BasBQ
Beef en Steak

1e maal bakken op de Kamado Joe

 

MrMatti

Kooltjesharker
Berichten
237
Beste allen,

Na wat oefenen bij de buurman gisteren vandaag de Kamado Joe Classic 2 voor de 1e x in gebruik genomen!

Spareribs op 't menu....

2 smaken:
*Smokey BBQ
*Sweet Chili

Beiden in all use rub van "van Beekum" gezet...
Echter aan de Smokey BBQ nog extra gerookte paprikapoeder en chilipoeder toegevoegd.
Bij de Sweet Chili wat gemberpoeder

Smokey BBQ afgelakt met "van Beekum bbq saus" gemengd met chipotle tabasco en honing-rum.

Sweet Chili afgelakt met Go-Tan chilisaus gemengd met ketjap manis.

Ik heb geen ervaring met spareribs, überhaupt eigenlijk niet met "echt bbq'en" en twijfelde erg over welke bereidingsmanier... Spareribs waren dun bevleesde dus dacht dat 3-2-1 echt te lang zou zijn.
Nu ongeveer 3 -1.5 -1.5 gedaan; kwamen goed van 't bot los maar hadden ook gerust een tikkie langer gemogen voor de "fall of the bone-liefhebbers"!

Vooraf nog geweekte appelchuncks (edit: appelsnippers) toegevoegd en kolen van Grill Fanatics Quebracho Blanco. Ik moet zeggen dat ik de kolen niet echt prettig van geur vond hadden iets petroleum-achtigs, anderen hier ook ervaring mee? Heb deze zak bij de KJ2 kado gehad. Dat was eigenlijk t enigste minpunt...

Verder nog een rood uitje op de KJ gepoft en gebruikt als topping...

Verder hebben we lekker gegeten met een frietje en salade erbij!

85e9184ae3c690790c89a71b9266790d.jpg
2527082c25e3c1a469d1b6348808b017.jpg
80dbd8fdbc125c1ebe476b998338bd33.jpg
250ae0bfad19beb1c781c078ac49ce2d.jpg
f6cb2e8da7a85c44f59aaf5ceafe9385.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er goed uit! Mooi opgemaakte bordjes.

Heb de All use rub van Van Beekum ook in huis, maar nog niet gebruikt. Wellicht gebruik ik deze op het volgende rondje ribfingers.
 
En om terug te komen op je vraag over de quebracho. Ik gebruik deze ook, maar dan van Black Ranch. De geur begint mij ook steeds meer tegen te staan.
 
Ziet er prima uit, voor mij hoeft fall of the bone niet, ik heb mijn eigen tanden nog 😉
 
die ribben zien er goed uit zeg. en het bordje mooi opgemaakt. helemaal top
en mooi dat je gewoon 3-1.5-1.5 heb gedaan ipv klakkeloos 3-2-1
je moet idd een beetje inschatten hoe je het gaat aanpakken.
van ons hoeft een rib ook niet fall of the bone te zijn. een beetje bite wordt gewaardeerd
 
trouwens, chunks rookhout hoef je niet te weken hoor. heeft geen nut.
gewoon, hup op de kolen
 
trouwens, chunks rookhout hoef je niet te weken hoor. heeft geen nut.
gewoon, hup op de kolen

Chunks idd niet nat. Chips zeggen ze van wel, maar daar lees je ook veel verschillende meningen over.

@TS: dat zien er heerlijke ribbetjes uit en van het bot afvallen is geen must. Met de tijden valt te experimenteren. Vandaag nog gelezen dat 3-1-1 bij dun bevleesde ribben beter zou zijn. Bij jou was het langer en nog niet fall of the bone. Dus geen idee hoe dat dan zit.
 
Chunks idd niet nat. Chips zeggen ze van wel, maar daar lees je ook veel verschillende meningen over.

@TS: dat zien er heerlijke ribbetjes uit en van het bot afvallen is geen must. Met de tijden valt te experimenteren. Vandaag nog gelezen dat 3-1-1 bij dun bevleesde ribben beter zou zijn. Bij jou was het langer en nog niet fall of the bone. Dus geen idee hoe dat dan zit.
Excuses allen! Ik bedoelde dus snippers i.p.v. chuncks ! Nog wennen aan al de termen haha!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Mooi hoor, zien er schitterend uit.
Net als Frits heb ik ook al mijn eigen tanden (gelukkig) nog.
Fall of the bone is hier niet gewenst.;)

Deze hoort natuurlijk niet in de rookkamer, maar deze wil je showen in de showroom Low & Slow, ik verplaats deze.
 
Mooi hoor, zien er schitterend uit.
Net als Frits heb ik ook al mijn eigen tanden (gelukkig) nog.
Fall of the bone is hier niet gewenst.;)

Deze hoort natuurlijk niet in de rookkamer, maar deze wil je showen in de showroom Low & Slow, ik verplaats deze.
Dank je Ewald! Juiste plek is nog even zoeken voor me!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan