BasBQ
Beef en Steak

2, 2, 1 ribs

 

N1co78

Sprokkelaar
Berichten
43
Na een paar weken geleden een 2ehands smokey mountain te hebben aangeschaft en deze wat opgeknapt te hebben zijn afgelopen weekend de eerste ribs erop gegaan. Wat een genot zo'n apparaat in vergelijking tot low & slow op de gewone kogel.
De bedoeling was een 3,2,1 methode maar omdat de temperatuur wat te hoog was maar gekozen voor 2,2,1 en wat was het lekker.
Na ingesmeerd met mosterd en de rub 2 uur met wat blokjes kersenhout. Daarna dus 2 uur in folie met boter en bruine suiker en tot slot nog uurtje met glaze erop.
31cca065af54bd57db0932d09c7a41a2.jpg
98a0f1a6f66f5d0645193d5f553a3a9a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ja, top apparaat, een wsm
Mooie ribben zijn het geworden
 
Die spareribs zien er heerlijk uit.
 
Zo, die zijn volgens mij echt goed gelukt ! Weet meteen wat ik aankomend weekend op het menu zet ! 💪 ;) (y)
 
Mooie ribs! Dat zal goed gesmaakt hebben!
 
Ziet er goed uit. Jammer dat een bbq zo klein is. Je zou er veel meer op willen plaatsen. 🤣👍🏼
 
Zalige Ribbels Chef!
 
Dat is nog eens een fijne testrun. Daar is niks mis mee. Als ik ooit nog eens tegen een WSM aankoop ga ik die Miss wel kopen. Niet dat ik hem nodig heb. Maar gewoon voor de heb. Lijkt me zo leuk om op te werken.
 
Super he, zo’n wsm? Ga je veel plezier van hebben. Op verjaardagen (als dat ooit weer kan) ook super handig, 2 roosters vol, ff wachten en iedereen kan mee-eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan