BasBQ
Beef en Steak

Bavette met Bimi en Courgette

 
 

Bas89

Kooltjesharker
Berichten
142
Het zal niemand ontgaan zijn dat het deze week onwijs lekker BBQ weer is. Toch heeft het tot gisteren moeten duren voor ik de Q heb aangestoken.
Dinsdag al een mooi stuk Bavette uit de vriezer gehaald zodat deze gisteren gegrild kon worden.
Omdat het zo'n mooi stuk vlees is heb ik er ook maar weinig mee gedaan. Half uurtje van te voren flink wat ingezout en voorzien van een klein laagje olie. Om hem vervolgens op 220 af te grillen. Ondertussen ook de Bimi vast op het rooster gelegd, aangezien deze net wat meer tijd nodig heeft dan de courgette. De Bimi van te voren met wat knoflookolie ingesmeerd en afgekruid met peper en zout voordat hij op de Q ging. De courgette alleen wat olie, zout en Za'atar. Toen de Bavette mocht rusten, even de courgette afgegrild. Vervolgens alles op de plank, de Bavette trancheren en alles nog even afkruiden met wat Maldon zout.
1593070112832.png

Manmanman wat was het weer een feestmaal en dat op woensdagavond!
 
Mooi resultaat Bas.

Zou leuk zijn als je de volgende keer ook een foto van de gerechten op de barbecue zet.
 
Mooi resultaat Bas.

Zou leuk zijn als je de volgende keer ook een foto van de gerechten op de barbecue zet.
Thanks voor de tip Frits. Ga ik voor zorgen, doe ik over het algemeen bij mijn uitgebreidere posts wel. Bij deze vergeten, maar het was zo lekker dat ik deze even moest delen ;)
 
mooi maaltje zo door de week. schuif maar door
 
Terug
Bovenaan Onderaan