BasBQ
Beef en Steak

Koe in donker bier

Joris

Kooltjesharker
Berichten
122
Afgelopen week maar weer eens iets in de DO gemaakt.

Heb ff een recept van een stoofpotje uit de boeken getrokken. Het was de eerste keer dat ik een stoofpotje in de DO ging maken dus ben met een niet al te moeilijk recept begonnen. Het zijn runderlappen in donker bier geworden.

Heb eerst ff wat ingrediënten bij elkaar gezocht en de runderlappen en ui gesneden.

DSC_1530.jpg


Beetje olie dr in en eventjes de koe in de DO bruin bakken.

DSC_1538.jpg


Koe er uit, ui er in.

DSC_1541.jpg


Dan de bloem, basterdsuiker, tomatenpuree, zout, peper en natuurlijk het bier erbij gedaan.

DSC_1542.jpg


Deksel erop, paar warme kooltjes erbij en wachten maar.

DSC_1544.jpg


Af en toe een keer roeren en een beetje water toevoegen.

DSC_1547.jpg


En na 2 uurtjes was ie klaar.

DSC_1548.jpg


Een paar gebakken aardappeltjes en wat groente erbij en klaar is Kees... Euh Joris natuurlijk.

DSC_1550.jpg


Was zeker niet verkeerd en zelfs mn vriendin vond het lekker en dat is best uitzonderlijk in het geval van een stoofpotje.

Het is iig een goed begin.

Kunnen we de lat volgende keer wat hoger te leggen  ;)

Thanks 4 watching
 
Dat ziet er heerlijk uit.
Hoeveel kolen had je er nou onderliggen.
 
Lekker hoor, zeker nu het wat frisser buiten wordt zijn dat de betere happen!
 
Een mooi gerecht, doe ze hier ook wel eens kruidkoek bij?
 
Kruidkoek is idd een goede toevoeging, gebruik ik altijd als ik stoofpot maak
 
dat is echt lekker zo'n stoofpotje, en helemaal leuk als je hem in de DO maakt natuurlijk
 
@ Mike v R de bedoeling was om er 15 onder en 5 boven te doen maar ik moest eerst het vlees aanbraden en daarna de uien dus heb alles er maar onder gedaan.

Toen later de deksel erop ging heb ik er 3 van onder naar boven verhuisd. Geloof alleen niet dat dat echt nodig was. Ik denk dat als je er 15 in totaal gebruikt dat het ook lukt.
 
Ziet er goed uit, ik moet eerst mijn DO nog prepareren maar dan ga ik ook aan de slag met een stoofpotje.
Tegen die tijd zal ik ook eens foto's op het forum zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan