BasBQ
Beef en Steak

Brine kalkoenborst

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Beste lezers,

Vanmiddag een mooie kalkoenborst van bijna twee kilo gekocht. Dit naar aanleiding van meerdere recepten die ik gezien heb. Nu heeft iedereen daar zijn eigen merk brine. En daar krijg je toch het “Wij van WC-eend” gevoel van.

Hebben jullie nog een goed recept? En wat is de tijdsduur dat ik hem moet brinen? Ik lees 8 tot 12 uur. Qua rub zal ik het waarschijnlijk heel simpel houden met peper, zout en knoflook.

Alvast bedankt!
 
Dees ga ik ff volgen. Heb wel eens een filmpje gezien waar ze kalkoenvleugels maakten en deze gewoon een paar potten augurken namen en het sap ervan gebruikten als brine :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
volg het ook even....

ik ben altijd van makkelijk en een eenvoudig.

Doe de kalkoen altijd gewoon met pezo op de q en dan na verloop van tijd inpakken en klaar. Staat hier hoog in de lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Wij gebruiken dit recept altijd en wij vinden dit echt een fantastisch recept :love: er zijn meerdere op het genootschap die gebruik maken van dit recept ;) hopelijk heb je hier iets aan 🤔

 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Die van jet is een mooie. Je zou ook het recept van Dennis voor gerookte kipfilet erop los kunnen laten. Alleen zal deze borst wat dikker zijn dan een kipfilet. Dus twee uur pekelen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ik van WC eend raad mijn eigen brines aan 😜
 
  • Haha
Waarderingen: Beun
Ik heb al dikwijls kalkoen borst gemaakt zonder te pekelen.
Ik doe er dun gesneden rauw spek rond.
Ook al dikwijls gevuld met allerlei dingen, echter steeds met het spek er omheen.
Laatste keer heb ik het gedaan met rode pesto erin, zeer lekker.
Soms op spit soms gewoon rond houten lepel🙂.

IMG_20200819_164036.jpg


IMG_20220302_172912.jpg


IMG_20220302_144337.jpg
 
Hoe lang zou jij een borst in de brine zetten? Dan zou ik het recept voor de Apple Brined Turkey aanhouden.
Dat ligt erg aan de sterke van de pekel en de dikte van het vlees. Met zo’n 7% zout zou een uur of 4-5 genoeg moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Afgelopen weekend kalkoen gemaakt ala "Wij van WC" Noskos. En die was heerlijk. Goed van smaak en super sappig. Voor komende kerst gaan we die weer maken
IMG_9479.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan