BasBQ
Beef en Steak

Welke kamado Inferno hornbach 499 Grill Guru Medium 399 ?

Graag zou ik willen weten wie er ervaring met de inferno heeft.

Hornbach biedt een large aan voor 499,- En de compact inferno voor 199,- euro

Nu heb ik de groene mini kamado van de blokker en die doet het nu al 2 jaar zeer goed maar een hele kip wordt iets te krap.

Daarom zit ik naar een compact te kijken of een large wij doen meestal na werktijd komen we thuis even de kamado mini aan paar spiesjes erop en smullen maar.

Maar om nu zo"n grote kamado elke avond in de zomer aan te steken denk ik dat de compact een mooie tussen weg is. Maar ondanks dat weer misschien te klein
voor een smoke sessie pork tot nu toe alleen met weber smoker gewerkt en hornbach smokers budget omdat ik slechts 3x per jaar pullet pork maak.

Ook ik woon in een bovenverdieping met balkon waar nu een hornbach smoker weber look a like en mijn mini kamado blokker.

iemand ervaring met de compact ?

 
DV_8_10073924_01_4c_NL_20190518211653.jpg
 
Dit is de Grill Guru classic compact met een ander merknaampje en kleurtje.

Prima kamado; past makkelijk 3 kg procureur en een flinke kip op.
Met verhogingsrooster erbij kan je die ruimte zelfs nog bijna verdubbelen.

Toch is de ervaring vaak dat men later toch voor een large gaat.
Als je nu een kwalitatief goede kamado large aanschaft heb je wel een aanschaf ?voor het leven? gefaan.
Je zal niet snel groter of anders willen.
 
Qua aansteken maakt het niet uit of je nou een kleine of een grote hebt, je houd aan het eind van een korte run kool zat over en voor de snelle spiesjes heb je al een kleine kamado tenslotte. Ik zou een large nemen.
 
Ik had al een account en diverse reacties gedaan op het mini blokker kamado topic gedaan met het ikea bekvam tafeltje wat ik nu heb maar mijn account was weg waarom weet ik niet .

De blokker kamado was mijn eerste kamado en zeer goed bevallen, ik zou zelf nooit meer voor een stalen variant gaan.
Ik heb ook een weber smoky mountain gehad maar omdat ik weinig rook nog momenteel heb ik die weg gedaan en een hornbach 25 euro smoker gekocht in de opruiming die op de weber lijkt. En als ik ga varen gebruik ik nog de weber go anywhere Kan je ook kleine rooksessies doen. Maar de inferno large gaat er uit volgens mij bij de hornbach en de compact komt ervoor terug waarschijnlijk h?bben ze een deal met grill guru nu die niet naast een inferno large wilt staan.
 
Wij hebben een GG classic compact en we zijn met vier personen. Het is eigenlijk te klein. Een paar spiesjes pas makkelijk, een kip ook. Het probleem is dat het gelijktijdig bereiden van groenten o.i.d. naast een stukje vlees niet kan. Vier kipfilets wordt al krap.
Pizza steen is te groot in diameter, waardoor je bijna alles afsluit en er minder warmte boven komt. Je moet echt enorm heet stoken voor een pizza of flamm kuchen.

Tot nu toe altijd alles kunnenmaken, maar ik mopper best vaak dat ik ruimte te kort heb. Wij gaan kijken naar een large iig. Had ik meteen al moeten doen. ;)
 
Bosman zei:
Tot nu toe altijd alles kunnenmaken, maar ik mopper best vaak dat ik ruimte te kort heb. Wij gaan kijken naar een large iig. Had ik meteen al moeten doen. ;)

Dat hoor je best vaak... ik denk dat als kamado-koken aanslaat en het je bevalt je graag groter wil. Ach dan hou je die kleine er voor het (af)grill werk gewoon bij, toch?
 
Ja ik denk dat het ook een medium of large wordt nu even kijken wat ik kan kopen.

Mijn budget is 500 meer vindt ik het niet waard alle eieren werken Hetzelfde en de blokker mini ziet er nog steeds als nieuw uit na 2 seizoenen voor 99 euro en we gebruiken deze elke zomerse dag.
 
Voor 550 euro heb je nu de Grill Guru Large bin de Sligro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
BasGrunn zei:
Voor 550 euro heb je nu de Grill Guru Large bin de Sligro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Heb je een linkje? Bij de Sligro (website) zie ik hem niet en bij de Makro staat de Medium versie in de folder (voor ?603).
 
Hij staat niet in een folder. Ik heb afgelopen zaterdag nog een gekocht voor 449 ex btw. Je kunt het beste even bellen met de dichtst bijzonder Sligro of ze op voorraad zijn. Nu met de Corona kun je als particulier zonder pasje naar binnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Ja Groningen heb ik hem gekocht. Voor 10 euro ook thuis bezorgd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 

Raymon

Vuurmaker
Berichten
54
Die prijs van de sligro is exclusief btw maar er komt nog een mooie actie aan komende week van albert heijn de compact en medium kamado voor 199 en 399,- en deze prijzen zijn wel inclusief btw.

Als deze actie komt dan wordt het zeker de grill guru medium.

Screenshot_20200417_062421_air.com.yudu.ReaderAIR3024961.jpg


92429849_2878425922251757_7693154190918418432_o_2878425918918424.jpg
92429228_2878428028918213_3676028651419205632_o_2878428022251547.jpg
 
Schijnbaar komt er in mei weer een AH/GG actie, zie de allerhande mei (p128)
ahgg.JPG
 
Wij hebben inmiddels de Masterbuild binnen. Mooie prijs voor een top kwaliteit kamado. De Grill Guru classic compact heb ik ingebouwd, dus die gaat niet weg. Met beide naast elkaar een mooie buitenkeuken met ruimte genoeg zou ik zeggen. Blijft ook leuk om samen te koken. En er moet tenslotte ook een goede lunch komen tijdens een low en slow sessie:giggle: Ga vandaag de Masterbuild voor het eerst gebruiken. Ben benieuwd naar het verschil met de GGCC
 
Ja,actie volgt.
Afgelopen donderdag waren ze de tv opnames aan het schieten bij de importeur.
 
Als ik hier even op mag inbreken :).
Die medium grill guru die bij de ah komt. Is die ook groot genoeg om mooie gerechten op te maken?
En zijn er ook accesiores voor te krijgen of is dat vooral voor de large modellen?
 
Als de prijskopers de aanbieding afwachten en goed lezen. Ook de site van Grill Guru bekijken zullen er meer antwoorden zijn dan vragen voor een toch potentieel B merk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan