BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs mystery

 
 
 
 

Bram1981

Stoker
Berichten
364
Hallo lieve kijkbuiskinderen,

eindelijk. Na veel werken, diensten en bijslapen, eindelijk weer eens tijd voor een low and slow sessie. K*t c#r#n@. Boston butt nog niet ontdooit (6 kg, koeling, donderdag kei bevroren, ging hem niet worden vandaag, zondag...), dus beef ribs. Was al weer even geleden. Bij BBQuality een mooi stel grainfed ribs besteld. Getrimd, mooie marmering, rub, peper, zout, knoflookpoeder, gerookt paprikapoeder. Monolith opgestookt. Marabu, dus op tijd begonnen en wat langer door laten branden voordat de schuiven dicht gingen. Daarna BBQ-guru aangesloten, nog wat andere activiteiten op de rol vandaag. Wat rode wijn chunks erbij. Waarachtig, het ruikt naar rode wijn, smaakt uiteindelijk gewoon naar eik, dat terzijde.

Mooi getrimd, Bram. Dank!
IMG_8405.jpg


Die marmering... :love: (Je zou bijna zeggen USDA prime, maar het is choice... Prime zo lastig aan te komen)...
IMG_8406.jpg


Rubje...
IMG_8407.jpg


Roken is ongezond, beef ribs! Foei!
IMG_8408.jpg


Mysterie 1; wat is er met dat bot gebeurd?
IMG_8409.jpg


Ziet er goed uit; maar dat bot...?!?
IMG_8410.jpg


En toen duurde het lang. Gestaag naar 65 graden. Toen mochten we een nieuw huis bezichtigen, dus even gesprayed, voor zekerheid de guru naar 100 graden. Bij terugkomst, twee uur later, zeer tevreden. Ribs om 14:15 71 graden. Hell yeah! I am the boss. Guru naar 115 en wachten. Lekker om 18:00 eten... NOT, dikke NOT. Op 81 graden bleef het hangen. The Stall? Dat is laat, Bram, hoor ik jullie denken... Nou, dat dacht deze Boss ook. Wat is het dan? Geen idee... Even geduld... Even wordt wat langer. Wat langer wordt irritant... Thermapen er bij gepakt na een uur en de f@cking ribs zijn 91 graden en zo zacht als pindakaas. Snel er af die handel, rusten en eten... Maar wat is er nou gebeurd, Bram, hoor ik jullie denken... Toch? Nou, een of andere onverlaat (ik verdenk de missus) heeft de buitenverlichting (en dus de guru) uitgeschakeld. En laat ik nou net vanwege het huisje kieken het alarm uitgeschakeld hebben.... Je kunt die wederhelften niet vertrouwen, genoten. Let er op...

Oh, prachtig, Bram. Vind ik ook, publiek.
IMG_8411.jpg


IMG_8412.jpg


Bedankt voor het lezen, plaatjes kijken en het delen van de frustratie.

Zondag boston butt. En de missus in het oog houden...
 
Laatst bewerkt:
Ziet heerlijk uit. Beef Ribs staan hier ook nog op de todo-list.
Hier vorige week de vrouw even alleen gelaten met de Q (er zat toen een Boston Butt tussen, gelukkig al verpakt in aluminium folie)
Toen ik even een boodschap ging doen, een paniektelefoon want de temperatuur ging als een raket de hoogte in (een slecht geplaatste chunk rookhout had heel laat in een run een rookpluim veroorzaakt, dus vrouwlief had de Q geopend en dus nog eens extra zuurstof toegevoegd).

Had haar al verteld over de mogelijkheden van een pitcontroller en haar dus zo kunnen overtuigen van het nut van de aankoop van zo'n gadget.
Dus sedert gisteren trotse eigenaar van een Thermoworks Signals & Billows (was sowieso toch al aan het twijfelen over het aanschaffen van een Inkbird thermometer of de Signals). Gisteren een droge testrun gedaan en zeer tevreden met het resultaat.
 
Hahaha. Mooi verhaal man.
En mooie ribben.
Lekker hoor
 
Ah, gefeliciteerd met je aankoop. Mooi! Heb hier al een tijdje de CloudQ van guru, had al een ingebouwde fan in de monolith. Merk dat deze vooral goed is in op temperatuur houden. Op temp brengen duurt lang... 😴 Hier heeft de missus waarschijnlijk “per ongeluk” 🤨 de buiten elektriciteit uit gezet. Helpt een controller ook niet meer.
 
Leuke story en sappige foto's hoor!
Pitcontroler heb ik niet, ga toch maar eens kijken......leuk voor mijn wenslijstje..... (y) 🔥
 
Beefribs man, zo lekker!
 
Moet mijn lachen wel inhouden prachtig dit verhaal. Maar het resultaat telt😍
 
Mooie ribs, met een dwars bot 😉, gemaakt en vandaag de Q weer aan 👍🏻👍🏻
 
Mooie ribs, met een dwars bot 😉, gemaakt en vandaag de Q weer aan 👍🏻👍🏻
Oh my God. What een briljante woordgrap. Waarom heb ik daar niet aan gedacht 🤣.
 
Ziet er heerlijk 🤤 uit...
 
Mooi dat alles goed is gekomen. Smakelijk.
 
Haha heerlijk om te lezen! Hier ook wat extra stroompunten gemaakt die niet aangesloten zijn op de buitenverlichting.:ROFLMAO:
Mooi vlees, tevreden dus over BBQuality?
 
Beef ribs, wat een feestje, heerlijk...
 
Haha heerlijk om te lezen! Hier ook wat extra stroompunten gemaakt die niet aangesloten zijn op de buitenverlichting.:ROFLMAO:
Mooi vlees, tevreden dus over BBQuality?
Ja hoor, daar is niets mis mee...
 
Lekker hoor goed gedaan Bram


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan