BasBQ
Beef en Steak

Smoke draadloze thermometer

Vandaag even een eerste testje gedaan met de Smoke, de draadloze thermometer van thermoworks. Thermoworks maakt oa de door ons zo geliefde thermapen.

De Smoke heeft een basisstation waar twee voelers in gaan. 1 gaat op je rooster om de themperatuur van je barbecue te meten en de andere in het vlees. De voelers gaan tot 500?C en komen uit de vaste Thermoworkslijn. Dus je zou er een tweede vleesprobe voor kunnen kopen.

Het andere deel, de ontvanger neem je mee en kun je aflezen.

45ff956b7717fb258c52b0767812d482.jpg


Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De test voor mij is altijd of ik achter mijn computer op ??n hoog aan de andere kant van het huis nog verbinding heb. Dat heeft deze thermometer dus! Er is maar ??n andere die die afstand haalt.

De Smoke is heel degelijk gebouwd, netjes afgewerkt en simpel in de bediening. Ik moet nog wat verder testen voor mijn definitieve review maar tot nu toe ben ik er heel blij mee.
 
Wat is een redelijke tot goede thermometer voor een lage prijs?
Ik ben beginnend met de bbq dus kan niet heul veul investeren zonder dat ik de directie op mijn dak krijg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Smokeye zei:
Wat is een redelijke tot goede thermometer voor een lage prijs?
Ik ben beginnend met de bbq dus kan niet heul veul investeren zonder dat ik de directie op mijn dak krijg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gewoon investeren in een goede thermometer, niets is zo frustrerend om een duur stuk vlees te verzieken met een slecht werkende Thermometer.
Ik gebruik alweer 8 jaar de thermometers van Maverick eerst de ET732 nu de ET733. De vervanger voor de ET732 is nu de XR30 en voor de 733 de XR40 deze kosten rond de 75 euro
https://www.meerbarbecue.nl/maverick-thermometers/

Thermoworks maakt natuurlijk al jaren zeer goede en betrouwbare thermometers.
Als ik een tip mag geven, ga NIET voor een bluetooth model, het bereik is simpelweg belabberd, de thermometers met een losse ontvanger en een losse zender zijn radio gestuurd en dat bereik is veel groter en zijn stabieler
 
noskos zei:
Vandaag even een eerste testje gedaan met de Smoke, de draadloze thermometer van thermoworks. Thermoworks maakt oa de door ons zo geliefde thermapen.

De Smoke heeft een basisstation waar twee voelers in gaan. 1 gaat op je rooster om de themperatuur van je barbecue te meten en de andere in het vlees. De voelers gaan tot 500?C en komen uit de vaste Thermoworkslijn. Dus je zou er een tweede vleesprobe voor kunnen kopen.

Het andere deel, de ontvanger neem je mee en kun je aflezen.


Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De test voor mij is altijd of ik achter mijn computer op ??n hoog aan de andere kant van het huis nog verbinding heb. Dat heeft deze thermometer dus! Er is maar ??n andere die die afstand haalt.

De Smoke is heel degelijk gebouwd, netjes afgewerkt en simpel in de bediening. Ik moet nog wat verder testen voor mijn definitieve review maar tot nu toe ben ik er heel blij mee.

Ik had deze Thermoworks Smoke thermometer ook al eerder in het vizier Dennis, mogelijk dat je ook weet dat ze vorig jaar een WiFi-adapter (Smoke Gateway) voor deze thermometer hebben uitgebracht.
In combinatie met een smartphone daarmee dus "oneindige afstands controle"  :)

Zie ook het linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=-mXG0B1kVQ4

Het is dan wel opletten dat de totale aanschafkosten niet te hoog worden in vergelijking met de bekende controller merken die ook via WiFi werken.
De probes van de Smoke blijven uiteraard van de gekende supersnelle Thermoworks kwaliteit!
 
noskos zei:
Vandaag even een eerste testje gedaan met de Smoke, de draadloze thermometer van thermoworks. Thermoworks maakt oa de door ons zo geliefde thermapen.

De Smoke heeft een basisstation waar twee voelers in gaan. 1 gaat op je rooster om de themperatuur van je barbecue te meten en de andere in het vlees. De voelers gaan tot 500?C en komen uit de vaste Thermoworkslijn. Dus je zou er een tweede vleesprobe voor kunnen kopen.

Het andere deel, de ontvanger neem je mee en kun je aflezen.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De test voor mij is altijd of ik achter mijn computer op ??n hoog aan de andere kant van het huis nog verbinding heb. Dat heeft deze thermometer dus! Er is maar ??n andere die die afstand haalt.

De Smoke is heel degelijk gebouwd, netjes afgewerkt en simpel in de bediening. Ik moet nog wat verder testen voor mijn definitieve review maar tot nu toe ben ik er heel blij mee.

Is er een groot verschil met de Mavericks Dennis?
 
@Geert, oh, dat is wel een hele mooie uitbreiding. Ik zal Anne eens vragen of die er ook voor de Europese markt is. Nu zit er een US stekker bij.

@Ewald, ik heb meerdere Mavericks gehad in het verleden, deze is toch een stuk degelijker qua constructie. Weet niet hoe de huidige Mavericks zijn. Dit is net als een thermapen, mooi dik kunststof, zwaar, antislip pakking er tussen.
 
Mooi ding inderdaad! Zag hem een tijdje geleden al liggen in de winkel in Amerika.

Wifi zou echt een top uitbreiding zijn, dan kun je pas echt van huis en ondertussen alles in de gaten houden :D
 
noskos zei:
@Geert, oh, dat is wel een hele mooie uitbreiding. Ik zal Anne eens vragen of die er ook voor de Europese markt is. Nu zit er een US stekker bij.
In het filmpje is te zien dat de WiFi adapter een micro-usb aansluiting heeft t.b.v. van het opladen voor 1000 gebruiksuren.
Een standaard Europese 5V USB charger (zoals voor b.v. iPhone) in combinatie met het bij de Smoke Gateway bijgeleverde usb/micro-usb kabeltje zal voldoende zijn om het aan deze kant van de plas te laten werken.
 
Ik gebruik de smoke sinds september en ben er heel erg tevreden over. Meerdere keren getest en altijd direct en accuraat de temperatuur (kokend water, ijswater). Low And slow volledig onder controle met dit apparaat!

Ik heb de smoke gekocht via Amazon.fr en komt dan uit groot Brittanni? met de post..


De gateway heb ik vooralsnog nergens kunnen krijgen, ook niet via Amazon. Waarschijnlijk alleen maar verkoop binnen US.
 
b.asv zei:
Wifi zou echt een top uitbreiding zijn, dan kun je pas echt van huis en ondertussen alles in de gaten houden :D

als digibeet  , even een vraagje , hoe neem je het signaal mee als je bijv naar de supermarkt gaat  , is dit niet alleen je thuis "wifi" netwerk?
 
Als de gateway via internet de temperaturen naar een server stuurt dan kan de app die weer ergens aflezen.
 
Hmm. Ben hier wel erg nieuwsgierig naar.
Huidige maverick doet wat ie moet doen, maar blijft Amerikaans "poppenspul" vindt ik.
Thermapen komt toch heel wat degelijker over. Hopelijk s deze smoke een combinatie van kwaliteit, degelijkheid en bereik. Zeg maar een maverick met de degelijkheid van de Thermapen.
 
Ik heb deze nu een jaartje denk ik. Ik ben er zeer tevreden over. Wi-Fi en al dat gedoe hoef ik niet.  Eerder een maverick gehad waarvan ik de interface niet begrijp.

Voor mij de perfecte thermometer maar dat kan  voor iemand anders een andere zijn.
 
Dennis,

Waar in Nederland is deze thermometer te koop? 
Ben opzoek naar een nieuwe, mijn Maverick ET-733 begrijp ik na al die jaren nog steeds niet
 
stuur mij een mail zodra weer leverbaar... beter via amazon.fr te bestellen, als ik iemand met frans moet helpen, let me know  ;)
 
Ben erg benieuwd naar
- Degelijkheid zowel mechanisch als elektronische
- handige bediening,  interface
- Batterij duur
- Zijn de metingen correct

Wordt misschien wel een mooi verjaardag kado  :D
 
Je kunt hem gewoon bij Thermapen.nl bestellen. Anne is de importeur en goede bekende in de barbecuewereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan