BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe classic 2 of een primo oval

Hoi,

Ik ben met ??n tuinverbouwing bezig en daar hoort natuurlijk ook een mooie Kamado bij.

Nu heb ik al research gedaan over welke merken en zit ik nog te twijfelen tussen de kamado joe classic 2 en de primo oval large.

Is de ovale vorm van de primo echt een goede toevoeging en welke kamado is nou kwalitatief beter?

Graag hoor ik van jullie  :D
 
Tsja Nick, ik ben een bevooroordeeld man.
Ik ben na 8 jaar nog steeds helemaal verslingerd aan de Primo Oval XL.
Het voordeel van de ovale vorm is er zeer zeker, dit is ook de reden waarom ik er nog steeds helemaal weg van ben.
Indirect en direct in 1 setting net als onze weber 57 daar is deze BBQ voor gebouwd, maar geheel indirect kan natuurlijk ook en dan heb je een giga oppervlak.
ronde kamado's kunnen indirect en direct in 1 setting ook (met wat aanpassing) maar het blijft behelpen.
Maar het belangrijkste is waar voel je jezelf het lekkerst bij?
Een Kamado Joe is absoluut een goede Kamado, als ik voor een ronde kamado zou moeten kiezen dan zit deze zeker bij de gegadigden.
Mocht je voor Primo Oval kiezen ga dan voor de XL en niet voor de L het verschil tussen prijs en grootte is gewoon te klein om voor de L te gaan
 
Ewoud,

Dit klinkt heel overtuigend. En met twee temperatuur zones is denk ik een ovale ideaal. Wat betreft de L of de XL twijfel ik wel heel erg Maarja als je een Kamado koopt moet je het in een keer goed doen.

Wat betreft een Kamado joe classic 2 hoop ik dat er nog een Kamado joe fan zijn voordelen kan posten dan kan ik een goede beslissing maken.

Iig bedankt!
 
Tja, ik heb de classic II en ook ik die zowel direct al indirect tegelijk.
Met kerst nog een picanha van bijna 2 kilo en dat gaat makkelijk.
Ik snap best dat ovaal daarin meer ruimte geeft maar ik kwam totaal geen ruimte te kort hoor..
Daarnaast is de classic II met 2 verschillende hoogtes en een heel gamma aan accessoires zo in te stellen als je zelf wilt of zin in hebt.
Ik heb nooit met de Oval gewerkt en ook die lijkt me super maar ik mis met mijn kj niets.
Zie ik trouwens dat de Oval 2000+ is en een kj 1500- dan weet ik niet of het dat verschil waard is persoonlijk.
Voor het oog is die Oval wel een machtig apparaat trouwens;)
 
Nick12 zei:
Ewoud,

Dit klinkt heel overtuigend. En met twee temperatuur zones is denk ik een ovale ideaal. Wat betreft de L of de XL twijfel ik wel heel erg Maarja als je een Kamado koopt moet je het in een keer goed doen.

Wat betreft een Kamado joe classic 2 hoop ik dat er nog een Kamado joe fan zijn voordelen kan posten dan kan ik een goede beslissing maken.

Iig bedankt!

Het beste is om ze beiden live te aanschouwen.
bij onze forumsponsor in kaatsheuvel kan dat:


The Fire Station (kamadoexpress)

Anton Pieckplein 117a
5171 CV Kaatsheuvel
info@firestation.nl
0416 235032

https://kamadoexpress.nl/  (webshop/algemeen)
https://firestation.nl/ (winkel)
 
Ewald zei:
Nick12 zei:
Ewoud,

Dit klinkt heel overtuigend. En met twee temperatuur zones is denk ik een ovale ideaal. Wat betreft de L of de XL twijfel ik wel heel erg Maarja als je een Kamado koopt moet je het in een keer goed doen.

Wat betreft een Kamado joe classic 2 hoop ik dat er nog een Kamado joe fan zijn voordelen kan posten dan kan ik een goede beslissing maken.

Iig bedankt!

Het beste is om ze beiden live te aanschouwen.
bij onze forumsponsor in kaatsheuvel kan dat:


The Fire Station (kamadoexpress)

Anton Pieckplein 117a
5171 CV Kaatsheuvel
info@firestation.nl
0416 235032

https://kamadoexpress.nl/  (webshop/algemeen)
https://firestation.nl/ (winkel)

Toevallig ga ik vandaag een dagje naar de Efteling dus daar ga ik even geluk langs.

Bedankt voor de tip
 
The Fire Station

Onze openingstijden
Maandag Maak een afspraak via het formulier!
Dinsdag Maak een afspraak via het formulier!
Woensdag 10:00 ? 17:00
Donderdag  10:00 ? 17:00
Vrijdag 10:00 ? 17:00
Zaterdag 11:00 ? 17:00
Zondag Gesloten of besloten groep
 
Even voor een goed vergelijk; een Primo oval XL zou je eigenlijk moeten vergelijken met een Kamado Joe Big Joe ;)
 
SilverFox zei:
Even voor een goed vergelijk; een Primo oval XL zou je eigenlijk moeten vergelijken met een Kamado Joe Big Joe ;)

De Big Joe is erg groot, groter dan de Primo Oval XL grilloppervlak van de Big Joe 61 cm rond en de Primo Oval XL heeft een grill oppervlak van 64 x 47 cm ovaal
De Kamado Joe Classic I/II/III hebben een grilloppervlak van 46 cm rond, de Primo Oval XL  zit dus eigenlijk tussen de Classic en de Big Joe in. ;)
 
Heren,

Ben net bij the fire station geweest. En even een praatje met de eigenaar gemaakt aardige vent.

Hierna wat advies gevraagd over de primo oval en de classic 2. Volgens hem is de classic 2 de betere keus of eerder gezegd Kamado joe dit merk heeft veel meer innovatie op het gebied van bbq. Plus dat accessories veel makkelijker te krijgen zijn en van verschillende merken toepasbaar.

Ik neig nu toch meer naar de Kamado joe nu nog even bedenken of ik voor de duurdere 3 zou gaan. Hiervoor moet die 3 wel in de aanbieding zijn. Ik blijf natuurlijk een Hollander  :p
 
Nick12 zei:
Volgens hem is de classic 2 de betere keus of eerder gezegd Kamado joe dit merk heeft veel meer innovatie op het gebied van bbq.

Op zich begrijp ik de voorkeur wel, bij de KJ heb je die mooie fiber achtige dekselafdichting, en dat mooielichte scharnier, en dat nog voor minder dan de primo ook.....maar toch he....Ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn primo xl!
Gemak dient de mens, en ik hoef maar zelden tijdens een sessie met hete stenen te goochelen; in ik denk 95% van de gevallen heb ik m half direct / half indirect. Ideaal voor een lui iemand als ik :D
 
Nick12 zei:
Heren,

Ben net bij the fire station geweest. En even een praatje met de eigenaar gemaakt aardige vent.

Hierna wat advies gevraagd over de primo oval en de classic 2. Volgens hem is de classic 2 de betere keus of eerder gezegd Kamado joe dit merk heeft veel meer innovatie op het gebied van bbq. Plus dat accessories veel makkelijker te krijgen zijn en van verschillende merken toepasbaar.

Ik neig nu toch meer naar de Kamado joe nu nog even bedenken of ik voor de duurdere 3 zou gaan. Hiervoor moet die 3 wel in de aanbieding zijn. Ik blijf natuurlijk een Hollander  :p
Ik zag de meerprijs er niet van in...
Hij is wat dieper dus er kan een kalkoen in ipv een kip..... Ofzo... Geen idee waar je het anders voor gebruikt want ik heb een idioot grote kip er gewoon prima in kunnen zett
n.
Dat luchtsysteem wat er ook anders aan is twijfel ik aan of dat echt wat doet... Gezien alle andere merken dit ook niet namaken ofzo......
Classic 2 vandaag ook nog gebruikt voor een tritip en paste prima direct en indirect tegelijk:)
 
dennis zei:
Nick12 zei:
Volgens hem is de classic 2 de betere keus of eerder gezegd Kamado joe dit merk heeft veel meer innovatie op het gebied van bbq.

Op zich begrijp ik de voorkeur wel, bij de KJ heb je die mooie fiber achtige dekselafdichting, en dat mooielichte scharnier, en dat nog voor minder dan de primo ook.....maar toch he....Ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn primo xl!
Gemak dient de mens, en ik hoef maar zelden tijdens een sessie met hete stenen te goochelen; in ik denk 95% van de gevallen heb ik m half direct / half indirect. Ideaal voor een lui iemand als ik :D

Het is waar je jezelf het meest prettig bij voelt.
KJ is een hele goede BBQ en inderdaad heel innovatief.
De meeste accessoires voor de Primo Oval XL zijn overigens redelijk eenvoudig te krijgen via webshops, ook in nl oa. primogrill.nl en meerbarbecue.nl
Net zoals Dennis ben ik een echte Primomaan, als mijn Primo morgen in elkaar stort staat er overmorgen weer een nieuwe, zonder aarzelen.
Maar zoals eerder gezegd dat is heel persoonlijk en waar voel je het meest prettig bij, en het prijskaartje natuurlijk ;)


 
De KJ3 heeft een heel mooi en deugdelijk onderstel. Ik vind dat veel mooier dan het oude onderstel. KJ3 heeft veel meer hoogte. Met een nieuw inzet stuk. Waarmee je gelijk 2 lagen voedsel indirect kan bereiden zonder verhogingsrack. De SloRoller zou een betere verdeling van warmte en rook moeten geven. Persoonlijk zou ik voor het laatste nieuwe gaan.

Dat gezegd. Ik heb nu jaren een BGE L. Waar ik enorm tevreden mee ben. Voor deze Q zijn enorm veer accessoires te verkrijgen. En mocht er een onderdeel sneuvelden. Je kunt alles vervangen. Alle onderdelen zijn los tekoop. Ook als ze eens iets vernieuwen kan je dat gewoon uitwisselen.

Maar zo als Ewald ook al zij. Het is een kwestie van gevoel. Bij welke BBQ heb je het beste gevoel. Wat spreekt je het meeste aan. Qua merk zijn de Primo en Kamado Joe net als BGE de top in het segment. Dus daar zul je niet nat op gaan.

Succes met de keuze. En zodra je een nieuwe Q hebt willen we wel de plaatjes zien hoe je m vies gaat maken
 
Ik ben benieuwd welke keuze het uiteindelijk is geworden. Ik heb zelf sinds een paar weekjes een KJ classic II in de tuin staan (naast de weber 57cm) en die bevalt perfect.
 

Oltie

Tondelzoeker
Berichten
3
Vandaag bij Hanos geweest en daar is de KJ Classic 2 in de aanbieding. €995,- ex btw maakt incl €1203,95
Daar dan ook direct maar de Joetisseri bij gedaan voor €204,95 inclusief. Enige nadeel is dat deze niet meer in de winkel stond en besteld moet worden, aanbiedingsprijs behouden we natuurlijk.
Bijkomend voordeel in deze Corona tijden is dat je als particulier zo binnen komt op een gratis dagpasje.
 
Gefeliciteerd! Ik kan uit ervaring zeggen dat je er geen spijt van zal krijgen, echt een geweldig apparaat!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volgens mij zit dat gewoon standaard bij de classic II in principe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan