BasBQ
Beef en Steak

Afzuiging nodig onder de overkapping?

Dag allemaal,

ik ben van plan om de kamado in een meubel te bouwen en onder een overkapping te plaatsen. De overkapping wordt/kan worden afgesloten met een glazen schuifwand.
Ik vermoed dat ik wat moet gaan bedenken op eventuele rook overlast (??)
Mechanische ventilatie / afzuigkap, alleen een rookkanaal / rookkap voldoende?
Het meubel wordt verrijdbaar maar ik wil eigenlijk dat ik hem niet hoef te verplaatsen bv bij slecht weer

heeft iemand hier ervaring mee? Of suggesties?

Hier een foto. Bedoeling is rechts tegen de wand te plaatsen

7a31744292c845c94120dd2ad51d8dda.jpg
 
Zet hem nu er onder en steek hem aan. Dan weet je het. Denk dat je wat moet gaan maken aangezien er 3 wanden gesloten zijn. Misschien is een dakdoorvoer erboven al voldoende. Door de natuurlijke trek.
 
Rob65 zei:
Zet hem nu er onder en steek hem aan. Dan weet je het. Denk dat je wat moet gaan maken aangezien er 3 wanden gesloten zijn. Misschien is een dakdoorvoer erboven al voldoende. Door de natuurlijke trek.

Bedankt voor je post Dat was ik inderdaad van plan. Eerst even proberen. Zat er ook aan te denken om het ei in een apart gedeelte te bouwen die je naast het grote deel werkblad kan rijden. Ben je wat mobieler
 
ik zet mijn bbq net op het randje, dat ie net niet nat wordt. De rook trekt vanzelf naar buiten.
Ja, er komt wel eens rook naar binnen, maar ach. Dat is toch niet helemaal te voorkomen. Er wordt tenslotte gebarbecued.
En als het droog is staat m'n bbq lekker buiten op het gras. Ook dan kan er rook in de overkapping waaien hoor  :)

Ben zelf niet zo van de dakdoorvoeren als het niet noodzakelijk is. Daarnaast heb ik er PV panelen op liggen, dus.....
 

RobDeMan

Tondelzoeker
Berichten
11
Hoi @Grill Bill ik was benieuwd hoe je bevindingen nu zijn wat betreft de afzuiging. Ik heb binnenkort exact dezelfde situatie met mijn overkapping als op jouw foto (met 3 dichte wanden). Dus vroeg me af hoe je het een en ander aangepakt hebt.

Thnx alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan