BasBQ
Beef en Steak

Beginnen met roken

Wanneer je wilt proeven aan het koud roken, kan ik je een CSG aanraden (cold smoke generator). Soort doolhofje waar houtmot/houtmeel in gaat. Deze is prima te gebruiken in de kamado die je al hebt (maar ook in een kartonnen doos).
Dat lijkt me een beter startpunt.... (Warm roken kun je immers op met de kamado)
 
SilverFox zei:
Wanneer je wilt proeven aan het koud roken, kan ik je een CSG aanraden (cold smoke generator). Soort doolhofje waar houtmot/houtmeel in gaat. Deze is prima te gebruiken in de kamado die je al hebt (maar ook in een kartonnen doos).
Dat lijkt me een beter startpunt.... (Warm roken kun je immers op met de kamado)

Ok, goede overweging. Warm roken heb ik inderdaad al vaker gedaan. Was bv aan het denken om paling ofzo te gaan roken, en dat past allemaal een beetje lastig op mijn kamado. Ik heb niet zoon grote jongen;) En ik dacht, voor 40e kan ik me geen buil vallen..
 
voor 40 euro wie doet je wat. Zou het zeker proberen
Zelf gebruik al geruime tijd een Locarno rookoven.
En daar heb ik al menig Makreel en Paling in gerookt
Het enig nadeel is als je vis gaat roken staan er heel gauw buren /familie en vrienden op de stoep.
Bij mij is vis roken al bijna uitgegroeid tot een sociaal evenement met buren /familie en vrienden  :D
En er is niks lekkerder als zelf gerookte paling
 
Wat is het nut van Paling koud roken, van Zalm en Makreel begrijp ik het, maar Paling rook je toch altijd warm?
 
Spekkie zei:
SilverFox zei:
Wanneer je wilt proeven aan het koud roken, kan ik je een CSG aanraden (cold smoke generator). Soort doolhofje waar houtmot/houtmeel in gaat. Deze is prima te gebruiken in de kamado die je al hebt (maar ook in een kartonnen doos).
Dat lijkt me een beter startpunt.... (Warm roken kun je immers op met de kamado)

Ok, goede overweging. Warm roken heb ik inderdaad al vaker gedaan. Was bv aan het denken om paling ofzo te gaan roken, en dat past allemaal een beetje lastig op mijn kamado. Ik heb niet zoon grote jongen;) En ik dacht, voor 40e kan ik me geen buil vallen..


Ik heb ook geen grote (hoge) rookkast of bullet smoker waar verticaal een paling of een behoorlijke makreel in past.
Ook geen ruimte meer voor, nu vraag ik me af waarom dat niet op m'n kogeltje kan. :-?
Met forel of kleine makreel ging dat ook prima, toch maar eens proberen denk ik. ;)
 
Thanks allemaal, ik ben overtuigd, ga hem gewoon halen. Hopelijk snel een verslag van de eerste paling

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan