BasBQ
Beef en Steak

beenham en een hele kip ( en een panna cotta)

 
 

hansi

Vuurmaker
Berichten
60
Gisteren een hele logische combinatie op de bbq, een beenham en een hele kip.

De beemham geinjecteerd met appelsap ( zoveel als ik erin kreeg, en gerubt met een rub die ik ergens online heb gevonden, geen idee meer naar wie de credits gaan.
de rub : 5 el bruine suiker
            2 el paprikapoeder
            1/2 el zwarte peper
            1/2 el zout
            1/2 el chilipoeder
            1/2 el uienpoeder
            1/2 TL cayenne peper.
720.jpg


de kip.
720.jpg


Gevlinderd
720.jpg


Gerubt, zelfde verhaal als de beenham, recept van internet,geen idee van wie.
720.jpg

rub : 2 el zeezout ( beetje grof)
        1 1/2 el grove zwarte peper
        2 el bruine suiker
        2 el paprika
        1/2 TL cayenne peper
        1 TL knoflookpoeder
        1 TL uienpoeder.


Een beetje appelhout tussen de briketten, en na 2,5 uur heb ik een likje honing over de beenham gemopt, en na een goede 3 uur was de beenham 67 graden, en de kip 78.
720.jpg


ik kon meteen mn nieuwe speeltje van aliexpres proberen : de thermopro TP 08. Een draadloze kern en dome temp meter, voor 28 euro thuis bezorgt.
720.jpg


720.jpg

De been ham was lekker mals, zoet van binnen met een lekker pittige bark.

720.jpg

De kip had een lekker krokant velletje, licht pittig. Het vlees was net als de beenham lekker mals, sommige stukjes waren ietsjes droger, maar zeker niet te droog.

En als toetje had ik een panna cotta gemaakt, met ingekookte aardbeien.
 
Ziet er goed uit!!!

En panna cotta: zo simpel, zo lekker, zo goed te vari?ren en zo ondergewaardeerd!
 
lekker!!!! die lust ik ook wel
 
Yum!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
lust ik
 
Lust ik wel
 
ziet er heel goed uit .
 
Lekker kippetje! Yummie
 
Mooi, lekker werk! Wat ik mij afvraag.. hoe bevalt de thermopro TP 08?
Grz.
 
Ik heb m nog maar 1 keer gebruikt, mijn ervaringen tot nu toe met het ding staan bij nieuwe aanwisten elders op t forum.
Maar samengevat : wat je voor 28 euro thuisbezorgd verwacht, krijg je ook. Ding doet wat ie moet doen,maar erg degelijk is t niet.
 
Ziet er lekker uit  :D
 
Ziet er goed uit.

Vandaag wil ik ook een bennham maken voor mijn schoonvader, hoe heet moet ik mijn UDS houden om hem zo heerlijk mals n sappig te krijgen :)
 
Richard zei:
Ziet er goed uit.

Vandaag wil ik ook een bennham maken voor mijn schoonvader, hoe heet moet ik mijn UDS houden om hem zo heerlijk mals n sappig te krijgen :)

Ergens rond de 107 graden. Er zit veel bruine suiker in de rub, dus ivm caramelireren hou ik de temp expres laag. En dan tot 65 a 67 graden kern, en daarna nog een klein kwartier in alufolie. Het laatste half uur op de q beetje honing erop moppen.
 
hansi zei:
Richard zei:
Ziet er goed uit.

Vandaag wil ik ook een bennham maken voor mijn schoonvader, hoe heet moet ik mijn UDS houden om hem zo heerlijk mals n sappig te krijgen :)

Ergens rond de 107 graden. Er zit veel bruine suiker in de rub, dus ivm caramelireren hou ik de temp expres laag. En dan tot 65 a 67 graden kern, en daarna nog een klein kwartier in alufolie. Het laatste half uur op de q beetje honing erop moppen.


OK dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan