BasBQ
Beef en Steak

Black Angus tomahawk

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Vermits het hier op het forum lijkt alsof het de week van de tomahawk is, en de turkse slager eentje van 2kg voor me had liggen, dacht ik ook maar mee te doen :giggle:

Super lekker, maar was een beetje te veel vet aan naar mijn zin. Met 4 volwassenen toch alles op geraakt. De kids willen liever andere vleesjes die dan ff op de gasser gaan.

En eens een nieuw dessertje geprobeerd. Gegrilde watermeloen overgoten met suiker ingekookt pompensap en afgewerkt met pistachenoten en muntblaadjes. Op zich een een lekkere combinatie, maar warme watermeloen is niet bepaald eentje om te onthouden naar onze smaak.

7BCBB0D5-1776-468F-A3AA-B85354A7794D.jpeg


3CB54DB7-B072-4BCB-971E-8791C7B992F6.jpeg


1DB40C97-0DED-4D71-AD2F-4AF07F95D0BB.jpeg


16D334FA-1A44-4E19-BEF7-835D55677608.jpeg


EF8F27D9-0C07-462D-9B97-79646B02BB6F.jpeg


9AEFA015-4413-40DE-A211-618751D70D7C.jpeg


07F8CFFB-BCDD-4E9F-85ED-B15713DACF3D.jpeg


30F07B7F-9F4B-4CFD-BB8A-C15B7A2230EF.jpeg


BA6D7BCA-1BFD-46BA-8F25-314F6954377D.jpeg


75E9BDA1-877C-40D6-ABC7-B39DA4E4ED86.jpeg


FD7DCFA1-6639-4C7A-90E7-8CBD0301F564.jpeg


30D86B7E-E13D-455B-B4A2-F2F5F60E2C7D.jpeg
 
Die tomahawk ziet er heerlijk uit en die gegrilde groenten zou ik ook nog gelust hebben.
Voor je dessert zou ik gepast hebben, warm fruit (bij de maaltijd of als dessert) is aan mij niet besteed.

Zo´n bijltje staat ook nog op mijn To-Q-lijst.
Maar het been mag dan niet te lang zijn of het past niet tussen mijn Bastard Medium.
 
Laatst bewerkt:
Die tomahawk ziet er heerlijk uit en die gegrilde groenten zou ik ook nog gelust hebben.
Voor je dessert zou ik gepast hebben, warm fruit (bij de maaltijd of als dessert) is aan mij niet besteed.

Zo´n bijltje staat ook nog op mijn To-Q-lijst.
Maar het been mag dan niet te lang zijn of het past niet tussen mijn Bastard Medium.
Deze paste maar net op de large.
Maar als ge ne medium hebt, pak dan gewoon een cote à l’os.
 
Deze paste maar net op de large.
Maar als ge ne medium hebt, pak dan gewoon een cote à l’os.
Zat ook nog te denken dat een tomahawk eigenlijk gewoon een cote à l´os is met een langer stukje been.
 
Ziet er goed uit
En als je de meloen niet zo gemaakt zou hebben had je nu nog niet geweten wat je ervan zou vinden
 
Das een serieus stuk vlees ! :cool:
Warme watermeloen is ook niet hetgeen ik voor zou gaan :ROFLMAO:
 
Das een serieus stuk vlees ! :cool:
Warme watermeloen is ook niet hetgeen ik voor zou gaan :ROFLMAO:
Ik vond weinig goede desserts voor op de BBQ. Mijn favo’s zijn smores en banaan rolo. Smores meer iets voor de kids en niet ideaal met covid om samen in zen pannetje te lepelen. En banaan rolo is heerlijk, maar mensen vinden het niet zo super om een zwarte banaan voor hun te krijgen. En blijkbaar zijn in mijn kringen niet veel mensen zot van warme ananas. Dus ben nog op zoek naar een ideaal dessert.
 
Ziet er goed uit
En als je de meloen niet zo gemaakt zou hebben had je nu nog niet geweten wat je ervan zou vinden
Awel, de combinatie was super en denk wel dat het een winnaar zou zijn als de watermeloen gewoon koud zou zijn.
 
Sowieso bij Kadir in Nossegem gehaald. Supervriendelijke man, maar hij moet leren om zijn cuts schoner te maken en dat extreme vet er af te halen.
 
Sowieso bij Kadir in Nossegem gehaald. Supervriendelijke man, maar hij moet leren om zijn cuts schoner te maken en dat extreme vet er af te halen.

Was nu de eerste keer dat ik door hem zelf bediend werd. Normaal door die vrouw die er meestal staat. Eerste keer dat ik er kwam een aantal maanden terug, kocht ik er dry aged cote à l'os en daar zat ook een serieuze vetrand aan. Deze sneed ze eraf voordat ze de weegschaal op gingen en vroeg ze of ik het vet gratis mee wou nemen :ROFLMAO:

Daarna altijd super gerief gehad. Ook deze keer was hij qua smaak dik en dubbel in orde. Maar viel me op dat er toch wel veel vet uiteinlijke aan zat. Want het was 2,01kg en zo een been weegt pakweg 500gr (als het al zo veel is) en dan hebben we er met 4 volwassenen van gegeten waarvan ik de grootste eter en de andere echt wel kleine eters. Ik had mss nog 100gr over dat ik gisteren in mijn slaatje heb gedaan. Dus denk dat er qua vlees zelf iets van 1kg van over bleef.

Maar al bij al, blijft het mijn favoriete beenhouwer :D
 
Ik vond weinig goede desserts voor op de BBQ. Mijn favo’s zijn smores en banaan rolo. Smores meer iets voor de kids en niet ideaal met covid om samen in zen pannetje te lepelen. En banaan rolo is heerlijk, maar mensen vinden het niet zo super om een zwarte banaan voor hun te krijgen. En blijkbaar zijn in mijn kringen niet veel mensen zot van warme ananas. Dus ben nog op zoek naar een ideaal dessert.
Laatst een paar keer een cake gegrilled, zie deze post: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/bbq-en-voor-een-goede-vriend.24521/#post-352547
Beetje leuk aankleden en je hebt een heerlijk simpel en snel toetje.

Jou bordje eten ziet e ook goed uit zeg. Allememaggies, wat een heerlijkheid
 
Die tomahawk ziet er echt gruwelijk uit. Ik had absoluut wel mee willen helpen om die soldaat te maken.
 
http://beefensteak.nl & https://butchery.be zijn schappelijker. De cheddar jalapenos burgers van de laatste zijn een absolute aanrader.

Het is wat duurder, maar er is wel degelijk een kwaliteitsverschil. Ze hebben altijd eerste keus om zo te zeggen als je het vlees vergelijkt.


Ik was al eens op BBquality gaan kijken en die prijzen zijn schappelijk, maar heb nog niets online besteld. Ik kom nog steeds aan mijn trekken bij de locale boeren en beenhouwers
 
Terug
Bovenaan Onderaan