BasBQ
Beef en Steak

Bretoense Kreeft

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Afgelopen weken waren we in de Finistere, Bretagne, laat dat nu aan de zee liggen en hun specialiteit, juist. Vis, schaaldieren, schelpdieren, ....

Een goede vriend van ons heeft daar een restaurantje, aan hem gevraagd een kreeft van de groothandel mee te nemen.
Hoe groot wil je ze? een mooie voor 2 personen was het antwoord...

Hij had er eentje mee van 1400gram.
1627912989680.png
1627913010600.png


Eerst de Joe opgestookt naar een een goeie 100°C en wat boter gerookt met appelhout, daarna een sjalotje en bieslook toegevoegd.

1627913051420.png


De Joe verder opgestookt naar 200°C
Dan komt het moeilijkste, het beestje levend in 2 snijden, ging al bij al vlot, maar doe het toch niet graag.
Snel snel op de Q in de hoop dat de stuipen toch wat zouden stoppen.

1627913141325.png


Na een aantal minuten ze omgedraaid en ingesmeerd met mijn boter/sjalot/bieslook mengsel.
In totaal heeft ze er 15 minuten op gelegen, garing was perfect.
mijn vrouw had nog wat boontjes en aardappelen op de binnenpit als sides gemaakt maar met de kreeft alleen hadden we ook genoeg gehad.

1627913123055.png


Daarna kwam het zuurste moment, einde van ons verlof...
 
Tja, aan alles komt een eind. Gelukkig hebben julllie kunnnen genieten van deze kreeft en diverse culinaire gerechten in Bretagne.
Lijkt me daar wel een paradijsje voor de vis- en schaaldier lekkerbek.
 
Heerlijk!
Hopelijk kunnen jullie snel weer die kant op om te gaan genieten van al dat lekkers uit de zee.
 
Heerlijk!
Hopelijk kunnen jullie snel weer die kant op om te gaan genieten van al dat lekkers uit de zee.
als die corona ons niet tegen houdt gaan we in september, november en december telkens nog een weekje.
 
Dat is weer eens wat anders!
Mooi gedaan Stijn.
 
Aan al het moois komt een eind, maar wel lekker afgesloten zo
 
Mooie reportage weer Stijn. Met een heerlijk resultaat.
Geloof graag dat het gesmaakt heeft.
Mooi kreeftje 👌
 
Bretagne is genieten. Mooi gerecht

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Jeetje Stijn deze had ik ff gemist, wat een schitterende kreeft 😍 ik had heel graag met jullie meegegeten, wat zullen jullie genoten hebben van dit prachtigs uit de zee 🥂
 
Terug
Bovenaan Onderaan