BasBQ
Beef en Steak

Aardappel Gehaktrol

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Eigenlijk was ik op zoek naar een vernieuwend recept om iets met gevulde kip te maken, en dan dwaal je natuurlijk gigantisch af op het wijde Web.
Zover zelfs dat ik bij Ramadanrecepten uitkwam, en daar staan me toch lekkere recepten tussen.
Zo ook deze Aardappel Gehaktrol, terwijl ik enorme trek kreeg van dit smakelijk ogende gerecht zat er een thuiswerker naast mij mee te gluren en vroeg: Wat is dat voor lekkers? Dit moest dus gemaakt gaan worden, wat gaat erin:
Kruimige aardappelen, ui, tomaat, Italiaanse groente, gehakt, pot tomatensaus, geraspte kaas, zout en peper, komijn, paprikapoeder, gehaktkruiden

Aardappelschijfjes dun snijden (volgende keer gaat dat met de mandoline)
Op een ovenbakplaat met bakpapier en wat geraspte kaas (mozzarella en belegen kaas) de aardappelschijfjes dakpansgewijs neerleggen, klein snufje fleur de Sel en wat zwarte peper uit de molen.
BBQ op zo'n 180 graden en ongeveer 30 minuten garen maar niet bruin laten worden. gehakt ui, Italiaanse groentes en kruiden bakken.
Tomatensaus verdelen over de aardappelschijfjes dan het gehaktmengsel erover verdelen en vervolgens geraspte Parmezaan
Oprollen geraspte kaas erover, in 2-en snijden want zo past het wat makkelijker (volgende keer meteen 2 kleine rollen maken dat is veel praktischer), terug op de BBQ bij 200 graden voor zo'n 30 minuten tot de kaas mooi gegratineerd is.


DSC_0583.JPG
DSC_0586.JPG
DSC_0592.JPG
DSC_0595.JPG
DSC_0599.JPG
DSC_0607.JPG
DSC_0610.JPG
DSC_0614.JPG
DSC_0615.JPG
DSC_0618.JPG
DSC_0622.JPG
 
Wow... Jet... Gekkenhuis! Wat een zaligheid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ziet er een fantastisch gerecht uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Hoewel ik van een ander houtje ben kan ik me voorstellen dat je creatief wordt als je de hele dag niet mag eten.
Dit gerecht ga ik zeker een keer proberen. Met wel een beetje eigen invulling.
Het ziet er echt top uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mooie foto’s😋 hoe heeft het gesmaakt? Dat is natuurlijk ook wel belangrijk om te weten 😁
 
Dat ziet er goed uit. Was het niet lastig rollen met die plakjes aardappel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ziet er lekker uit
Mooi gerold ook
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Geweldig hier kan ik wel wat mee. Bedankt voor het delen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
O M G, Jet!

Ik moet bekennen, ik stopte lezen net na de eerste zin van de 2e alinea omdat ik zo benieuwd was naar de foto's..
en het begon met 'Oja, leuk zo kaas eronder..' 'Oh dat komt er mooi uit' Oh shit je gooit er nog iets op > OH SHIT dat ziet er goed uit. OMG nog een keer kaas erover op de bbq. OOO MMM GGG die een na laatste foto.

Heerlijke foto's en goed omschreven verhaal (ja want ik heb hem daarna wel gelezen :D )
 
Ja dit gaat in huize Soetje dus binnenkort gemaakt worden, heerlijk. Bedankt voor het delen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Deze staat nu ook op mijn to-do lijst om te proberen. Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Goedemorgen Jet, big thumps up! Kon deze nog niet en het ziet er geweldig lekker uit hoor! Mooie reportage en goede foto's

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mooie foto’s😋 hoe heeft het gesmaakt? Dat is natuurlijk ook wel belangrijk om te weten 😁
Het smaakte heerlijk en is een blijvertje🥰 de volgende keer alleen aardappels met de mandoline snijden zodat alle aardappelschijfjes dezelfde dikte hebben 😉 erbij een frisse simpele salade en genieten maar.
Salade hoeft natuurlijk niet want er zitten al groenten in maar ik ben nou eenmaal gek op salades🤪
 
Dat ziet er goed uit. Was het niet lastig rollen met die plakjes aardappel?
Door het voorgaren worden de aardappelschijfjes flexibel daar helpt het vet uit de geraspte kaas op het bakpapier ook aan mee , de massa die je erop legt helpt ook mee om het rollen makkelijker te maken.
Het bakpapier fungeert als rolmat, net als een sushi rolmat, je tilt het bakpapier aan 1 kant op en begint te rollen en trekt het bakpapier dan steeds een stukje terug, je wilt het papier niet in je rol hebben. Je moet wel van de goede kant gaan rollen, tegen de vleug in zodat het ene schijfje het andere schijfje meeneemt, daarom moet je ze ook goed dakpansgewijs neerleggen zoals op de foto's
 
Ziet er heerlijk uit! opgeslagen in de favo. die gaan we binnenkort zeker maken! Bedankt voor het delen.
 
Wow, dat ziet er geweldig uit :love: :love: Aardappels vlees en groente tegelijk van de Q zonder te hoeven timen om alles tegelijk op tafel te krijgen💪(y)
Dank voor het delen, deze gaan we (zeer) binnenkort maken 👊
 
Petje af Jet
Heel gaaf gerecht.
Wat leuk om deze reportage te lezen zeg.
Grote klasse
 
Terug
Bovenaan Onderaan