BasBQ
Beef en Steak

Bij velen niet bekent: de Green Mountain pellet Grill (pellet BBQ)

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Ik ben net nieuw op het genootschap, moe alles nog een beetje verkennen, ik kan beter overweg met de BBQ dan met de PC. Toch is me al snel vrij duidelijk geworden dat de pellet BBQ weinig bekent is bij vele genootschapsleden.

De pellet bbq wordt niet gestookt met gas, briketten of houtskool, maar met houtpellets. Op mijn website heb ik een heel gedeelte gewijd aan de uitleg en de werking van de pellet BBQ.  http://green-forest.nl/multifunctioneel.html

Zelf heb ik deze BBQ nu reeds 1.5 jaar en heb zelf al diverse aanpassingen gemaakt om deze BBQ te gebruiken voor alle mogelijke manieren van buitenkoken. Ik heb zelf een draaispit gemaakt om een speenvarkentje te grillen. Allerlei gerechten geprobeert, het is alleen jammer dat ik ook moet werken en niet fulltime bezig kan zijn met de BBQ.

 
mooi ding hoor!
 
Ik moet me bedwingen om niet op de buy-now knop te klikken, gaaf ding.
 
Mooie bbq.
 
Leuk concept.
 
Tja je zegt het zelf al in de voor en nadelen. Geen echt bbq-gevoel en dat is 1 van de pr?'s van bbq-en vind ik. Maar wel een prachtig apparaat daar zal me mij niet over horen.
 
richard0501 zei:
beste Nosmo,  hou je vooral niet in!!

Het voornamelijk de mattenklopper van mevr. Nosmo die me op dit moment tegenhoud.  ???

 
Ik heb het met veel interesse gelezen, maar vind het jammer dat hij maar tot 260? gaat. Mijn pizza's bak ik op 350?, en die temperatuur haal ik op mijn Ei met gemak. Mooi apparaat, en echt super voor low&slow lijkt mij.
 
Dominique, wat je zegt over de temperatuurinstelling is correct, echter als je de lekplaat vanonder de rooster neemt kan de temperatuur bij een instelling van 260 graden oplopen tot over de 325 graden onder het deksel. 2 weken geleden nog pizza's gemaakt, wel op een steen, om de 10 minuten een pizza is geen probleem. Hetzelfde doe ik met de grillgrate bbq roosters ook deze worden dan makkelijk 325 graden. Met een een beetje creativiteit is er dus best veel mogelijk met deze soort bbq's. Toch wil ik jullie bedanken voor deze reacties, ben blij te horen dat er toch met interesse naar gekeken is. Ik ga nu genieten van mijn Easterwood ribs, foto's volgen.
 
Interessant concept. Was in Duitsland op vakantie en daar stond in het huisje een kachel die op dit soort pallets brandt. Uit verveling eens de tekst op de zak zitten lezen en las dat die pallets ook geschikt waren voor BBQen. De vraag 'hoe dan?' is bij deze beantwoord ;)
 
Het lijkt mij een hele fijne smoker zeker omdat er gelijk ook een temperatuurregeling bij zit.
 
Beste Thor, in geheel Europe zijn pelletkachels al razend populair, in Italie is de markt vorig jaar met 500% gegroeid, ook steeds meer CV installaties en kooktoestellen met ovens worden veel verkocht (kostenbesparing ten opzichte van gas vanaf 40 tot70%). In Nederland zijn deze kachels ook relatief onbekend. Net als met deze Barbecue's lopen wij hier in Nederland ver achter in vergelijking tot andere Europese landen. Op mijn FB pagina www.facebook.com/pages/Green-Forest/416098175096360 laat ik regelmatig mijn creaties op de pelletBBQ zien, en sinds kort nu dus ook op het Forum
 
Mooi ding maar wel altijd stroom nodig?
 
Geweldig de pelletsmoker, en hier in de gaarkeukens leven we helemaal met je mee.

We maken namelijk hier gebruik van een beukenhout gestookte offset. Daarom begrijpen we exact de liefde voor de unieke geur en smaak.

Tevens realiseren we ons het enorme gemak van de gereguleerde pelletsmoker ten opzichte van de arbeidsintensieve offset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan