BasBQ
Beef en Steak

22-23 april - Sea Side Smokers Barbecuewedstrijd Workshop

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
sssworkshop.png


Altijd al willen weten wat er komt kijken bij het meedoen aan een KCBS barbecuewedstrijd? Dit is je kans!

Op 22 en 23 april geven Mike en ik van de Sea Side Smokers een barbecuewedstrijd workshop.

Deze workshop is bedoeld voor beginnende teams of mensen die graag op korte termijn aan wedstrijden willen gaan deelnemen.

We laten je zien hoe wij een wedstrijd doen. Onze voorbereidingen, het wedstrijdschema, opmaak van de bakjes, hoe we naar de eindresultaten kijken en hoe wij de wedstrijden benaderen.

Het weekend zal verlopen als een wedstrijd. Op zaterdag beginnen we on 12:00 uur met het voorbereiden van het vlees, het vlees gaat ?s-avonds de smoker in en op zondag om 12:00 uur begint het virtuele inleveren van de bakjes.

Omdat we dingen goed willen uitleggen is er plaats voor slechts 12 deelnemers, vanaf 10 deelnemers gaat de workshop door.

Kosten van dit weekend zijn ?150 per persoon. (inclusief avondeten en ontbijt)

Locatie:
Dutch Food School
Oosterringweg 29
8315 PS  Luttelgeest

Er is voldoende plek om te slapen, wel dien je zelf voor een slaapmatje/veldbed en slaapzak te zorgen.

Voor inschrijvingen en vragen kun je mailen naar: info@noskos.nl
 
Wat moet ik me voorstellen bij virtueel inleveren? En wordt er ook gejureerd? Gaan mensen zelf aan de slag of alleen kijken?
 
Mooi initiatief!
 
Dominique zei:
Wat moet ik me voorstellen bij virtueel inleveren? En wordt er ook gejureerd? Gaan mensen zelf aan de slag of alleen kijken?

Wij laten zien hoe wij een wedstrijd doen. Als daar behoefte aan is mag er wel een kipvelletje geschraapt worden en dergelijke. Maar wij denken dat er veel meer bij een wedstrijd komt kijken dan het vlees. Dus ook al die zaken komen aan bod.

Wat het inleveren betreft zorgen we dat de bakjes precies op tijd klaar zijn, zoals dat ook bij een wedstrijd gebeurt. De deelnemers kunnen proeven wat er in de bakjes zit. Dat is dus ander vlees dan dat je normaal als toeschouwer krijgt bij een wedstrijd. Jureren is overbodig omdat we wel weten hoe we koken.
 
Ik was er na 3 velletjes wel klaar mee....
 
Heb me opgegeven en heb er zin in!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan