BasBQ
Beef en Steak

Pizza Verdure Grigliate

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
e8439e6bbc83ef7091c47a3e2c6bb9e6.jpg


Juist ja, gegrilde groenten op de pizza.
Mijn vriendin besteld deze pizza vaak bij onze vaste pizzabakker, maar toen we recent zelf wat kruiden over hadden en deze door gegrilde groenten deden dachten we, dit is het. Dit moet op de pizza.

Zogezegd zo gedaan:
Voor het pizzadeeg hebben we het volgende recept gebruikt:
http://www.pizzapassie.nl/pizzadeeg-maken#.XP0mspBNf3A
Recept voor 2 pizza's:
1,5 deciliter handwarm water (40 graden celcius)
1/2 zakje instant gistkorrels (of 15 gram verse gist)
1 theelepel suiker
250 gram bloem
1/2 theelepel zout
2-3 eetlepels olijfolie

Wel iets meer zout toegevoegd, wij vinden hem wat flauw met maar ??n halve theelepel zout.

Dus in de KitchenAid lekker ff laten draaien, handjes blijven schoon! :)
Wat een luxe is zo'n apparaat toch..
8a08fa585ca087feb825ba970438ff00.jpg



Ondertussen basis receptje gebruikt voor de tomatensaus. 1 uitje en halve teen knoflook aanfruiten en een pakje AH basic Passata er bij zodra de uitjes glazig werden. (Dit is goed voor ongeveer 4 pizza's, wij vriezen dus de helft in voor later)
992b3ebbdeceefe541199327bca1ed1a.jpg



Vervolgens de BBQ aangestoken natuurlijk en de kruiden gaan snijden en bij elkaar in de bak gedaan:
1 teentje Knoflook
2 takjes Oregano
1 takje rozemarijn
Plukje tijm
zout en peper
Olijfolie
0a747e08d25e15cae570171cba019bf4.jpg


Voor de groentjes:
1 Courgette
Halve Paprika geel
Halve Paprika groen
(Wij hadden paprika buitenbeentjes, die waren kleiner dus hele gebruikt)

Ik heb mezelf geleerd dat het handiger is om groenten groot gesneden op de BBQ te leggen, achteraf kleiner te snijden, werkt tot nu toe super.

Eenmaal de groenten goed bevonden, de groentjes gesneden en door het kruiden mengsel gedaan.
dd678d2739b7d17718cc553fb10d9a1c.jpg


2a9b8b88193c8e1b6794f005e75ea879.jpg


De pizza's konden belegd worden!
Tomaten Saus, gegrilde en gekruide groentjes en mozzarella blokjes.

b2680c6afb54bdfc7d3422717deebbe5.jpg


Eind resultaat was super.
Kon zeker beter, maar ook deze keer weer een hoop geleerd.
We gebruiken onze pizzasteen ook wel eens in de oven maar daar wordt hij niet echt heel heet, dus bakken we de bodem soms even voor. Dit deden we nu op de Weber weer, maar daardoor mistte hij wat kleur bovenop, toen hij onderop al erg donker was. 2e pizza was beter, maar schoof niet mooi van de spatel af, dus puinhoop op de steen! Haha.
Les 1: bodem niet meer voorbakken op de BBQ.
Les 2: spatel echt weer ff goed afkoelen voordat je de nieuwe erop legt en gaat beleggen.

Receptje is dikke prima, heerlijk deze groente door dit kruidenmengsel. Ook lekker om gewoon als bijgerecht te serveren zonder de pizza en mozzarella!
f677b913dcf3283148d6edc40f11e967.jpg

e8439e6bbc83ef7091c47a3e2c6bb9e6.jpg



Edit; even de foto's op de juiste plekken gezet.
En er nu achter gekomen dat de bbq er helemaal niet op staat....
Dan maar een screenshot van een instagram story die ik aan het maken was in de tussentijd:
ae4a348ed12208d40bec5834500dc169.jpg
 
Lijkt me een lekkere pizza, voor de afwisseling geen vlees op de bbq.
 
Pizza; altijd +1

 
Ziet er heerlijk uit.
De huisregels zeggen: beginnen met foto van het eindresultaat, dus dat heb ik even voor je gedaan. ;)
 
Ewald zei:
Ziet er heerlijk uit.
De huisregels zeggen: beginnen met foto van het eindresultaat, dus dat heb ik even voor je gedaan. ;)

zit ik elders iemand te bekritiseren dat hij de regels eens moet lezen. Verpruts ik het zelf.. zucht  :blush:
 
SandyMan zei:
Ewald zei:
Ziet er heerlijk uit.
De huisregels zeggen: beginnen met foto van het eindresultaat, dus dat heb ik even voor je gedaan. ;)

zit ik elders iemand te bekritiseren dat hij de regels eens moet lezen. Verpruts ik het zelf.. zucht  :blush:

=))
 
Terug
Bovenaan Onderaan