BasBQ
Beef en Steak

B-day party met de bubbel

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.147
Vermits we in België met bubbels werken en mijn zoontje de dinsdag 9 is geworden, vandaag met de schoonfamilie (bubbel) dus een feestje gehouden.

Ben begonnen als hapje met de moink balls volgens noskos (ook zijn dry en wet rub). Het eindresultaat was goed, maar de timing helemaal verkeerd. Op de site van noskos staat als je geen thermometer hebt, dat een uurtje voldoende is en daarna een half uurtje. Dus daarop mijn timing afgesteld. Echter zat ik met 100° dome al op 30 min aan 60°. Eraf gehaald en vermits het bezoek pas een uur later kwam, ze een half uurtje onder folie laten liggen. Dan afgelakt en erop gelegd. Toen waren ze al zo hard afgekoeld dat ik een dik uur nodig had om ze op 70° te krijgen. Dus volgende keer de timing wat anders nemen met deze wetenschap :ROFLMAO: Denk dat ze op 100 à 110° dome wel klaar te krijgen zijn op een dik uur.

IMG_8221.jpeg

IMG_8222.jpeg


Voor de rest ben ik gegaan voor een grote Cote a Los en Ribeye gerookt op whiskeyvat en daarna reverse sear. Daar liep alles perfect.
De Ribeye gedresseerd volgens de bekende Toscaanse Tagliata Di Manzo met Parmezaanse kaas op een bedje van rucola. Voor de rest deze en de Cote a Los nog voorzien van gegrilde zoete paprika, slaharten en Hasselback Patatoes. De aardappelen waren wel in de oven om ff zeker te spelen qua ruimte ne timing.

Vermits ik zo gestresseerd te werk ben gegaan, heb ik niet van alles foto's, maar niets van de menu lijkt me sowizo 'less is more' :ROFLMAO: Dus ga ik ook deze maand aan me voorbij laten gaan.

IMG_8225.jpeg


IMG_8227.jpeg

Dit was de ribeye op basis van Tagliata Di Manzo

IMG_8228.jpeg

Beetje mis gedraaid met het fototoestel, maar dit is dan de Cote a Los.

IMG_8231.jpeg

Bedoeling was als afsluiter de banaan Rolo, maar mijn vrouw had nog taart omdat het toch om een verjaardag ging en er kaarsjes moesten zijn. Dus de Rum maar gewoon bij de koffie en de taart gedaan :ROFLMAO:

BTW: al het vlees was wederom Belgisch Witblauw en dik in orde. Desondanks het vetarm is, is het toch wel lekker vlees. Al een paar runs mee gedaan en stilaan klaar voor eens wat anders te doen, alhoewel er nog 12kg van dit in de diepvries ligt.

Voornaamste: mijn schoonouders waren zeer tevreden. Ze zijn nogal bourgondiërs en wel wat gewoon omdat ze maandelijks in één of ander sterrenrestaurant zitten. Dus de druk was hoog voor mij :ROFLMAO: Gelukkig zijn ze niet pietje precies. Want wat mij betreft, kon het wat beter. Ik moet de stress en timing zien te beheersen.
 
Laatst bewerkt:
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. De schoonfamilie heeft geen reden tot klagen.
 
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
Toen ik de titel las dacht ik aan een verjaardag met cava of champagne maar het eten en de rum achteraf stelt zeker niet teleur 🤪
 
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
Toen ik de titel las dacht ik aan een verjaardag met cava of champagne maar het eten en de rum achteraf stelt zeker niet teleur 🤪

We zijn begonnen met een Rosé Cava, daarna rosé wijn en rode wijn en wat lokaal bier. Maar het is een forum over eten :D Dus die rum is too much info, maar die was voorzien voor de banaan die er niet is gekomen:p

De bubbel slaat op het feit dat we in BE in principe maar met 5 mensen mogen afspreken dat ze onze ‘bubbel’ noemen.
 
Ten eerste van harte gefeliciteerd! Mooie gerechten, dat is een geslaagde verjaardag :)
 
Proficiat! Ook met de mooie gerechten :)
Die combinatie van timing en stress kennen we denk ik allemaal wel, behalve wellicht de meest doorgewinterde pitmasters onder ons 😋
 
Lekkere gerechten hoor! Aardappels, groente en vooral vlees. Goeie borrel achteraf, prima geregeld.
En van harte nog met je zoon.
 
Lekkere gerechten hoor! Aardappels, groente en vooral vlees. Goeie borrel achteraf, prima geregeld.
En van harte nog met je zoon.

Heb daarnet er nog van gegeten en meteen ook nog een slaatje voor morgen middag op het werk. Nog een beetje nagenieten.
Die Hasselback patatoes scoren wel. Niemand hier kent het en ze gaan er hierna allemaal zelf mee aan de slag.
 
Tjongejonge, wat een feestje Is dat geweest.
Van harte gefeliciteerd met je zoon.
En dat stressen Is wel herkenbaar hoor.
Als je meerdere gerechten tegelijkertijd klaar wilt hebben komt op een gegeven moment alles samen natuurlijk. Daarom Is hulp in de keuken zo fijn.

Gewoon vaak doen, wordt steeds makkelijker
 
Terug
Bovenaan Onderaan