BasBQ
Beef en Steak

Jamie Oliver Pro 4 VS. ...

Vunky

Tondelzoeker
Berichten
11
Ik ben relatief nieuw in de bbq wereld (voorstellen volgt nog wel), maar zit momenteel wat in dubio.

Via een aanbieding een Jamie Oliver Pro 4 kunnen kopen. Vooral doordat de prijs mij erg aanstond (+/- ? 225) tot aankoop over gegaan. Het nadeel is dat ik er geen enkele recensie over kan vinden, en zelfs twijfel of garantie afhandeling, reserve onderdelen etc goed zou verlopen.

Daarom toch nog aan het kijken of ik iet beter iets meer kan investeren wat die onzekerheid weghaalt.

Mijn doel is een buitenkeuken en op gas. Vindt de extra onderdelen die je kunt gebruiken op bijv een Campingaz Master een echte toevoeging, maar ja dan betaal je ook zo 400 extra.

Wellicht hebben jullie de ervaring met een Jamie Oliver pro 4 en of een alternatief welke ik beter kan overwegen.
 
Hoi Vunky,
zou je jezelf eerst willen voorstellen in het voorsteltopic, dat vinden wij hier wel zo prettig en netjes.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?board=2.0

Gas BBQ's is niet mijn ding, dus over het gebruik ervan kan ik je niks zeggen, daar kan een gas-BBQer je veel meer over vertellen.
Maar als ik praktisch ga kijken zie ik dat deze BBQ erg lasting aan te komen is, alleen op Engelse sites kom je hem redelijk vaak tegen.
Dit betekent dat accessoires voor deze BBQ ook lasting te verkrijgen zullen zijn.
Ik zou dan adviseren om voor een gerenomeerd merk te gaan zoals Weber.
Die zijn niet goedkoop, maar daar krijg je kwaliteit, service, garantie en de redelijk eenvoudige aanschaf voor legio accessoires voor terug.
 
Vunky zei:
Ewald zei:
Hoi Vunky,
zou je jezelf eerst willen voorstellen in het voorsteltopic, dat vinden wij hier wel zo prettig en netjes.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?board=2.0

Gedaan! Ps. Een andere reden waarom ik ook twijfel over de aankoop is vanwege schoonmaak gemak of juist ongemak. Daarin wil ik het graag zo eenvoudig mogelijk hebben (ja wie eigenlijk niet, denk ik dan)

Ik had al met een edit gereageerd in mijn vorige bovenstaande bericht.

Napoleon BBQ's timmert ook redelijk aan de weg, staan ook vaak met een grote stand op Wedstrijden, net als Weber
 
Ewald zei:
Vunky zei:
Ewald zei:
Hoi Vunky,
zou je jezelf eerst willen voorstellen in het voorsteltopic, dat vinden wij hier wel zo prettig en netjes.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?board=2.0

Gedaan! Ps. Een andere reden waarom ik ook twijfel over de aankoop is vanwege schoonmaak gemak of juist ongemak. Daarin wil ik het graag zo eenvoudig mogelijk hebben (ja wie eigenlijk niet, denk ik dan)

Ik had al met een edit gereageerd in mijn vorige bovenstaande bericht.

Napoleon BBQ's timmert ook redelijk aan de weg, staan ook vaak met een grote stand op Wedstrijden, net als Weber

Dankje, ja zoals aangegeven is dat ook mijn grootste zorg over de levensduur. Ook al is het dan een laag bedrag, de afschrijving doordat onderdelen niet zijn aan te slepen is wellicht veel groter.
Alternatief vond ik zelf de https://www.campingaz.com/de/p-27645-master-3-series-classic-lxs-sbs.aspx vooral vanwege instaclean, maar kan me ook indenken dat dit alleen een sales term is en in feite niet veel voorstelt.

Weber wil ik qua prijs pas over nadenken als ik na aanschaf van een eerste buitenkeuken het daadwerkelijk leuk vind en veel ga gebruiken, dit vooral vanwege de prijs categorie.
Maar of de Jamie Oliver dan een goede start is, of juist toch een andere, ben benieuwd wat de Gas BBQ mensen er van vinden.
 
De campinggaz kost 800 euro, voor dat bedrag heb je ook de Weber Spirit Original E310

Of kijk eens op marktplaats naar een knappe  2e hands ;)
 
Ewald zei:
De campinggaz kost 800 euro, voor dat bedrag heb je ook de Weber Spirit Original E310

Of kijk eens op marktplaats naar een knappe  2e hands ;)

Maar als ik dan naar de mogelijkheden kijk, dan lijkt mij de Weber weer een stuk minder. Geen zijbrander bijv. minder schoonmaakgemak (althans dat lees ik vaker bij de Weber's recensies)
Ben vooral benieuwd of de campingaz daadwerkelijk zo 'goed' zijn als dat ze uit recensies van bijv. AD en websites eruit komen, of dat dit vooral sluikreclame is?
 
Vunky zei:
Ewald zei:
De campinggaz kost 800 euro, voor dat bedrag heb je ook de Weber Spirit Original E310

Of kijk eens op marktplaats naar een knappe  2e hands ;)

Maar als ik dan naar de mogelijkheden kijk, dan lijkt mij de Weber weer een stuk minder. Geen zijbrander bijv. minder schoonmaakgemak (althans dat lees ik vaker bij de Weber's recensies)
Ben vooral benieuwd of de campingaz daadwerkelijk zo 'goed' zijn als dat ze uit recensies van bijv. AD en websites eruit komen, of dat dit vooral sluikreclame is?

Hier houdt mijn kennis van Gas BBQ's echt op wellicht dat een gas BBQ-er je bericht oppikt en reageert. ;)
 
Mocht er nog iemand reageren, wellicht is een buitenkeuken voor nu nog wel overdreven groot en juist extra veel werk. Heb daarom inmiddels ook de Outdoorchef Ascona 570 G op het lijstje genoteerd.
En verwacht daar eerlijk gezegd meer van dan van de Jamie Oliver, oke meerprijs is er, maar wederom liever wat meer voor het juiste dan goedkoop is duurkoop.

Kom veel tegen dat het voor starter een ideaal gas barbecue is.
 
Heb hier ook een buitenkeuken staan (Weber Genesys S330).
Qua kwaliteit is hij erg stevig en zeker niet gammel. (Soms schud ik eens voorzichtig aan een ander merk gasser bij een bouwmarkt of tuincentrum om te vergelijken. Qua gammelheid kan het natuurlijk slecht in elkaar gezet zijn door de medewerkers van de locatie. Qua materiaal, bijv diktes, voelt de Weber toch echt wel lekker aan) Garantie maak ik me bij Weber geen zorgen over. Maar deze twee punten maken ook dat de prijs hoger ligt. Het is bij gassers ook echt wel een beetje waar voor z'n geld.
(Heb ook een Campingaz Twin Fargo, maar dat ik een soort tafelmodel gasser. Bijv voor op vakantie)

Je geeft aan dat je eerst wil proberen, en als het bevalt dat je dan een 'echte' wilt aanschaffen. Als dat je plan is, hoef je eigenlijk geen vergelijking te doen bij een gasser van 200 euro. In die prijscategorie kom je bij de complete buitenkeukens eigenlijk niet echt heel erg ver.... Denk ook niet dat de kwaliteit verschillen in die prijscategorie erg groot zullen zijn, je zit echt aan de onderkant van de markt. En accesoires die beschikbaar zijn, zijn voor een 'test'-bbq prima voor handen. Wat zou je immers nodig hebben voor een beetje basis test spelen?

Schiet me te binnen: de Weber Spirit (ook de 3 branders versie en zijbrander.) is wel vaak in de aanbieding bij bouwmarkten enzo. Misschien is daar een leuke deal te scoren. Al vermoed ik dat je dat niet met 400 euro gaat redden.

Laten we het andersom vragen. Wat zou je graag willen doen / willen bereiden? Voor hoeveel personen tegelijk ongeveer?

Wanneer je ook low&slow wilt, let dan even op dat of indirect mogelijk is bij de gasser die je op het oog hebt.



 
SilverFox zei:
Heb hier ook een buitenkeuken staan (Weber Genesys S330).
Qua kwaliteit is hij erg stevig en zeker niet gammel. (Soms schud ik eens voorzichtig aan een ander merk gasser bij een bouwmarkt of tuincentrum om te vergelijken. Qua gammelheid kan het natuurlijk slecht in elkaar gezet zijn door de medewerkers van de locatie. Qua materiaal, bijv diktes, voelt de Weber toch echt wel lekker aan) Garantie maak ik me bij Weber geen zorgen over. Maar deze twee punten maken ook dat de prijs hoger ligt. Het is bij gassers ook echt wel een beetje waar voor z'n geld.
(Heb ook een Campingaz Twin Fargo, maar dat ik een soort tafelmodel gasser. Bijv voor op vakantie)

Je geeft aan dat je eerst wil proberen, en als het bevalt dat je dan een 'echte' wilt aanschaffen. Als dat je plan is, hoef je eigenlijk geen vergelijking te doen bij een gasser van 200 euro. In die prijscategorie kom je bij de complete buitenkeukens eigenlijk niet echt heel erg ver.... Denk ook niet dat de kwaliteit verschillen in die prijscategorie erg groot zullen zijn, je zit echt aan de onderkant van de markt. En accesoires die beschikbaar zijn, zijn voor een 'test'-bbq prima voor handen. Wat zou je immers nodig hebben voor een beetje basis test spelen?

Schiet me te binnen: de Weber Spirit (ook de 3 branders versie en zijbrander.) is wel vaak in de aanbieding bij bouwmarkten enzo. Misschien is daar een leuke deal te scoren. Al vermoed ik dat je dat niet met 400 euro gaat redden.

Laten we het andersom vragen. Wat zou je graag willen doen / willen bereiden? Voor hoeveel personen tegelijk ongeveer?

Wanneer je ook low&slow wilt, let dan even op dat of indirect mogelijk is bij de gasser die je op het oog hebt.

Tja, wat ik er daadwerkelijk allemaal mee wil/ga doen is natuurlijk ook afhankelijk van het gebruiksgemak en kwaliteit van de in bezit zijnde bbq. Als de Jamie Oliver bijv. geen hoge temperatuur haalt, of slecht mee te handelen is, slecht in schoonmaak dan weiger ik na verloop van tijd toch om dat ding te gebruiken.

Ook al is het dan 'maar' een ding van enkele honderden euro's, het blijft die enkele honderden euro's, ook het betrouwbaarheids gevoel is best een meerwaarde waard. Dat heb je bij een premium merk waar wel wat over te vinden is gewoon meer dan bij het Jamie Oliver bbq.

Toch door Ewald gaan kijken naar de spirit serie aangezien ik van Weber toch al iets gezien had van GBS wat mij een echte meerwaarde lijkt. Daarom nu de (ondanks grote meerprijs) Spirit II E-320 GBS en/of de original daarvan (opmerkelijk dat de voorganger duurder is lijkt mij?) op de shortlist staan.
 
Spirit op de lijst zetten zou ik zeker aanmoedigen, top idee! ;)
 
SilverFox zei:
Spirit op de lijst zetten zou ik zeker aanmoedigen, top idee! ;)

En als het de E 320 GBS moet worden op de shortlist dan de original of de II versie? Ik vind het opmerkelijk dat de oude variant duurder is geprijst dan de II, terwijl je verwacht dat dit een verbetering is en daarom duurder


Edit: Heb inmiddels de koop voor de Jamie Oliver geannuleerd, geen idee of het wel/niet een verstandige keuze gaat zijn, maar geeft mij geen goed gevoel voor een degelijk apparaat voor de komende jaren. Nu maar eens kijken in het moeras der spirits GBS wat ik wil.

https://www.fonteyn.nl/weber-spirit-e-330-premium-gbs-edition-black/?utm_source=Tradetracker_308958&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Tradetracker#

Wellicht een leuke optie, alleen waarom deze niet zichtbaar is op Weber website en het bedrijf welke hem aanbied geeft mij nu nog wat vraagtekens
 
De keuze is nu een sear brander erbij en minder garantie of de spirit II met 10 jaar garantie op alles. Ik denk dat ik die 10 jaar toch wel erg prettig vind.
 
Definitief een Weber Spirit dus, met de twijfel tussen een Spirit 1 en Spirit 2?
 
SilverFox zei:
Definitief een Weber Spirit dus, met de twijfel tussen een Spirit 1 en Spirit 2?

Nou definitief is momenteel alleen dat ik de bestelling van de Jamie heb geannuleerd en daar nu al blij mee ben. Ik denk dat het GBS systeem een toevoeging is en daarom of campingaz of weber. Ervaring, de vele berichten hoe weber omgaat met bijvoorbeeld defecten en de recensies op meerdere bronnen denk ik nu weber ja.

1 of 2 is dan nu door de aanbieding prijs voor de 330 een optie om over na te denken, maar neig toch vooral naar de 2. Ok? geen sear brander, wat ik wel graag zou willen (ook al weet ik niet direct voor naast een steak nog meer en of het resultaat op een weber zonder sear zoveel minder is) maar de uitgebreide garantie van tien jaar op alles is een afschrijving kunnen verdelen van nagenoeg hetzelfde bedrag over tien jaar ipv twee (heel zwart wit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan