BasBQ
Beef en Steak

Vulbus zonder merk en moer

Eelco

Vuurmaker
Berichten
95
Hallo mede barbecue fans.
Ik heb een vulbus aangeschaft zonder borg moer voor de worst vulpijpen. Nou is mijn vraag de volgende, heeft iemand enig idee welk met de vulbus heeft? En of waar hij vandaan komt? Ik heb al contact gezocht met vuur en rook voor een vervangende moer. Maar wil toch graag weten welk merk het is. Het is een vulbus van 11 lbs of wel 5 kg.
ad4b2bee222d468df42a318864d19932.jpg
1add4ce720b5ec5ff8cb11cdbc2fe9af.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
Beeketal, is een fijne leverancier, ik heb er mijn vleesmolen vandaan, en ze verkopen ook onderdelen.
Je kunt ze bellen en zeggen dat je Nederlander bent en je wordt doorverbonden met iemand die Nederlands spreekt en je verder kan helpen.
Mijn Duits is niet heel slecht maar in Nederlands converseren is toch makkelijker.
 
Ewald zei:
Beeketal, is een fijne leverancier, ik heb er mijn vleesmolen vandaan, en ze verkopen ook onderdelen.
Je kunt ze bellen en zeggen dat je Nederlander bent en je wordt doorverbonden met iemand die Nederlands spreekt en je verder kan helpen.
Mijn Duits is niet heel slecht maar in Nederlands converseren is toch makkelijker.
Heb gekeken bij Beeketal. Maar de draad van de moer van die machine is veel fijner. Lijkt bij mij wel draad van een zuivelkoppeling.
9601731bf8c7209b124b480b41480d95.jpg
d142d333240a06914150bc1f8d621fca.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Die van Beeketal zal wel metrisch schroefdraad zijn, dit lijkt wel op trapezium schroefdraad.
 
Hij lijkt sprekend op deze: https://m.aanbodpagina.nl/auto/rvs-handmatige-vulbus-stopbus-worstvuller-5-ltr-slagerij.html

https://www.horecacentrumbrabant.nl/product/rvs-handmatige-vulbus-stopbus-worstvuller-5-ltr-slagerij/

Nog even een beetje zitten speuren, maar kan geen merk ontdekken. De handleiding is wel een typische handleiding voor een generiek Alibaba/AliExpress apparaat wat onder allerlei merken verkocht kan worden:

853d330d4b26525535658894ea1bf94d.jpg


Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
 
Dat klopt, dat is de zelfde. En op marktplaats te koop. Ben daar gelijk geweest maar ze hadden alleen die vulbus en geen extra wartel voor mijn bus. Helaas. Waarschijnlijk hebben zei mijn bus laten verhandelen door BVA wegens het ontbreken van de wartel (moer). Die van mij komt ook uit Leende.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
Wat belangrijk is dat is de diameter van de pijp en aan de hand hiervan zou je eventueel het soort schroefdraad kunnen vinden.

Weet je wat de diameter is? Help ik je ook met zoeken naar het type draad.

Zou je ook een foto kunnen maken dat je precies met de 0 op een heuvel meer?
Om dit accuraat te kunnen doen is het makkelijkste om met de rolmaat de 10cm als 0 te gebruiken.
Als je dit niet begrijpt zal ik h? een foto toe sturen hoe je dit zou kunnen doen

Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Smokeye zei:
Wat belangrijk is dat is de diameter van de pijp en aan de hand hiervan zou je eventueel het soort schroefdraad kunnen vinden.

Weet je wat de diameter is? Help ik je ook met zoeken naar het type draad.

Zou je ook een foto kunnen maken dat je precies met de 0 op een heuvel meer?
Om dit accuraat te kunnen doen is het makkelijkste om met de rolmaat de 10cm als 0 te gebruiken.
Als je dit niet begrijpt zal ik h? een foto toe sturen hoe je dit zou kunnen doen

Weber GBS 57
Rookton Albatros
Ik snap wat je bedoelt. Maar ben gisteren naar Hoffiken in Zwijndrecht gereden. Die hebben een wartel gevonden die er een aantal gangen op past. Ik moet alleen gaan werken met een vul ring. Ik zal in ieder geval de foto maken. Met een schuifmaat moet dat dan duidelijk zijn.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Smokeye zei:
Wat belangrijk is dat is de diameter van de pijp en aan de hand hiervan zou je eventueel het soort schroefdraad kunnen vinden.

Weet je wat de diameter is? Help ik je ook met zoeken naar het type draad.

Zou je ook een foto kunnen maken dat je precies met de 0 op een heuvel meer?
Om dit accuraat te kunnen doen is het makkelijkste om met de rolmaat de 10cm als 0 te gebruiken.
Als je dit niet begrijpt zal ik h? een foto toe sturen hoe je dit zou kunnen doen

Weber GBS 57
Rookton Albatros

Er wordt hier de draadspoed (P) bedoeld (in het Engels Pitch)

FVrqm-nvDbqWV1K32F2KYPx_ik2GfXfGQQzTdDSNxCSJ8AHX60qDCOarGQsPqub-GKWVCyLLUVlsAzCX


trapeziumdraad.gif
 
Het vulbus probleem is opgelost via mijn werk. Een en ander op maat laten draaien en een vul ring in de vorm van een afsluit ring van een kogelkraan (voeding industrie). Dus we gaan worst draaien, als de vriezer weer leeg is. Iedereen bedankt voor de input.
e26348ac1289c4d9088a54766813b174.jpg
9dbfba6b41c0c0cc8ad1d9f23f7f5215.jpg
83fe9d356761e76987991e8023a1ce39.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Das mooi geworden
 
Smokeye zei:
Mooie bus zeg!


Weber GBS 57
Rookton Albatros
Ja dank je. Het was een lange weg om hem werkend te krijgen. Ik kocht hem zonder spanmoer voor de vulpijpen. Dus dat was nogal een dingetje met de aparte draad op de bus.
ce15f57168429256022b1e6ff895ccaa.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Knap draaiwerk hoor en ook nog 4 maten vul pijp, kan je lekkere worstjes mee vullen, top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan