BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken (de zoveelste)

 
 
 

janvh

Pitmaster
Berichten
686
Vandaag stond ook hier de beer can chicken op het menu. Niet mijn eerste, maar wel de eerste die ik hier op het forum plaats.

Bij de poelier een mooie maiskip gescoord. En in de rub van verstegen gezet.
20210828_103007.jpg


Toen kwam het moment om er een bierblikje in te schuiven. Tot mijn schrik was ik dat vergeten te kopen 😅
Gelukkig nog wel een blikje rader 0.0 in de kast staan. (Moet ik het nu eigenlijk een lemonade can chicken noemen?😋)

Maar goed het geheel lekker met wat groente op de bbq gezet. Als bijgerecht wat aardappels in partjes met wat rozemarijn en knoflook.

20210828_162715.jpg


Na een uurtje zag het er zo uit:

20210828_171345.jpg


De kip was niet heel erg bruin geworden, maar alsnog wel een lekker knapperig velletje en zeer sappig vlees. De radler proefde je eigenlijk niet terug. Dus volgende keer gewoon water in het blikje 😜

20210828_172834.jpg


Dat was weer een erg smakelijk kippetje!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je tokkie! Op welke temperatuur heb je je BBQ gehad want hij is idd nog erg bleekjes.
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Op welke temperatuur heb je je BBQ gehad want hij is idd nog erg bleekjes.

Vanwege de aardappels (die doe ik meestal op 220) wilde ik hem niet te laag, dus heb hem op 200 gehouden. Dus ik had ook niet verwacht dat hij wat bleekjes zou blijven.
De kip was ook in iets minder dan een uurtje klaar (borst 70 gr). Misschien dat hij met een lagere temp wat langer er op had kunnen staan en meer had verkleurd. (?)

Geen bierblikjes meer in huis?;-)
Mooie kip, hoe was de garing en smaak?

De garing en smaak was super! Heerlijk op smaak en erg sappig.
 
Aangezien de brouwers radler als bier verkopen, vind ik het een bcc😉.

GEFELICITEERD met je tokkie

😁
 
Laatst bewerkt:
Een mooie trotse dame, welkom bij de Tokkies.
 
Gefeliciteerd met de sticker. Kip mag dan bleekjes zijn deze ziet er lekker uit :)
 
Kippie past zo mooi bij het keukenblok 😉
Maar hij smaakte, dat is het belangrijkste
 
Vanwege de aardappels (die doe ik meestal op 220) wilde ik hem niet te laag, dus heb hem op 200 gehouden. Dus ik had ook niet verwacht dat hij wat bleekjes zou blijven.
De kip was ook in iets minder dan een uurtje klaar (borst 70 gr). Misschien dat hij met een lagere temp wat langer er op had kunnen staan en meer had verkleurd. (?)



De garing en smaak was super! Heerlijk op smaak en erg sappig.
Op 200°C had ik hem zeker wat donkerder verwacht.
 
Op 200°C had ik hem zeker wat donkerder verwacht.

Ik ook wel ja.
Mijn verklaring is dat ik de bbq een beetje vol had gezet, waardoor de kip vrij dicht tegen de dome aan stond. Op het rooster was het dus 200°C maar ter plekke van de kip misschien wat lager.
Overigens was het velletje wel krokant gebakken, en krokant velletje wat licht is smaakt ook erg lekker hoor 😀
 
Laatst bewerkt:
Als hij maar lekker was, dat is het belangrijkste 😉
 
Gratz met tokkie!
 
Lekker chicky, mooi wat groentes er bij. Heerlijk complete maaltijd zo. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooie kip. Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan