BasBQ
Beef en Steak

Appelmoes

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.006
IMG_2044.JPG


Appelmoes, heerlijk en gemakkelijk zelf te maken.

Ingredi?nten:

- 1 kilo Elstar
- kaneel stokje
- beetje water

Werkwijze:

Schil de appels.

IMG_2037.JPG


Snij de appel in blokjes en voeg de kaneelstokjes toe.

IMG_2040.JPG


Voeg een klein beetje water toe zodat er een klein laagje op de bodem van de pan staat.
Breng het geheel rustig aan de kook, zet dan het vuur lager maar zorg er voor dat het wel blijft borrelen.

na 15 minuten worden de appels al wat zachter.

IMG_2041.JPG


na 30 - 35 minuten ben je klaar.

IMG_2043.JPG


Er zitten nu nog wat kleine stukjes appel tussen, je kunt de appelmoes nu door een zeef doen zadat je een fijne appelmoes krijgt. Maar met die stukjes vind ik eigenlijk lekkerder.

Ik doe de appelmoes in een schone pot , en is zo enige dagen houdbaar in de koelkast.

Bedankt voor het kijken.
 
Hier gaat hij altijd nog even door de zeef :) Lekker hoor!! Straks weer met goudreinetten, als je dat proeft snap je niet dat mensen potjes Hak kopen :D
 
Goudreinetten zien hier bij de appelboer weer volop te krijgen. Elstar is een zoetere appel dan de Goudreinet en daarom hoef je bij de appelmoes geen suiker toe te voegen, dat zou ik bij Goudreinetten wel doen.
 
Bedankt voor het plaatsen Frits, wist niet dat het zo simpel is:)
 
Bij goudreinetten weeg ik ze altijd voor het schillen en dan doe ik 10% van dat gewicht als suiker toevoegen, dan is het precies lekker.
 
Hij is hier gemaakt Frits, en hij is lekker!!!.
Enkel een blunder, had hem gisteren aan de verkering geserveerd op een schaaltje en rijkelijk bestrooid met??...
Verse citroenpeper,.... oeps het verkeerde potje..

eventjes oftopic, is het niet leuk een blundertopic te openen, waar alle leden hun blunders kwijtkunnen?.
Altijd leuk leesvoer, dus wat mij betreft, maak je met deze de aftrap;-)
 
Maurice dat is inderdaad een foutje ;). Je mag gerust een blunder topic openen in de asbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan