BasBQ
Beef en Steak

Alternatief voor Marber Grill Wash

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Hi All,

ik heb een wat ouder model van de Bastard Large. Ik dacht het 2017 of 2018 model. Ik zoek een manier om mijn rooster af en toe goed schoon te maken. Ik kwam uit op de Marber Grill Wash (https://www.marbergrillwash.com/). Het ding kost tussen de 25 en 35 euro. Dat op zichzelf vind ik niet zo'n probleem, maar het is voor mij niet duidelijk of mijn rooster er in gaat passen. De website is daar erg vaag over, op de ene pagina staat van wel, op de andere van niet. Mijn rooster heeft een doorsnee van 48,5 cm. Hier kan een rooster tot 48 cm in volgens de ene pagina, en een rooster tot 49 cm op de andere pagina.

Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niets meer is dan een ronde, niet zo hoge bak waar je je rooster met een laagje water in kan doen. Ik bedacht me dat ik daar net zo goed een plantenschotel voor kan gebruiken. Deze bijvoorbeeld: https://www.hornbach.nl/shop/ELHO-P...kweekpot-antraciet-53-cm/6203412/artikel.html

Heeft iemand daar ervaring mee?
Gr, Danibierhoff
 
Ik gebruik als ze heel erg vies zijn een pannensponsje zoals hieronder en wat ellebogenvet.

7594E20E-D393-45A7-A0F0-67FB1BE25A8A.jpeg
 
Schoonbranden, gelijk van bijna alle geuren af ;)
 
Lekbak wasmachine kan ook
 
Als je een bak wilt dan zou ik kopen wat @Rdj zegt. Zelf heb ik zo’n borstel van Weber en dat werkt perfect.
 
Ik gooi mn roosters + houder een keer in de zoveel tijd in een vuilniszak met een scheutje amonia. Nachtje laten liggen, volgende dag spoel je het met een klein beetje hulp van een doekje / sponsje zo af. Alles blinkt weer als nieuw.
 
Ik doe wat Zzzjon ook doet, gewoon pannensponsjes zonder zeep van de supermarkt en af en toe pizza maken.
 
Ik gebruikte tot gisteren een opbergbox voor onder bed te schuiven.
Gisteren echter stuk gevallen.
Dus ik ga me zo een nieuwe kopen.
Gebruik die box ook om alle niet gebruikte roosters stofvrij op te bergen.
Weken in water met scheutje amoniak doe ik soms ook, wel goed afspoelen nadien.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Het ging mij vooral om een bak om mijn rooster af en toe in te laten weken. Een te grote bak wordt al snel zwaar, dus hoe efficiënter hoe beter. Hoe groter de bak, hoe meer hij in de weg staat is mijn ervaring.

Allemaal goede tips waar ik of anderen waarschijnlijk iets aan gaan hebben. Als aanvulling daarop: de plantenschotel die ik in mijn oorspronkelijke bericht nemde heb ik inmiddels gekocht en doet precies wat ik wil. Ik kan het rooster onder water zetten zonder dat het loodzwaar wordt. Wat mij betreft dus ook een tip voor anderen.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Het ging mij vooral om een bak om mijn rooster af en toe in te laten weken. Een te grote bak wordt al snel zwaar, dus hoe efficiënter hoe beter. Hoe groter de bak, hoe meer hij in de weg staat is mijn ervaring.

Allemaal goede tips waar ik of anderen waarschijnlijk iets aan gaan hebben. Als aanvulling daarop: de plantenschotel die ik in mijn oorspronkelijke bericht nemde heb ik inmiddels gekocht en doet precies wat ik wil. Ik kan het rooster onder water zetten zonder dat het loodzwaar wordt. Wat mij betreft dus ook een tip voor anderen.

Nog steeds enthousiast over de plantenschotel?
Lijkt mij ook wel handig!
 
Ik gebruik deze al meer dan een jaar.

 
Nog steeds enthousiast over de plantenschotel?
Lijkt mij ook wel handig!
Jazeker, het werkt prima voor mij. Volgens mij zijn de enige verschillen met de marber grill wash dat de plantenschotel geen schenktuit heeft (om het water eruit te gieten) en geen haakje om hem op te hangen. Dat zijn niet echt dingen die ik mis.
 
Wat @Free_ltd aangeeft.
Lekbak, warm water, soda, weken, schuurspons en het ellebogenvet van @Zzzjon .

Vergeet je niet om je roosters daarna weer goed in de olie te zetten?
Zowel tegen mogelijke corrosie als vast plakken van je gerechten.
 
Jazeker, het werkt prima voor mij. Volgens mij zijn de enige verschillen met de marber grill wash dat de plantenschotel geen schenktuit heeft (om het water eruit te gieten) en geen haakje om hem op te hangen. Dat zijn niet echt dingen die ik mis.

En er kan ook wel heet water in? Of smelt ie dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan