BasBQ
Beef en Steak

1e maal bakken op de Kamado Joe

 

MrMatti

Kooltjesharker
Berichten
237
Beste allen,

Na wat oefenen bij de buurman gisteren vandaag de Kamado Joe Classic 2 voor de 1e x in gebruik genomen!

Spareribs op 't menu....

2 smaken:
*Smokey BBQ
*Sweet Chili

Beiden in all use rub van "van Beekum" gezet...
Echter aan de Smokey BBQ nog extra gerookte paprikapoeder en chilipoeder toegevoegd.
Bij de Sweet Chili wat gemberpoeder

Smokey BBQ afgelakt met "van Beekum bbq saus" gemengd met chipotle tabasco en honing-rum.

Sweet Chili afgelakt met Go-Tan chilisaus gemengd met ketjap manis.

Ik heb geen ervaring met spareribs, überhaupt eigenlijk niet met "echt bbq'en" en twijfelde erg over welke bereidingsmanier... Spareribs waren dun bevleesde dus dacht dat 3-2-1 echt te lang zou zijn.
Nu ongeveer 3 -1.5 -1.5 gedaan; kwamen goed van 't bot los maar hadden ook gerust een tikkie langer gemogen voor de "fall of the bone-liefhebbers"!

Vooraf nog geweekte appelchuncks (edit: appelsnippers) toegevoegd en kolen van Grill Fanatics Quebracho Blanco. Ik moet zeggen dat ik de kolen niet echt prettig van geur vond hadden iets petroleum-achtigs, anderen hier ook ervaring mee? Heb deze zak bij de KJ2 kado gehad. Dat was eigenlijk t enigste minpunt...

Verder nog een rood uitje op de KJ gepoft en gebruikt als topping...

Verder hebben we lekker gegeten met een frietje en salade erbij!

85e9184ae3c690790c89a71b9266790d.jpg
2527082c25e3c1a469d1b6348808b017.jpg
80dbd8fdbc125c1ebe476b998338bd33.jpg
250ae0bfad19beb1c781c078ac49ce2d.jpg
f6cb2e8da7a85c44f59aaf5ceafe9385.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er goed uit! Mooi opgemaakte bordjes.

Heb de All use rub van Van Beekum ook in huis, maar nog niet gebruikt. Wellicht gebruik ik deze op het volgende rondje ribfingers.
 
En om terug te komen op je vraag over de quebracho. Ik gebruik deze ook, maar dan van Black Ranch. De geur begint mij ook steeds meer tegen te staan.