BasBQ
Beef en Steak

🐷 Request: Pulled Pork Run!

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Elke dag scroll ik vrolijk en enthousiast door dit mooie forum! Echter viel me na elke post van mezelf iets op. Ik vond Tokkie zo alleen zitten onderaan mijn Posts. Het bleef aan me knagen. Dat arme ding, helemaal alleen. Daar kon deze jongeman toch zeker wel verandering in brengen?!

Welnu! Met mijn, die dag verkregen waardebon na aanleiding van winst in de fotowedstrijd, een mooi stuk Boston Butt besteld bij Beef & Steak van net geen 3kg.

Het idee om weer eens PP te maken, dit keer inclusief fotoverslag, was geboren! Hier nog even in de shoutbox om hulp gevraagd betreffende het berijden, uh, bereiden (Jezus wat slecht 🤣) van de Butt, aangezien ik als richtlijn @noskos zijn wedstrijd PP wilde gebruiken.

Allereerst een bbqsausje gemaakt voor de Glaze enzo. Mijn huidige favo in sausjes is op het moment Tamarinde Pasta 🤤 Geeft een heel andere dimensie aan de saus, NJAM!

89B5F13B-AF6E-45DF-8CF0-2DDA3E4E5C69.jpeg


F3192DA4-6634-4908-9584-5DFF55284655.jpeg


5D1F651C-6D32-42B2-8B21-FADC44A1A124.jpeg


Door met de Injectiemix en de BB in de rub te laten doen genieten. Ik had nachtdienst, dus bedacht me dit nu (uurtje of 1900) te doen. Kon de boel lekker rusten en intrekken in de koelkast. Bastard alvast voorbereidt, kon ik die uit werk (04:40) direct aansteken 👍🏼 Ja, man with a plan 😂

M’n souschefje vindt dat injecteren altijd machtig mooi. Die er bij geroepen en gaan met die banaan!

D4C5E4CE-008D-44B8-8AB8-AC4F40453DD9.jpeg


2FF66D59-8B30-4B2D-9C16-5B883CF95BB1.jpeg


Hatseflats! Lekker in het Frankie’s Pork Prank rubke, dé all time favourite hier in huis. Kan de hele kruidenla wel leeg kieperen in den container 🤣

AFCE888B-6491-406F-A543-11CA8D3529C0.jpeg


Na die kleine al op bedje te hebben gelegd, mocht deze flinke jongen ook een nachtje gaan slapen, in de koelkast uiteraard. Ik ben werken!

4F74EF8C-778B-4C5B-AAA4-EC69D2E95562.jpeg


04:00 was ik thuis, WEEEEEEKEND! Man, wat lekker. Het begint langzaam licht te worden, tis nog aangenaam buiten, de vogeltjes beginnen al te fluiten, het knisperen van het houtskool in de Bastard, blikje vreugde erbij. Geluksmomentje was dat wel, poe! 🥰

E081D523-0E54-478A-B0AE-0B48FA66820A.jpeg


5492A5DE-9A1E-4D52-8B8C-CC95041704E9.jpeg


Toen de Bastard op temperatuur was (rond de 120), mocht BB erop (minus het dekentje, goochemerd) tezamen met 2 chunks appelhout.
Meater erin, dekseltje dicht en voor mij; oogjes dicht. 6 uurtjes slaap pakken en dan maar eens zien waar dit projectje strand. Tot dan!

2507E247-5ACF-43BC-B408-3E67F2DA2DAD.jpeg


AD02DDA5-1FCC-4A75-97B8-333D8E2F7EB6.jpeg


11:00 uur ging de wekker. Nu heb ik normaal gesproken wel wat moeite, lees; Mister Snooze, met uit het nestje rollen, maar met de PP in het vooruitzicht ging het toch opmerkelijk makkelijker 🤩

Kopje koffie, en maar eens kijken hij BB er bij lag. Och, jongens, lekker man! De temperatuur was 77 graden. En er had zich al een mooi kleurtje rondom het vlees getrokken. Het was liefde op het eerste gezicht!

8737D4FA-E286-438E-9A0F-C4D22923C727.jpeg


9B210F8D-BFF4-45F2-B8CC-B605104AAC5A.jpeg


Bij dit feestje hoort een Glaze-je (de grappen zijn niet aan te slepen in deze post… de goeie iig 😗), dus dat doen we maar dan he! De BBQsaus tezamen met appelsap, honing, worcestershire saus en cola aangemaakt. Kwasten maar! Wat een geuren mensen, hatsé!

9DFAFFC3-9515-493A-8136-49E43D575C27.jpeg


5FBA0D20-2236-487A-8687-59E1C4E2F727.jpeg


Volgens @noskos’ recept nu nog even 2 uurtjes laten liggen op de Bastard en dan stevig inpakken. De beste man schijnt er verstand van te hebben, dan kun je maar beter luisteren, nietwaar? 🥸

2 uur verder, 🤩

526B1D34-FE24-4C04-AB31-ED65C9DDD2C5.jpeg


Inpakken die bende! Wel een heerlijk ruikende bende 😋 Na ongeveer een uurtje was hij op 90 graden. Met een pen erin geprikt, wat de volgende conclusie gaf; 🧈 <- das boter. Als in boterzacht 😏

1B6DFFCD-6172-4D76-8DB5-4D682A4E6A46.jpeg


Na wéér een periode van wachten (uurtje in nieuwe folie, juices *jord stem* opgevangen voor de eindsaus en opnieuw ingepakt en in koelbox), mocht dan ein-de-lijk het pullen beginnen.

Ik had 2 keer eerder een PP gemaakt. Beide van procureur. Dit was de eerste van Boston Butt. Welnu jongens en meisjes, dit was em hoor! Man, man, man, vrouw, vrouw, vrouw! Wat een heerlijkheid. Botermals, mooie rookring In alle eerlijkheid, de eindsaus zou ik bijna (lees bijna) niet hoeven te gebruiken, qua smaak. Heerlijkheid alom!! De volgende foto’s spreken voor zich

1665730D-6684-4BD4-81C0-BB9873BA8BF7.jpeg


2FA238E1-99C8-4004-8CF0-56FBCC929DD7.jpeg


4F3A1EA5-F0ED-4D8E-8475-E2F72BA90DAC.jpeg


Ja, ik weet het, LEKKER MAN! 😍
Nu had ik op het boodschappenlijstje van aankomende week PP gezet, daar mijn vrouw dacht van; Ah, René heeft die maaltijd al in huis… Da was dus niet zo.

Dan maar (ipv een heerlijke wrap of bolletje) aardappels met boontjes erbij geserveerd. Oer-Hollands! De eindsaus heb ik als jus gebruikt, dikke tip! 😉

Het was stil aan tafel, in de goede zin van het woord. Niets mooier dan dat, mensen laten genieten van je zelfgemaakte voedsel! Wat een oermens ben ik toch 😇 Morgenavond de restanten mee naar een (hopelijk) leuke wedstrijd van ons Oranje! ⚽

Tot de volgende keer!

Ik hoop dan met een Tokkie 🐔 onder m’n Posts vergezeld door Knorrie 🐷
DF415FCC-DA31-43FF-ABB1-3A86774196B3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit en ook lekker geschreven -water loopt me in en uit de mond-

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heerlijk verslag en volgens mij nog een lekkerder maal ... Mooi man ... 👍
 
Mooie sessie zeg, dat ziet er top uit. Ook lekker vroeg met je barbecue spelen als het grootste deel van het land nog op één oor ligt. Dit een zeker een knorrie waardig.
 
Alvast proficiat met je knorrie, genoten van je verhaal!
 
Mooie sessie zeg, dat ziet er top uit. Ook lekker vroeg met je barbecue spelen als het grootste deel van het land nog op één oor ligt. Dit een zeker een knorrie waardig.
Ja, dat ga ik zeker vaker doen! Even dat ultieme moment van rust zo vroeg in de ochtend, heurlijk
 
Mooie run
Lekker na je nachtdienst de Q aanzetten en bij wakker worden snel de veren uit, je kan het dus wel, en kijken hoe het bij de Q gaat i.p.v. de app te raadplegen 😉

ziet er goed uit
 
Mooie run
Lekker na je nachtdienst de Q aanzetten en bij wakker worden snel de veren uit, je kan het dus wel, en kijken hoe het bij de Q gaat i.p.v. de app te raadplegen 😉

ziet er goed uit
Haha! Zo is het! Ja, de app is leuk, maar kijk toch liever even via de top inlaat hoe het daadwerkelijk gaat 😅
 
Geweldig verhaal (het een verslag noemen doet het geen eer aan 😉). En daarnaast ziet het er ook nog eens heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knorrie!
 
Gefeliciteerd met je knorretje. Mooie plaatjes en verslag. Ziet er heerlijk uit.
 
Het leest als een jongensboek... dikke proficiat met je Knorrie!
 
Geweldig verhaal (het een verslag noemen doet het geen eer aan 😉). En daarnaast ziet het er ook nog eens heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knorrie!
Ah mooi compliment, bedankt ☺️
 
Dat knorretje is meer dan verdiend, mooie plaatjes van een heerlijk stuk vlees en een lachwekkend geschreven ( positief bedoeld ! ) kookbelevenis :giggle:
 
Dat leest als een trein, mooi geschreven, doet me zin krijgen in ook nog eens een PP-run van een boston butt.
Met je verhaal zou je zelfs een vegetariër over de streep kunnen trekken.;)
De plaatjes maken het helemaal af.
Alvast gefeliciteerd met je knorretje.
 
Dat leest als een trein, mooi geschreven, doet me zin krijgen in ook nog eens een PP-run van een boston butt.
Met je verhaal zou je zelfs een vegetariër over de streep kunnen trekken.;)
De plaatjes maken het helemaal af.
Alvast gefeliciteerd met je knorretje.
😂 Die houden we erin 🤣
 
Missie geslaagd. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan