BasBQ
Beef en Steak

BBQ rooster opbergrek

JohnV

Sprokkelaar
Berichten
25
Na aanschaf van extra roosters was mijn oude rooster opbergrek te klein geworden om alle roosters nog kwijt te kunnen.
20220825_143006.jpg


20220825_142927.jpg


Dus heb ik maar Grillzilla gemaakt 😄
20220726_210016.jpg


20220726_205523.jpg


Kan ik mooi weer al mn rooster opbergen en meteen even een extra beugel erin gelast voor een toekomstige rooster.
 
Mooie oplossing.

Hier ligt alles los in de la.
 
Mooie oplossing.

Hier ligt alles los in de la.
Mijn dealer verkoopt onderstaande. Deze kun je bv tegen de muur hangen of tegen de zijwanden van de buitenkeuken. De buitenkeukens die hij verkoopt, hebben deze aan de binnenwand naast de kamado staan. Maar ik vind ze daar pokkeduur. Ik ga eens kijken of ik iemand vind die deze kan maken. Specifiek voor KJ Classic omdat alles in helftjes is.

 
Mijn dealer verkoopt onderstaande. Deze kun je bv tegen de muur hangen of tegen de zijwanden van de buitenkeuken. De buitenkeukens die hij verkoopt, hebben deze aan de binnenwand naast de kamado staan. Maar ik vind ze daar pokkeduur. Ik ga eens kijken of ik iemand vind die deze kan maken. Specifiek voor KJ Classic omdat alles in helftjes is.

Jeetje wat een geld voor een beetje plaatwerk! Dat kan je ergens anders wel goedkoper laten maken schat ik zo in...
 
Leuk en netjes gemaakt, redelijk simpel zelf te maken en ook niet te duur denk ik.
 
Ja zo is het idee ontstaan. Bij mij lag ook alles los overal en dan zat ik nog eens dat ik mn hete roosters moeilijk kwijt kon.
Dus met een beetje logisch denkwerk kwam dit naar boven.
Ik heb er ook halve rooster steunen ingezet zodat ook deze er goed in blijven liggen.
 
Jeetje wat een geld voor een beetje plaatwerk! Dat kan je ergens anders wel goedkoper laten maken schat ik zo in...
Dat denk ik er ook van. In ga eens bij een aantal firma’s horen of ze het voor mij kunnen maken, maar dan moet ik het eerst nog telenen.
 
Dat denk ik er ook van. In ga eens bij een aantal firma’s horen of ze het voor mij kunnen maken, maar dan moet ik het eerst nog telenen.

Wat meer vakjes zou ook niet slecht zijn.
Bijkomend ook nog een latje in het midden zodat je de halve roosters en stenen erin kwijt kan.
Zoals ik het nu zien gaan de halve roosters/stenen er gewoon uit vallen.
 
Wat meer vakjes zou ook niet slecht zijn.
Bijkomend ook nog een latje in het midden zodat je de halve roosters en stenen erin kwijt kan.
Zoals ik het nu zien gaan de halve roosters/stenen er gewoon uit vallen.
Ik heb dat systeem al gezien bij zijn eigen keuken. Het is een set van 2. In de ene gaan de stenen en de andere de roosters.

Dit is een keuken die ge gewoon bij hem kunt bestellen waar het al op zit. Hij heeft thuis dezelfde staan. Zelf vind ik de keuken vrij simpel en duur. https://www.kamadobbq.be/shop/kamado-joe-fr/tables-de-barbecue/ipe-buitenkeuken-rvs-werkblad/

Als ge even door de foto's gaat, ziet ge ze gevuld.
 
Ik heb dat systeem al gezien bij zijn eigen keuken. Het is een set van 2. In de ene gaan de stenen en de andere de roosters.

Dit is een keuken die ge gewoon bij hem kunt bestellen waar het al op zit. Hij heeft thuis dezelfde staan. Zelf vind ik de keuken vrij simpel en duur. https://www.kamadobbq.be/shop/kamado-joe-fr/tables-de-barbecue/ipe-buitenkeuken-rvs-werkblad/

Als ge even door de foto's gaat, ziet ge ze gevuld.

aha ik ben mee, zie nu dat je er alleen maar halve roosters/stenen in kwijt kan.

ik heb ook nog een aantal ronde roosters, dus heb je eigenlijk gewoon 2 formaten nodig.
 
aha ik ben mee, zie nu dat je er alleen maar halve roosters/stenen in kwijt kan.

ik heb ook nog een aantal ronde roosters, dus heb je eigenlijk gewoon 2 formaten nodig.

Dat was ook zowat een bedenking. Voor de classic heb ik alleen halve onderdelen (2x halve RVS, 1 x halve gietijzer, 1 x halve plancha en een soapstone zit mss ook nog bij de mogelijkheden.

Het leuke eraan is dat uw onderdelen niet koud hoeven te zijn om ze erin te schuiven. Momenteel leg ik dat gewoon op mijn klinkers tot het afgekoeld is. In het zicht van onze hond, maar gelukkig blijft hij eraf als het nog heet is. Zonder buitenkeuken lijken mij deze cassettes (zo zal ik ze maar noemen) ook ideaal om gewoon tegen mijne gevel boven de Q's te hangen. Maar ben stilaan aan het uitkijken voor een buitenkeuken als ik dat erdoor krijg thuis. :ROFLMAO: Mijn vrouw heeft haar nieuwe keuken en de rest is bijzaak :D

Zodra ik tijd heb, ga ik dit eens uittekenen en eens wat prijzen vragen. Maar denk dat deze van aluminium zijn. Maar ik heb een aantal leveranciers van staal en vragen kan geen kwaad.
 
@Free_ltd die cassettes zien er goed uit inderdaad. Vind ze wel behoorlijk aan prijs.

Ach, mijn stapelsysteem in de la werkt ook prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan