BasBQ
Beef en Steak

BBQ-catering op feest

berndd

Sprokkelaar
Berichten
25
Goed, onmiddellijk met de deur in huis... ben gevraagd om op een feest te BBQ'n voor 70 mensen (geen volledige maaltijd, alleen versnaperingen).

150 Souflaki
13 ribben (dikkere met een extra laag vlees over)
70 kippenbouten


De vraag is echter hoe ik dat allemaal klaar ga krijgen! Ik heb vanavond even geprobeerd om ribben te maken op ongeveer 140 graden. Op m'n Weber OTP 57 krijg ik er max 6 op met zo'n staander van de IKEA. Het duurt echter ontzettend lang om de ribben gaar te krijgen... (de botjes steken bvb. nog altijd niet uit na ong. 5u op de BBQ). Heb ze er nu vanaf gehaald met een temp. van ongeveer 75-80 graden (veel vlees dus meten ging best gemakkelijk).

Ik vroeg me af of het makkelijker ging... kan ik eventueel de ribben voorbakken en dan op het feest zelf ze terug opwarmen of is dit niet aan te raden? En wat met de kippenbouten want deze moeten toch ook redelijk lang garen? Souflaki klaarmaken is geen probleem.

Materiaal ter beschikking:
2x OTP57
1x sat? bbq
1x Weber Spirit

Ribben misschien garen op de gasbbq en stapelen ipv rechtopzetten?


Alle hulp/tips zijn welkom!

Alvast bedankt..

Bernd
 
Als ik met mijn geringe ervaring mag reageren zou ik zeggen alles voorbereiden dag ervoor en dan alleen nog afgaren/doorwarmen op de dag zelf.
 
ik heb zelf al eens zitten denk om ribben een dag van te voren volgens de 3-2-1 methode klaar te maken en dan t/m de 2 gaan en dan op de dag zelf de ribben op de gewenste bite krijgen.... heb dit nog nooit geprobeerd dus weet niet hoe het vlees zich houd...
 
Ik zou ook voor "voorbereiden" zijn.
 
haha dat kan natuurlijk altijd.
De ribben doe ik de dag ervoor al de 3 - 2 en dan op de dag zelf aflakken en het laatste uur doen.
Kip gooi ik zomaar 2 3 kg op de otp57, vuur op 1/3 houden en dan de andere 2/3 gewoon vol storten, wel af en toe even door elkaar husselen
 
Terug
Bovenaan Onderaan