.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
Freakin' awesome! Wat mooi zeg! Dat ga ik ook eens proberen (op de kettle). ZO mooi!
 
Mooi hoor!

Heb je meer toegevoegd dan alleen die red pork marinade van lobo?
Bij mij wordt ie nooit zo mooi rood.
 
Mooi hoor!

Heb je meer toegevoegd dan alleen die red pork marinade van lobo?
Bij mij wordt ie nooit zo mooi rood.
Nee, alleen de marinade. Ik heb wel de vetlaag ingesneden zodat de marinade bij het vlees komt. En verder ongeveer 16 uur marineren.
 
Ziet er heerlijk uit
 
ik doe er ook 5 SPICE kruiden en wat zout over voor ik ga bakken.

Haal deze saus eens bij de toko waar je die rode poeder hebt gehaald en doe daar een scheutje voor je gaat eten over de Char Sui super lekker.
2B3C02B7-087B-41BF-942D-F2554DBF4841.jpeg
 
Heb al genoeg buikspek 😁 maar dit kan er ook nog wel bij
 
Wauw, dat ziet er echt wel top uit! Moet ik ook eens proberen... Hoelang ongeveer heeft dit stukje spek op je Q gelegen?
 
Ongeveer 5 uur. Best lang voor een kilo maar hij was maar 103 graden en hij bleef heel lang in 'the zone'. Zo rond de 62 graden. Soms heb je dat. Maar het was dubbel en dwars de moeite waard!
 
Dat is even geduld oefenen ja! Daar kan je je dan wel flink aan mispakken als je hongerige gasten hebt
Maar het is het wachten dan wel waard!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan