BasBQ
Beef en Steak

Black-angus rib-eye met beurre de paris met Ewalds witlof op eigenwijze..

Tante Agnes

Kooltjesharker
Berichten
104
prachtige foto's, ik denk dat ik ook zeker gesmuld zou hebben
 
Ziet eruit als een perfecte avond
 
Dat ziet er heerlijk uit,ben gek op witlof (en rib eye)!!
Ben idd wel benieuwd naar het recept vd witlof  :blush:
 
Roland78 zei:
Dat ziet er heerlijk uit,ben gek op witlof (en rib eye)!!
Ben idd wel benieuwd naar het recept vd witlof  :blush:

Ok? tipje van de sluier, maar ik heb hem niet helemaal op Ewald zijn manier gemaakt. Die gebruikt andere ham en meer kaas dacht ik.
Ik heb Serano ham gebruikt.

Het is eigelijk heel simpel. Je haalt steeds de blaadjes van een struikje. Die rangschik je in een schaal. En dan steeds een plakje ham, plakje kaas en dan weer een blaadje. Zo blijf je stapelen en eindigen met kaas. Ik heb ze halverwege met wat peper en gedroogde tijm bestrooid. Aan het einde nog wat peper er over. Een scheutje witte wijn ( Ja sorry ben altijd op gevoel, Ewald wordt wel eens gek van me ;) )
En ik heb er toen nog wat druppels goede olijfolie over gestrooid en een paar el oude geraspte geiten kaas.







 
Echt lekker zeg! Dat lust ik :D
 
Heerlijke maaltijd Agnes, hier kun je me voor wakker maken.
De witlof gebruiken wij inderdaad meestal achterham of grilham of Yorkham voor.
En de scheut droge witte wijn is bij ons ook een scheut, ik zeg er dan wel bij ongeveer een half glas ;)

Vlees is overigens erg mooi gegrild.
 
lekker gemaakt Tante een genot om te zien en ik kan het bijna proeven :D
 
Ewald zei:
En de scheut droge witte wijn is bij ons ook een scheut, ik zeg er dan wel bij ongeveer een half glas ;)

Nou Ewald toch wildebras ;)

Vlees is overigens erg mooi gegrild.

Had van mij iets roder gemogen maar moest een beetje schipperen op de WGA en daar manlief helemaal van de Rood is ( Heel toepasselijk ) heeft hij de meest rode gekregen ...
 
Lekkere malse stukken vlees, een prima maaltijd.
De Beurre de Paris staat inmiddels op de todo lijst :)
 
Wat een heerlijke plaatjes, ik zit gewoon te watertanden.
 
Ze verkopen dit vlees bij de Vomar voor de liefhebbers. Entrecotes (Hadden we gister ), rib-eyes en tournedos. Die hebben we nog niet geprobeerd.
 
Lekker zeg en schitterende foto's
 
dat is zeker feest!
 
Lust ik!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan