BasBQ
Beef en Steak

Alles over pizza

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
560
Ik ben opzoek naar info over pizza maken op mn weber 57

Welke diameter is handig, waarom?
Welke dikte, waarom?

De opstelling, de steen wel een niet verhogen etc.

Zelf deeg maken, op een simple en hufterproof manier

Graag jullie bevindingen.

Misschien leuk om er een soort " how to " te maken voor op het forum?
 
Bernhard er zijn zoveel manieren om een pizza te maken en ook nog eens zoveel manieren om het op de bbq te bereiden dat een eenduidige manier om pizza op de bbq te maken er niet is.
Iedereen vindt wat anders lekker of handig.
zelf heb ik veel aan de Pizza bijbel gehad. Het basis recept staat op YouTube.
Kijk ook deel 2
Wat ik belangrijk bij Italiaanse pizza’s vind is om er niet teveel toppings op te doen, less is more.
bij het maken op een weber kettle heb ik alleen ervaring met een pizzasteen in het midden en dan twee starters er in een rondje indirect aan de buitenkant.
laat de steen opwarmen en leg dan pas de pizza erop.
er is ook een pizza ring te koop, hiermee kan je meer hitte generen, dat is goed voor Italiaanse pizza’s, kost wel je rooster 😉. Maar mooie resultaten.
 
Hoi Frits,

Dank voor de link naar de filmpjes. Er is zoveel te vinden. Deze zijn erg informatief!

Ik ga gewoon een steen bestellen en dan gaan we lekker experimenteren.

Ik zal mn resultaten posten!
 
Dag mensen,

Ben ook aan het kijken voor een pizzaschep. Dit is volgens mij wel een must om de pizza's er een beetje fatsoenlijk op en af te krijgen.

Ik lees her en der dat er veel troep te koop is. Met name de aanhechting tussen schep en handvat.

Mij oog viel op deze;


Hebben jullie ervaring met deze of andere tips / aandacht punten?
 
Ik heb om mijn weber GBS 57 ook een weber pizza steen. vorig jaar 2 keer gebruikt. Leuk met de Fam “even“ pizza‘s maken. Nou dat viel mij behoorlijk tegen. In mijn oven is de pizza met een 20 minuten echt wel klaar maar dat was in de weber ongeveer 60 minuten per pizza 😩. Dus dat keer 4 nou het was toen middernacht dat we klaar waren. Tijd voor een toetje was er niet meer🤣. Nu ik lees dat er niet te veel topic op de pizza moet is dat misschien wel de oorzaak dat de temperatuur daalde met Ongeveer 20 a 30 graden. Het was moeilijk om boven de 200 graden uit te komen ook al had ik alle schuiven open en uiteraard de deksel was gesloten en de mandjes waren volledig gevuld met briketten. Heel eerlijk... ik vond het geen succes en moet ook nog de goede modus vinden want de spullen heb ik wel. Oh ja... een brede schep is wel van belang om de pizza op de steen te plaatsen want anders gaat het bij de start al mis.😬 (Deze heb ook ook pas gekocht nog mijn eerste ervaring 😀 Veel succes en mogelijk komen er goede tips want ook daar zal ik dan van leren. 👍🏼
 
Herkenbaar @Bakero, daarom hier tot nu toe gebleven bij flammkuchen, dat gaat meer dan prima ;)
 
Herkenbaar @Bakero, daarom hier tot nu toe gebleven bij flammkuchen, dat gaat meer dan prima ;)
Ik heb dat wel eens gelezen maar heb geen idee wat daar dan het voordeel van is ten opzichte van de pizza. Kortom, kan je mij dat laten weten.
 
Dunnere bodem, minder toping en daarmee snel klaar. Maar is natuurlijk een compleet ander gerecht.
 
Als je nog een pizzasteen moet kopen, overweeg dan deze: Pizza- bakovensteen | Vuurvaste chamotte steen - Groene Bouwmaterialen
Deze is een stuk dikker en poreuzer en ideaal als je eens een stuk of vier, vijf pizza's achter elkaar moet maken. Zo'n dunne steen koelt te veel af en dan gaat achter elkaar bakken niet echt super. Deze steen kun je ook mooi met een slijptol even op maat maken, in jou w geval alleen even de hoeken wat rond afslijpen. Succes! Pizza is lekker, goede pizza nog lekkerder ;)
 
Ik heb op oudejaarsavond voor het eerst de Pizza Porta gebruikt. Geen idee of het beter of gemakkelijker ging, ik vind het gewoon een leuke gadget.
wij hebben Pizza Red Pie gemaakt met alleen een klein beetje saus en buffelmozzarella (en daarna wat verse basilicum) en Pizza White Pie met alleen pecorino, wat geperste knoflook en oregano. Echte aanraders hoor! Ik houd sws al niet van vet vlees op mn pizza, maar deze zijn echt favoriet.

53AFA42F-8C4A-48DE-98BB-31F206CC2393.jpeg


338A5764-1421-4C87-AF48-A94BEB7F8E7A.jpeg
 
Als je nog een pizzasteen moet kopen, overweeg dan deze: Pizza- bakovensteen | Vuurvaste chamotte steen - Groene Bouwmaterialen
Deze is een stuk dikker en poreuzer en ideaal als je eens een stuk of vier, vijf pizza's achter elkaar moet maken. Zo'n dunne steen koelt te veel af en dan gaat achter elkaar bakken niet echt super. Deze steen kun je ook mooi met een slijptol even op maat maken, in jou w geval alleen even de hoeken wat rond afslijpen. Succes! Pizza is lekker, goede pizza nog lekkerder ;)

TOP!! Ik was nog op zoek naar een dikkere steen en dankzij je linkje heb ik een goed betaalbare gevonden :love: Bedankt voor het delen(y);)
 
Nou dat viel mij behoorlijk tegen. In mijn oven is de pizza met een 20 minuten echt wel klaar maar dat was in de weber ongeveer 60 minuten per pizza 😩.
Hi Bakero, ik heb een paar maanden geleden een pizzasteen bij de Sligro gekocht. Gewoon een redelijk goedkoop ding volgens mij van Bonfire. Die doet het prima op mijn Weber. Met een paar minuten per pizza was het echt wel klaar. Ik heb niet zo gelet op welke temperatuur de weber of de pizzasteen was, maar ik denk wel boven de 250 graden.
Had je misschien een dikke pizzabodem?
Ik had toen trouwens geen eigen pizzadaag, maar kant en klaar deeg bij de Appie gehaald.
 
Als je nog een pizzasteen moet kopen, overweeg dan deze: Pizza- bakovensteen | Vuurvaste chamotte steen - Groene Bouwmaterialen
Deze is een stuk dikker en poreuzer en ideaal als je eens een stuk of vier, vijf pizza's achter elkaar moet maken. Zo'n dunne steen koelt te veel af en dan gaat achter elkaar bakken niet echt super. Deze steen kun je ook mooi met een slijptol even op maat maken, in jou w geval alleen even de hoeken wat rond afslijpen. Succes! Pizza is lekker, goede pizza nog lekkerder ;)

Heb ‘m vandaag binnengekregen en nu al verliefd op deze steen :p
F676A5DF-A500-494B-95E4-2E1E963FD637.jpeg
 
Vandaag binnen gehad via Basbq.

4f00b8177011d0991fa4cabf7be26574.jpg


Morgen maar ff testen

Ik ga hem op een paar baksteentjes leggen, kijken hoe dat gaat.
Met een kant en klaar deegje....

Stay tuned !
 
Bij ons is vooral van belang dat de bodem zeer dun is. Wij houden niet van die dikke american pizza’s waar je vooral deeg proeft. Toppings ook beperkt. En bakken tussen de 350° en 400°.
Wij gebruiken in heel de vriendenkring hetzelfde recept voor het deeg. Zeer simpel te maken, en zeer lekker.

Ik lees hier iets over de pizzaschep. Eerste keer was ik vergeten dat je dat nodig had. Heb het toen met placematjes gedaan. Dat ging, maar was niet ideaal.
Toen deze gekocht en werkt perfect en is compact op te bergen: https://www.bol.com/nl/p/vaggan-piz...h=sWWkjar1zHgszhqH9rZA8A.1_32.44.ProductImage

Voornaam is dat je genoeg bloem gebruikt. Onder het deeg, op de schep en lichtjes op de steen.

En het aller voornaamste voor de zoete bekken kondertjes, is als allerlaatste de Pizza Nutella. Als ik dit hier durf over te slaan, heb ik een probleem.

Als eerste zou je als appetizer een lookpizza kunnen maken.
 
Ik heb om mijn weber GBS 57 ook een weber pizza steen. vorig jaar 2 keer gebruikt. Leuk met de Fam “even“ pizza‘s maken. Nou dat viel mij behoorlijk tegen. In mijn oven is de pizza met een 20 minuten echt wel klaar maar dat was in de weber ongeveer 60 minuten per pizza . Dus dat keer 4 nou het was toen middernacht dat we klaar waren. Tijd voor een toetje was er niet meer. Nu ik lees dat er niet te veel topic op de pizza moet is dat misschien wel de oorzaak dat de temperatuur daalde met Ongeveer 20 a 30 graden. Het was moeilijk om boven de 200 graden uit te komen ook al had ik alle schuiven open en uiteraard de deksel was gesloten en de mandjes waren volledig gevuld met briketten. Heel eerlijk... ik vond het geen succes en moet ook nog de goede modus vinden want de spullen heb ik wel. Oh ja... een brede schep is wel van belang om de pizza op de steen te plaatsen want anders gaat het bij de start al mis. (Deze heb ook ook pas gekocht nog mijn eerste ervaring Veel succes en mogelijk komen er goede tips want ook daar zal ik dan van leren.
De temperatuur is dan ook te laag. Dit moet echt rond de 300 graden zijn. Binnen 5 minuten kunnen pizza's klaar zijn ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan