BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken met gegrilde Courgette

 
 

Bas89

Kooltjesharker
Berichten
142
Vandaag was het tijd om een BCC klaar te maken. Vandaag einde van de ochtend de Kip al in de rub gezet volgens recept van Noskos uit het boek “Het vuur de baas”. Allereerst de kip even gewassen en nagekeken of ik haar nog wat mooier moest maken. Daarna ingesmeerd met mosterd (niet helemaal volgens recept) om vervolgens de rub aan te kunnen brengen. Dit laten intrekken tot ze op de Q mocht.
BCCRub.jpg


De Q voorbereidt voor indirect bij een temperatuur van 175 graden. De kip over het blik geschoven en haar vervolgens op de drippan gezet. Thermometer in de borst om de garing goed in de gaten te blijven houden.
BCCopQ.jpg


Na iets meer dan een uurtje was de kip op temperatuur en kon ik haar van de Q halen. Wat een onwijs lekkere geuren komen daar toch vanaf en wat ziet ze er lekker uit.
BCCKlaar2.jpg

Nu nog even rusten op het aanrecht om haar vervolgens klaar te maken om te kunnen eten. In de tussentijd nog even een courgette op de Q gegrild. Blijft naar mijn mening één van de betere groentes voor op de Q. Courgette is klaar, dus eten maar 😊
BCCGeknipt.jpg

En het complete eindresultaat
BCCCourgette.jpg
 
Mooi kippetje en de mosterd zou weer een andere smaak gegeven hebben
 
Die dame staat er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
Een lekkere kip daar had ik ook wel wat van gelust had zij ook een knapperig velletje??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekkerrrr, kipje voor morgen ligt hier al in de koelkast
 
Een lekkere kip daar had ik ook wel wat van gelust had zij ook een knapperig velletje??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Het velletje was goed krokant, maar had van mij nog wat krokanter mogen zijn. Tips om dit voor elkaar te krijgen?
 
Lekkere kip hoor. En de grill strepen op de courgette zien er ook niet verkeerd uit.
Gefeliciteerd met je tokkie.

Ik gaar kip altijd op 170-180gr. En dan met de convEGGtor er tussen. Of op de weber indirect. Daar weet ik de exacte temp niet. Wel moet ik de kip op de weber halverwege eens draaien.
 
Het velletje was goed krokant, maar had van mij nog wat krokanter mogen zijn. Tips om dit voor elkaar te krijgen?
De huid insmeren met een zuur, citroensap of frambozen azijn, dan kruiden. Of in een spitje klaar maken. 😊
 
Heerlijk, zo een kip
Gefeliciteerd met je sticker
 
Terug
Bovenaan Onderaan