BasBQ
Beef en Steak

Aller eerste run(Low and Slow PP)

 
 

Danny77

Gerijpt
Berichten
2.567
Van het weekeind wil ik mijn aller eerste run gaan doen/proberen met  PP en Ribs.
Vanavond even een temperatuur regeling in elkaar geknutseld/geprogrammeerd.
Ik ben van mijn beroep meet en regel technicus en dan neem je je werk al gauw mee naar huis.  :D
Voor de ge?nteresseerden onder ons, gebruik hiervoor een Johnson Fx16 regelaar met 6 analoge ingangen 8 digitale ingangen 8 digitale uitgangen waarvan 4 stuks triac en 4 analoge uitgangen, deze regelaar is helemaal vrij te programmeren dus ook ideaal om er een BBQ regeling van te maken.
Morgen ga ik nog diverse spullen bestellen voor de BBQ en het vlees bij de slager bestellen.
Verder zal het gaan gebeuren op een oklahoma smoker (cheap version) ik heb nog in de planning staan om deze zelf te gaan bouwen.
Ik heb nog wel een paar beginners vragen als dat mag.
1. Mogen de PP en ribs samen in 1 run of is dit af te raden.
2. Hoeveel briketten zal ik nodig gaan hebben. (wil de bbq redelijk vol gaan leggen 1 flink stuk PP en de rest ribs)
Verder zal ik gaan proberen om alles te gaan loggen qua temperatuur en met veel foto's.
Dus als iemand nog goede adviezen heeft voor een beginneling hoor ik het heel graag.
Ik houd jullie op de hoogte. ;)

mjpism.jpg

 
Euh paraplu ? :D
 
Hallo Danny,

Ik ben benieuwd wat je dan allemaal gaat regelen? Ga je op basis van metingen de luchttoevoer regelen, de schoorsteen smoren o.i.d.? En hoe pak je dat aan, met een stappenmotor en een ventilator?

 
Hoi Ron voor de bbq die ik zelf wil gaan bouwen wil ik  met een 0-10 volt motor de lucht toevoer en schoorsteen gaan regelen en ook een fan die te regelen is met 0-10 volt voor extra lucht toevoer. Maar ga eerst nog een hoop leren hier op dit leuke forum.
Voor nu ga ik de lucht toevoer en de schoorsteen gewoon met de hand bedienen en er gewoon lekker bij blijven ook om goed te leren hoe alles verloopt en er gevoel bij te krijgen.
 
Het vlees is besteld 4 Kg Procureur en 5 flinke spareribs.
Vanavond ook alle kruiden gehaald alleen molasses moet ik morgen nog halen.
En hopen dat de bestelling bij Vuur en rook op tijd binnen is.
Het begint nu toch echt te jeuken hoor van mij mag het zaterdag worden. :D

13zzwxw.jpg


 
De voorpret en planning is altijd leuk. Mooie uit de kluiten gewassen Heatermeter heb je gebouwd.
 
Kijk dat is leuk om te volgen.
Daar ik me op het werk ook aan het verdiepen ben in het plc gebeuren.

wat voor sensoren ga je er aan hangen om te tempraturen te meten?

En voor ribs en pp kan je de zelfde temperatuur wel aanhouden alleen de tijd is voor pp natuurlijk langer dan voor ribs.

suc6 met de bouw en hou ons op de hoogte.
 
Komt goed met het op de hoogte houden.
Probeer er gelijk een knor uit te slepen ;-)
Betreft de sensors die ik toepas, dit zijn pt1000 opnemers bereik van -50 tot 800 graden.
 
peter w zei:
wat voor sensoren ga je er aan hangen om te tempraturen te meten?

En dat ik dan tot 3x toe lees wat voor SENIOREN ga je er aan hangen.....
 
Dominique zei:
peter w zei:
wat voor sensoren ga je er aan hangen om te tempraturen te meten?

En dat ik dan tot 3x toe lees wat voor SENIOREN ga je er aan hangen.....

zat zeker nog een vet spetter op je bril?

maar als je 3 goedkope senioren aan je q zet kan je ook lekker rustig slapen.
 
Hahahaha Senioren, werkt ook goed hoef ik er helemaal geen regeling er aan te hangen.

Maar vanavond was het pakjes avond in het pittoreske Groesbeek Jieehoeeee.
En zaterdag is al weer een dag dichterbij en de weergoden zijn me gezind, helemaal top heb er zin in.
15sa1qd.jpg
 
Nou als ik het zozie gaat het helemaal goed komen zaterdag.

maar mischien een tipje splits deze post op in twee delen.

hier blijf je je eerste run posten en je bouw van de controller bij DIY CONTROLLERS.
dan kunnen mensen die eens wat zoeken het ook vinden.

maar verder veel suc6 zaterdag.
 
zo dat zijn me een partij van geen halve maatregelen!  :p
ik zie op mijn klok dat het net weekend is dus ik ben benieuwd wanneer de vlam erin gaat of dat je het tot morgen weet uit te stellen, succes!  ;)
 
Ja nog ff geduld, wel moeilijk hoor.
Vanavond het vlees bij de slager op gehaald en straks injecteren en in de rub zetten.
Foto's volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan