BasBQ
Beef en Steak

BCC voor sticker

 
 

joker

Stoker
Berichten
310
Heb al meerdere keren bcc gemaakt maar nog niet hier voor het tokkie. Dus zaterdagavond de bcc in de rub gezet cheeky chicken van Jord Althuizen, lekkere kruiden die iedereen wel lust denk ik. Vanmiddag een half uur van te voren de kip er uitgehaald en The Bastard aan gestoken, en op temperatuur laten komen 150. En naar een uur en kwartier was de kip klaar. Was goed gelukt maar het vel was een beetje taai.

0669beb42e93b49265fe1209c45a7515.jpg


4c5c3f048d53adb86b4f8f03df95862f.jpg


3d61c25b5b549aa2968986ba1cfc7d86.jpg


0d1327d454909d353c28f8b4385542cd.jpg


2dc24b9189180e6b1cad2a5cda5fe8fa.jpg
 
Lekker hoor! Ziet er goed uit.

Gisteren zelf ook gemaakt, ook een taai velletje, kreeg hier de tip de temperatuur omhoog te gooien voor een krokant velletje
 
sandervdhoek zei:
Lekker hoor! Ziet er goed uit.

Gisteren zelf ook gemaakt, ook een taai velletje, kreeg hier de tip de temperatuur omhoog te gooien voor een krokant velletje

Ja had heb het gelezen bij jou!  ;)
 
De ene kip is de andere niet, waarmee ik wil zeggen dat er best wel eens verschil kan zitten in het uiteindelijke resultaat.
Wat droger of taaier of een vel wat niet naar je smaak is.
Wel altijd een goede kip gebruiken liefst van de poelier dat kan al verschil maken.
Als ik een kip bereid dan stook ik niet zo heet, hoog uit 120gr.C soms nog lager.
Duurt wellicht iets langer en je krijgt zeker geen knapperig vel maar de kippetjes zijn meestal lekker smaakvol en sappig.
Ik weet dat er manieren zijn waarbij de temperatuur veel hoger is o.a. voor een lekker krokant velletje maar ik doe het graag zo.


pFtKM9ul.jpg
 
Hans zei:
De ene kip is de andere niet, waarmee ik wil zeggen dat er best wel eens verschil kan zitten in het uiteindelijke resultaat.
Wat droger of taaier of een vel wat niet naar je smaak is.
Wel altijd een goede kip gebruiken liefst van de poelier dat kan al verschil maken.
Als ik een kip bereid dan stook ik niet zo heet, hoog uit 120gr.C soms nog lager.
Duurt wellicht iets langer en je krijgt zeker geen knapperig vel maar de kippetjes zijn meestal lekker smaakvol en sappig.
Ik weet dat er manieren zijn waarbij de temperatuur veel hoger is o.a. voor een lekker krokant velletje maar ik doe het graag zo.

Het was een scharrelkip, het was ook de eerste keer op the bastard. Toch heerlijk gegeten lekkere rub en ook heel sappig.


pFtKM9ul.jpg
 
Lekker chickie, wdlkom bij de tokkies
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan