BasBQ
Beef en Steak

Baby backs (ronde 2)

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Vorige week ronde 1 op de off-set smoker en beviel gelijk goed, maar nu even doorpakken. Ja, weer alles aan een probe zodat ik het bij kan houden en lekker notities kan maken. Soort van 'gezonde' afwijking.

Vandaag twee soorten gemaakt, maak ze eigenlijk al jaren op 2 manieren klaar en nu maar eens tegelijk. Immers ruimte zat dus moet goed komen. Het zal allemaal nog niet perfect zijn (kan dat überhaupt), maar een begin is er weer. Daarbij gewoon leuk bezig met mijn nieuwe aanwinst. Dus ga jullie weer vervelen met mijn foto's.


Op tijd beginnen met de smoker op temperatuur te brengen en zorgen voor die schone rook.



Dat ziet er goed uit en de ribjes zijn er ook klaar voor dus laten we ze kennis maken met elkaar. Zodat we eindelijk van start kunnen met Q1.




Nu maar geduldig wachten en om de zoveel tijd er een blokje opgooien. Heerlijk toch!! Daarbij wilde ik natuurlijk naar Max kijken dus was de Fireboard Spark weer echt top. Af en toe een komt er een vlaag om de hoek en zo is er een prima voorpret. Dus dit gaat een geslaagde Q2 worden.




Na een tijdje alles sprayen en de ene helft nog moppen. Dan na een 30min inpakken om door te gaan naar de eindstreep en zien of we een podium kunnen behalen. Op naar Q3!!





Zoooo, het zit erop,...... alles is gelukt en gelijk een zwik richting de buren, want die hebben me goed aangemoedigd tijdens deze enerverende kwalificatie. Nadat een deel van de buit verdeeld was, gelijk even een paar foto's voordat er eindelijk aangevallen kan worden voor de laatste ronde.






Zoooo, Max heeft het weer gedaan en uiteraard geen podiumplek hier. Wel weer een leuke sessie en ook niet onbelangrijk het was erg lekker. Had iedereen gevraagd naar de voorkeur en met name qua smaak. Enkel was het echt 50-50,... dus tja,.... wat nu,.....

Ach,.. dat weten we natuurlijk al lang, de smoker lekker laten rusten en weer klaar maken voor de volgende sessie!

 
Mooi verslag zo, met een heerlijk eindresultaat! 🤤
En die smoker.. tsja die blijft prachtig :love:
 
Snap dat de buren je aangemoedigd hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan