BasBQ
Beef en Steak

ABT's

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
abts5.jpg


ABT's is een afkorting voor Atomic Buffalo Turd, vrijvertaald een Nucleaire Bizon Keutel, het nucleaire komt hierbij van de jalapeño's, een Mexicaanse peper, die o.a. bij de Sligro en westlandpeppers.nl te koop is.

abts1.jpg


Ingredi?nten:
5 jalapeno pepers
100 gram roomkaas
10 plakken bacon
wat bacon, pulled pork o.i.d.
barbecue rub

Bereiding:
Snij het steeltje van de jalapeno's en snij ze in de lengte door.

abts2.jpg


Haal met een theelepeltje de zaadjes en zaadlijsten uit de pepers, hier zit de meeste hitte in. Je kunt dit met handschoenen doen omdat het vrij pijnlijk kan zijn als je na afloop in je ogen wrijft of je contactlenzen uit doet als je het met je blote handen doet.

Meng de roomkaas met het vlees en voeg naar smaak je favoriete barbecue rub toe.
Vul de halve pepers met het roomkaas mengsel en wikkel er een plakje bacon omheen. Je kunt indien nodig de bacon nog vastzetten met een cocktailprikkertje.

abts3.jpg


Rook ongeveer 1,5 uur in de smoker op 225-250 F / 107-121 C of 3 kwartier indirect in je barbecue op rond de 350 F / 175 C met je favoriete rookhout, ik heb appelhout gebruikt. Als de bacon knapperig is zijn je ABT's klaar.

abts4.jpg
 
Heeft iemand in België ooit al Jalapenos gevonden? Ik vind ze nergens!
 
Tom, ik heb al mooie Jalapenos gezien bij de Carrefour. Ingepakt in een klein plastic doosje bij de pepers op de groenten afdeling.

Dus ook een kleinere Carrefour moet ze kunnen bestellen voor je.
 
Ik heb ze toevallig gisteren gemaakt Dennis, jammie! Ik ga de volgende keer voor Verkering de roomkaas vervangen door roomkaas met gember, die is zoeter. Het is toch iedere keer nèt te pittig voor hem, maar hij blijft het proberen. Dus dan kom ik hem op deze manier tegemoet, hij zoet erin, ik gewoon roomkaas.
Ook wil ik ze eens vullen met cheddar. Niet die smeltvariant, maar echte. Lijkt me ook fijn....
En natuurlijk wel overal ontbijtspek omheen!
 
Frits zei:
Tom, ik heb al mooie Jalapenos gezien bij de Carrefour. Ingepakt in een klein plastic doosje bij de pepers op de groenten afdeling.

Dus ook een kleinere Carrefour moet ze kunnen bestellen voor je.

Bedankt! Heb ook maar even bij westlandpeppers geïnformeerd over verzending naar België.
 
Mooi werk Dennis, die pepers moet geen probleem zijn inderdaad..:)
 
Deze gaan we zeker proberen zodra de pepers hier een beetje op grootte zijn
 
mooie uitleg Dennis, dit zijn echt toppertjes :p
 
Zien er heerlijk zijn zeker pikant? Heb ze nog nooit gemaakt.Toch maar eens doen.
 
Ik ga straks naar Westlandpeppers toe, heb ze een mail gestuurd, en kreeg als antwoord, dat ik daar altijd terecht kan,
ook zonder afspraak.
Als je er maar voor 5 uur bent, dus ga zo eventjes een kilo jalapenos halen.
 
Zijn heel relaxed, je moet de deur rechts van waar je parkeert hebben, niet die naast de dockshelter. En dan hopen dat je iemand tegenkomt die Nederlands spreekt, even vragen naar de baas of loodsbaas, namen zijn me even ontschoten...
 
Okey, maar ik moet het een dag opschuiven, moet zo even weg met de verkering...;-) onverwachts, maar dat geeft niks.
Bedankt voor de info Dennis.
 
Ik heb ze gisteren omwikkeld met salami geeft ook weer een hele andere smaak hieraan ( ik vond het lekkerder dan met ontbijtspek)  smaken verschillen
 
Terug
Bovenaan Onderaan