BasBQ
Beef en Steak

Angus chuck-eye Sandwich

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
312
Lekker op een broodje... ik heb het mezelf moeilijk gemaakt met het onderwerp, wat een keuze stress ga ik voor een broodje... of een broodje... de keuze viel op een steak sandwich met een Angus chuck-eye uit Canada met steak kruiden van Noskos.

De avond van te voren rode ui gesneden met de mandoline en ingelegd in azijn, suiker, zout, en mosterdzaad
IMG_0152.jpeg


als saus heb ik gekozen voor kruidenmayonaise die ik heb gemaakt met bieslook, peterselie, knoflook en peper
IMG_0186.jpeg

IMG_0187.jpeg

zoals gezegd de chuck-eye in de steak kruiden gezet van Noskos
IMG_0189.jpeg


indirect laten garen tot 45 graden kerntemperatuur en direct een grill grate mee opgewarmd
IMG_0190.jpeg


nadat de kerntemperatuur was bereikt direct aangezet op de grillgrate om even een ruitje en een mooi korstje erop te creëren
IMG_0191.jpeg


bij 52 graden mocht hij er af, door de kruiden zie je het ruitje van de grillgrates niet zo erg. maar tevreden met het resultaat lekker sappig en kruiden waren heerlijk.
IMG_0193.jpeg


toen werd het tijd om alles samen te brengen op een broodje, mooi bordje maken en uiteraard een foto voor de wedstrijd
IMG_0215.jpeg
 
Dat lijkt me een heerlijk broodje!

Mooi gedaan zeg. 😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Iss, doe even rustig aan nou ventje, je hebt net al gewonnen hè, uitslover!

Zalig broodje man, die lust ik ook!
 
  • Haha
Waarderingen: Iss
Iss, doe even rustig aan nou ventje, je hebt net al gewonnen hè, uitslover!

Zalig broodje man, die lust ik ook!
Haha sorry😉 ja broodje was echt super!
 
Daar krijg je wel honger van! Mooi verslag, heerlijk eindresultaat en een hele mooie foto!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Voor een zelfgekozen onderwerp heb je er zelf ook echt wat moois van gemaakt, ziet er top uit 👌🏻👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Hoe houd jij uw Q zo mooi zuiver tijdens uw bereiding?
Dat wil ik wel weten, hier altijd veel opkuiswerk na een BBQ sessie.
 
Hoe houd jij uw Q zo mooi zuiver tijdens uw bereiding?
Dat wil ik wel weten, hier altijd veel opkuiswerk na een BBQ sessie.
Haha ja dat is mischien een slechte eigenschap ik ben vaak na de bbq wel een tijdje bezig met schoonmaken.

Dit is ook een van de redenen dat ik een kamado heb gekocht omdat dat keramiek toch niet echt schoon te maken is.
Mn 2 webers haal ik elke sessie uit elkaar en poets alles (eigenlijk gestoord) tot de aspan aan toe. Zie afbeelding dit is mn weber na 2 jaar gebruik 😉 hij moet en zal blinken

5B4D866B-047C-47F6-B834-7B2D28C297B5.jpeg
 
Je kan poetsen zoveel je wil na de bereiding.
Tijdens lekt er toch wel eens een en ander.
 
Zo dat ziet er goed uit.. wat is je verhouding voor de rode uien wil ik ook eens proberen
 
Zo dat ziet er goed uit.. wat is je verhouding voor de rode uien wil ik ook eens proberen
1 grote rode ui
240 ml warm water
120 ml appelazijn (of andere azijn)
1 1/2 eetlepels suiker
1 theelepel zout

En ik had een theelepel mosterdpoeder maar dit hoeft niet persee
 
Je kan poetsen zoveel je wil na de bereiding.
Tijdens lekt er toch wel eens een en ander.
Dat klopt, tijdens de bereiding heb ik er altijd een lekbak/braadslee van onze zweedse vrienden eronder
 
Haha ja dat is mischien een slechte eigenschap ik ben vaak na de bbq wel een tijdje bezig met schoonmaken.

Dit is ook een van de redenen dat ik een kamado heb gekocht omdat dat keramiek toch niet echt schoon te maken is.
Mn 2 webers haal ik elke sessie uit elkaar en poets alles (eigenlijk gestoord) tot de aspan aan toe. Zie afbeelding dit is mn weber na 2 jaar gebruik hij moet en zal blinken

Bekijk bijlage 42376

Ziet er nog prachtig uit! Mag ik vragen wat voor spullen je gebruikt om hem zo te poetsen ?
 
Ziet er nog prachtig uit! Mag ik vragen wat voor spullen je gebruikt om hem zo te poetsen ?
Over het algemeen simpel schuursponsje met wat dreft en zeker wat geduld, geen gekke bbq reinigers of wat dan ook. Rooster doe ik vaak met een pannenspons.

Ik doe het wel vaak direct na het bbq zodat het niet de kans heeft om vast te gaan plakken.
 
Over het algemeen simpel schuursponsje met wat dreft en zeker wat geduld, geen gekke bbq reinigers of wat dan ook. Rooster doe ik vaak met een pannenspons.

Ik doe het wel vaak direct na het bbq zodat het niet de kans heeft om vast te gaan plakken.

Okee top dankjewel!
Morgen komt m’n rvs rooster binnen ter vervanging van versleten verchroomde.. dus dan kan ik hem ook mooi houden haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan