BasBQ
Beef en Steak

Beefhammer

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Afgelopen zaterdag was het zo ver de beefhammer die ik al een tijdje in de vriezer had liggen kon de bbq op.

Na afgelopen week hier op het forum wat rondgezocht te hebben schrok ik een beetje want de reacties waren niet al te best vele gaven aan dat het erg droog uitviel.

Mijn stuk kwam van de hanos vandaan en was ca 3,7kg. Het idee voor het recept is ook van de hanos. Ik heb de beefhammer de dag van te voren in èèn pekel gedaan en op de dag zelf in de rub gezet. De beefhammer heeft er 6,5 uur over gedaan om een kern van 96 graden te bereiken. De eerste 3 uur gerookt met wat appelhout en vervolgens ingepakt in butcherpaper en een paar klonten boter.
Geserveerd met een heerlijke zelfgemaakte rodewijnsaus, helaas vergeten op de foto.

De beefhammer was echt heerlijk en alle eters vonden het dan ook een groots succes, het was zeker niet droog maar juist lekker mals.

Volgens mij hebben de ander hier geen pekel gebruikt dus mogelijk heeft dat bijgedragen aan het sappige eindresultaat.
Link recept: https://www.foodxperience.com/recept/beefhammer
731937507c84aa8ada4d0d383a4015c9.jpg
a41b2e20e884bf051da311678c8ed4f0.jpg
589b1e2ad0620fc8142c466737442918.jpg


Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
fantastisch stuk vlees en een mooie bereiding. Jij blij, gasten blij, wij blij! Mooie run
 
Machtig stuk vlees zo.

Mooi gedaan.
 
Wat Is dat toch een stoer stuk vlees
Ziet er goed uit
 
Prachtig gedaan! Stoer stuk met dat dikke bot erin 🦴
 
Dat heeft vast lekker gesmaakt,.. en een mooi stuk vlees voor op de BBQ!
 
Ziet er top uit, goede tip om te proeven.
Thanks
 
Mooie bereiding van zo'n stuk vlees.
 
Oh dat ziet er machtig uit. Enige reden dat ik het niet heb gemaakt is vanwege de reacties dat dit toch wat droog uitvalt. Goed om te lezen dat het bij jou niet het geval is. Ben nu aan het overpeinzen of ik dit toch niet een keer moet proberen. Presentatie is natuurlijk sowieso al magistraal.
 
Schitterend gedaan!
 
Mooi gedaan staat hier ook nog op de lijst 😋😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan