BasBQ
Beef en Steak

Baby back ribs

 

Scoozy

Kooltjesharker
Berichten
205
Vandaag baby backs op de Weber met de sns 2-1-0.5 methode en nog een lekkere bite en zo heb ik ze graag !
e05ce22464b73588a33fd71b253227c3.jpg

00e08b8595ba916dfec17a0b8afaaa93.jpg

93af37c192c1f6f50c36a36433069c3f.jpg

3ed2416b92ebfa0642e55e70332bcc41.jpg

89ca02903e20323daf1d3a3c913d00bd.jpg

c27c61fa32fe553b1611f8f7b0eed0ab.jpg

4f3fdf92513e00352fc1e6651ee28173.jpg

35c220f6e3ac12452d6b4eee5d730534.jpg
 
Mooie ribben zien er lekker uit.
Ik laat ze meest wat langer door garen bijten ze wat makkelijker van't bot.
Wat voor een saus had je op je bord, majo?

 
Laatst bewerkt:
Jep Mayo en op de ribben is wat Firefly saus gedaan achteraf, wel ik heb graag nog wat geknabbel aan de beentjes maar zat al goed los dus voor mij perfect zo :) Het was stilletjes aan tafel ;)
 
Jep Mayo en op de ribben is wat Firefly saus gedaan achteraf, wel ik heb graag nog wat geknabbel aan de beentjes maar zat al goed los dus voor mij perfect zo :) Het was stilletjes aan tafel ;)
Haha, als de katjes muizen, mauwen ze dan niet meer, zei mijn oma altijd

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie ribs. Zien er super uit. Had ik ook wel gelust
 
Meeste foto's en filmpjes zie ik dat de ribben bij het ingepakt zijn plat worden gelegd in de alu folie. Als de ruimte te weinig is, dan zelfs gewoon 2 stuks samen inpakken en op mekaar erop. Maar dan laten ze nooit zien hoe je een grote hoeveelheid daarna nog ff zonder de folie bakt. Ze zeggen wel nog bv. 10 a 15min aan elke kant.

Maar hier zie ik dus dat het in de alu folie ook vertikaal geplaatst kan worden. Zat al een paar dagen met die vraag. Want heb een Joe Classic (is large) besteld en als die vreetvarkens van vrienden ribbekes komen steken, gaat er een serieuze hoeveelheid erdoor die ik niet plat gelegd krijg.

Deze zien er overheerlijk uit. Maar zoek me hier te pletter naar baby backs. Zelfs de gewone zijn hier natuur al moeilijk te vinden. Altijd gemarineerd of al voorgegaard. Enige mogelijkheid om eraan te geraken, is online bestellen. Hoeves genoeg hier voor runds, maar varken is een probleem.
 
QUOTE="TraegerTinus, post: 349657, member: 10232"]
Haha, als de katjes muizen, mauwen ze dan niet meer, zei mijn oma altijd
QUOTE="TraegerTinus, post: 349657, member: 10232"]
Haha, als de katjes muizen, mauwen ze dan niet meer, zei mijn oma altijd [emoji106

En gelijk had ze :D
 
Laatst bewerkt:
Kweet niet vanwaar je bent maar in Belgie vind je ze overal bij elke slager en de St. Louis ribben vind je hier zelden of op bestelling. Ik heb nu de SlowNSear gebruikt maar volgende keer gebruik ik de diffuser dan heb ik het ganse rooster om te werken, en binnenkort komt er 10 man ribben eten dus eentje met de SnS & de andere weber met de diffuser zal wel goed komen denk ik ;)
 
mooie ribben.
mooi dat iedereen ervan genoten heeft.
 
Kweet niet vanwaar je bent maar in Belgie vind je ze overal bij elke slager en de St. Louis ribben vind je hier zelden of op bestelling. Ik heb nu de SlowNSear gebruikt maar volgende keer gebruik ik de diffuser dan heb ik het ganse rooster om te werken, en binnenkort komt er 10 man ribben eten dus eentje met de SnS & de andere weber met de diffuser zal wel goed komen denk ik ;)

De meeste beenhouwers is ofwel al gemarineerd en/of voorgegaard. Gisteren nig aan de buurman gevraagd omdat hij wat boeren in zijn vriendenkring heeft, maar in tegenstelling tot rund, worden varkens zelden buiten het slachthuis geslacht. Meestal word het hele varken gewoon verkocht aan het slachthuis en ziet de boer er enkel centjes voor. Maar vinden zal ik ze:D

Maar kan me wel eens iemand uitleggen wat spareribs met ketting en zonder ketting zijn?
 
De meeste beenhouwers is ofwel al gemarineerd en/of voorgegaard. Gisteren nig aan de buurman gevraagd omdat hij wat boeren in zijn vriendenkring heeft, maar in tegenstelling tot rund, worden varkens zelden buiten het slachthuis geslacht. Meestal word het hele varken gewoon verkocht aan het slachthuis en ziet de boer er enkel centjes voor. Maar vinden zal ik ze:D

Maar kan me wel eens iemand uitleggen wat spareribs met ketting en zonder ketting zijn?
Misschien aan de beenhouwer vragen om ze niet in die pruts marinade te doppen en er enkele voor jou aan de kant te houden ?De ketting die jij bedoelt zal "Côtis" heten dit zijn de aanhangels onderaan de ribben die er meestal afgesneden worden omdat dit niet zo mooi oogt die rafelingen ;) ook wel lekker en kost een 2€ het kg bij onze groothandel en word veel voor stoofpot gerechten gebruikt.
de foto is de afgesneden ketting of côtis :)

cotis.jpg
 
Ja, moet eens de goede beenhouwer vinden.
Wat zou dan het beste zijn? Met of zonder ketting? :D
 
Ja, moet eens de goede beenhouwer vinden.
Wat zou dan het beste zijn? Met of zonder ketting? :D
Ik zou zonder nemen, want je betaald de ketting aan de prijs van de ribben ;) dus beter apart kopen dan ;)
 
Dat weet ik dan ook weer. En wat maakt het verschil met de St. Louis? Is dat zoveel beter?
 
Dat weet ik dan ook weer. En wat maakt het verschil met de St. Louis? Is dat zoveel beter?
St Louis ribben zijn duurder en zijn breeder hebben platte beenderen en zit minder vlees op ;)

" St. Louis-style spare ribs are the meatier ribs cut from the belly of thehog after the belly is removed. ... Louis-style ribs are flatter than baby back ribs, which makes them easier to brown. There is a lot of bone but also a higher amount of fat, making them very flavorful "


phpThumb_generated_thumbnail-e1498910420901 (1).jpeg
 
Ok, weten we dat ook weer. de St-louis zal wel eens leuk zijn, maar het zullen vooral de baby backs moeten zijn zonder ketting :)

Bedankt voor de toelichtingen. De 17de wordt de Joe geleverd en dan gaan pas de vragen komen :D
 
St. Louis cut, is niets anders dan reguliere buikribben die vervolgens extra bijgesneden zijn (simpel gezegd; deel van het kraakbeen eraf en beetje meer rechthoekig gemaakt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan