BasBQ
Beef en Steak

BACON DAY 2021: Gevulde kippendijtjes in spek

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
In het kader van bacon day 2021 heb ik gisteren gevulde kippendijtjes gemaakt.
Wat verse parmenzaanse kaas, knoflook en olijfjes erin gedaan, de kip in wat kruiden gezet en daarna ingerold in spek 🥓
De BBQ op 120 graden en blokje rookhout erbij.
Bij 55 graden in de glaze gezet en bij 65 graden voor een tweede keer, waarna ze bij 72 kern eraf konden.

Wat salade erbij en het was smullen (net als de kwalificatie van Max en hopelijk vandaag de race :) )

20210904_183814.jpg


20210904_184719.jpg


20210904_191723.jpg


20210904_202850.jpg


20210904_211510.jpg
 
Dat zijn fijne pakketjes geworden, zullen zekers gesmaakt hebben
 
Ook al zo’n heerlijk gerecht. Dit is heerlijk wakker worden.
 
Lekker plaatjes zo. Kippendijen, kaas, knoflook bacon en rook dat moet een gouden combi geweest zijn.
Krijg er gewoon honger van
 
Wat een waanzinnig leuk idee, deze gaat op de todo!
 
Lekkere pakketjes zo. Ik heb wel regelmatig lekkere luchten geroken van barbecue maar er zijn meerdere grillmasters hier op het rijtje :LOL: heb ik gemerkt.
Ja klopt...de kamadokoorts slaat goed om zich heen hier in de buurt :ROFLMAO:
 
Deze bereiding opgeslagen en toegevoegd aan de ToQ-lijst.
Bedankt voor de inspiratie.
 
Ziet er heerlijk uit Wilfred, vraagje: hoelang hebben ze ongeveer nodig voor juiste kern temperatuur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit Wilfred, vraagje: hoelang hebben ze ongeveer nodig voor juiste kern temperatuur?
Staat in zijn eerste bericht hierboven toch:
Bij 55 graden in de glaze gezet en bij 65 graden voor een tweede keer, waarna ze bij 72 kern eraf konden
 
Ziet er heerlijk uit Wilfred, vraagje: hoelang hebben ze ongeveer nodig voor juiste kern temperatuur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je @ArnoldB ....en excuses voor de late reactie.
De kippendijen duren langer dan je zou denken. Ik heb het niet exact bijgehouden maar je zal rekening moeten houden met om-en-nabij 2 1/2 uur
 
Top! Dank voor je antwoord Wilfred! Deze gaan zeker binnenkort nagemaakt worden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan