BasBQ
Beef en Steak

Barbecook Brahma met Aromaz(kruiden)-schaaltjes

  • Onderwerp starter markmaria
  • Startdatum
M

markmaria

Gast
Hallo ,

heeft iemand van jullie zo'n barbecue met kruidensysteem : 2 smalle schuiflaadjes met wijn en kruiden worden samen met het vlees/vis onder het deksel verwarmd (Aromaz-systeem) , zodat de smaak van de kruiden overgaan op het vlees. Barbecook is het enige merk dat dit heeft , daarom is hier weinig info/recencies over te vinden. Voor ons zijn die kruiden nogal belangrijk daar we een uitgebreide kruidentuin hebben .
Maar ... werkt dit systeem wel voldoende ? Ik heb het dan vooral over de Barbecook Brahma 2.0 (= misschien wat klein) en 4.0 (groot) met aromaz-systeem.

Mark
 
ik ken die bbq's niet, wat ik even snel op googl zag is het een gas bbq.
Je wilt een bbq aan gaan schaffen begrijp ik hieruit?
Is de reden dat je een gasser koopt puur alleen gebaseert op de vele kruiden die je wilt gaan gebruiken?

ps. we zouden het ook wel leuk vinden als je jezelf even zou willen voorstellen, dan weet iedereen een klein beetje tegen wie je "praat"  :)
 
Hoi Mark,

Heb zelf geen gas barbecue, maar het systeem met een bak met wijn en kruiden kan in iedere barbecue. Denk persoonlijk dat je de kruiden beter kan verwerken in een mooie kruidenpasta en dat direct op vlees of vis kan aanbrengen voor een veel beter resultaat. Het gebruik van rookhout geeft een veel betere smaaktoevoeging.

Of je de 2.0 of 4.0 moet nemen is persoonlijk, het grill oppervlak van de 2.0 is best redelijk, bij de 4.0 is dit natuurlijk groter maar het grote voordeel is dat hij drie branders heeft hiermee kan je door de middelste brander uit te laten je vlees indirect garen. Hierdoor loop je minder risico op verbrand vlees en kan je beter grote stuken vlees garen.
 
Frits+1. al bestaan er wel vuukruiden, maar heb hier geen ervaring mee.
 
Vuurkruiden zijn over de datum kruiden in een mooi zakje met "vuurkruiden" erop. Althans dat heeft men mij verteld.... Een marketing dingetje dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan