BasBQ
Beef en Steak

1st Bristket voor Moederdag & en een ontbEItje

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
Gisteren was moederdag;

Dus moet er wel iets lekkers op de BBQ gemaakt worden. Voor mijn eigen moeder bedacht ik me dat ik wel eens Brisket kon maken (voor de allereerste eerste keer). Ik had dus rond 8 uur de BBQ al aanstaan en omdat mijn vrouw dit jaar ook voor het eerst moederdag mocht vieren zijn we de dag maar met een OntbEItje begonnen; De welbekende Ontbijt EI muffins van dit forum. (Het OntbEItje is overigens niet gebeurd).

Vervolgens de ingerubte Brisket rond een uur of 9 op de BBQ gelegd.

10268496_10201696248955510_7408366723346772793_n.jpg

10300689_10201696249715529_8443810701672176820_n.jpg


Ingerubt....
10354245_10201696250315544_7868437910824567214_n.jpg


De maaltijd zelf.....
10341748_10201696250715554_2792311838020822510_n.jpg


Wat vonden we ervan:

Omdat we tussendoor ook nog naar schoonmoeders moesten en dus een tijd niet bij de BBQ konden zijn; heb ik de brisket niet 100% de aandacht kunnen geven die ik hem wilde geven.
Desalniettemin was de Brisket voor de eerste keer ERG goed gelukt! Hij smaakte super goed en de bijbehorende saus was heel erg krachtig van smaak.

Zeker voor herhaling vatbaar!
Nu maar hopen dat ik mijn koe'tje krijg ;-)
 
Zo die ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je Koetje.
 
Lekker hoor!
 
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd met je koetje
 
Het ziet er mooi uit, nu nog een foto van het stuk vlees op de barbecue dan kan de badge worden uitgedeeld!

Heren niet te snel feliciteren met badges, de fesstcommissie is streng.
 
Ik kan uit ervaring zeggen dat deze Brisket (de eerste die ik ooit geproefd heb) heerlijk was!  :D
Lekkere rooksmaak en een heerlijk sausje!

Klasse gedaan Paul!
 
Ziet er mooi uit. Binnenkort ook maar eens proberen
 
Brisket, het blijft een mooi stuk BBQ uitdaging !
 
Haha - Vervelend; om het koe'tje te krijgen moet ik de Brisket nog eens maken. Heb helaas geen foto van de Brisket op de BBQ. Ik wist niet dat het regelement daar zo strikt in was :p :p

Ik heb de vetlaag niet getrimt en eerlijk gezegd vond ik dat ook wel erg lekker.
Hij heeft ongeveer 9 uur op de BBQ gelegen waarbij ik in eerste instantie de tempertatuur rond de 110-120 graden had en toen we naar schoonmoeders moesten heb ik de Primo h??l laag gezet; waardoor de temperatuur langzaam terugliep.

Toen ik weer thuis kwam heb ik de temperatuur weer wat omhoog gegooid om de Brisket verder op temperatuur te krijgen.
Gelukkig heeft dit geen merkbare invloed gehad op de Brisket zelf.

Normaal gesproken doe ik het trouwens niet; maar de Rub die ik gebruikt heb was een standaard -niet zelfgemaakte- Rub van Don Marco's.


 
Ziet er heerlijk uit, gelukkig moet je nog een keer brisket maken om je koetje te verdienen, wat een straf h?, hahahaha
 
He wat jammer Paul, maar we zijn een BBQ forum en bij zo'n lange sessie willen we tenminste 1 foto van t vlees op de bbq
 
Frits zei:
He wat jammer Paul, maar we zijn een BBQ forum en bij zo'n lange sessie willen we tenminste 1 foto van t vlees op de bbq
Geen probleem! Komt helemaal goed :)
 
brisket is een van de moeilijkere stukken vlees om mals en smaakvol te krijgen! Als het zo de eerste keer lukt, mag je trots op jezelf zijn! gefeliciteerd met je koei!
 
Mr_Nas zei:
Ziet er goed uit! Waar heb je deze brisket vandaan?

Ik heb een hele lieve buurman. Die Buurman kan in een Amerikaanse Supermarkt (in Nederland) kopen. Wij normale stervelingen mogen daar niets kopen helaas. Die Supermarkt staat vol met leuke BBQ dingen; waaronder ECHT goede Bacon. Ik heb hem gevraagd dit stuk Brisket voor me mee te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan