BasBQ
Beef en Steak

Braaihout

Sinds korte tijd in het bezit van een Braai.
Hiervoor 2 dozen Sekelbos hout gekocht voor meer dan 50?.
Hout bevalt zeer goed! Geeft mooie kolen. Maar heb er zo?n 4x mee kunnen doen.
Toch wel wat prijzig.. maar omdat het zo goed bevalt denk ik toch deze weer aan te schaffen.

Of heeft iemand een goedkoper alternatief welke ook goed werkt?
 
Ik zou denken dat je gewoon gewoon eiken- of beukenhout kan pakken, of welke haardhout soort dan ook?

Zo speciaal lijkt mij dat niet, behalve dat het een erg harde houtsoort is. Ik zou alleen niet zo snel voor naaldhout kiezen. Als het maar schoon hout is.
 

Brabants Braai Team

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoi Knubbe,

Ik maak zelf meestal "gewoon" een vuur in mijn gemetselde braai. En indd gebruik harde hout soorten. Eik Beuk Es, berk en kersten kan ook prima.
Ik mix meestal een paar stukken fruithout er door voor de smaak (en het idee)
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens wat gaan proberen.
Omdat het wel goed bevalt heb vorige week 200+ kilo aan Sekelboshout gekocht dus kan op zich wel weer even vooruit...
Weet iemand wat fatsoenlijk gedroogd eiken per kilo kost? Vind alleen maar prijzen per kuub.
 
Prijzen verschillen nogal en gaan meestal per m3, niet per kg. 2/3 jaar lucht gedroogd of direct oven gedroogd kun je gelijk gebruiken.
Dit staat er meestal bij.
Let even op of het om een gestapelde m3 of los gestort gaat.

Op marktplaats genoeg advertenties
 
Kun je hier iets mee ?

jazeker! Bedankt.
zit ook zo rond de euro per kilo, wat vergelijkbaar is met het sekelbos.
Dan is het gewoon duur op zich en maakt het niet zoveel uit welk hout precies, goed om te weten ;)
 
Ik vind dat wel prijzig. Gedroogd per kuub moet ook wel lukken voor dat geld. En dan praat je wel over 500+ kg

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk
 
Tuurlijk , dat is meestal toch , hoe meer je besteld hoe goedkoper . Ik begreep eigenlijk dat ts niet zoveel wilde bestellen. Voor rond de €100 kan je 1 m3 kopen, wellicht komt daar nog bezorgkosten bij .
 
Ts zou dit nog kunnen proberen.

Haardhout in netzakken/ Openhaard hout Eiken/Beuken
€ 4,00

Het is stuk voordeliger dan sekelbos. Maar of het ook goed werkt durf ik niet te zeggen.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan