BasBQ
Beef en Steak

BBQ 25 - Adam Perry Lang

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
bbq25.jpg

Titel: BBQ 25
Auteur: Adam Perry Lang
ISBN: 978-0-06-199023-6
Taal: Engels
Aantal blz: 65
Waar te koop: bol.com
Prijs: ? 17,99
BBQ 25 Website

Bespreking:
Dit een eigenlijk en heel raar boekje, het is uitgevoerd als een soort babyboek met van die dikke harde pagina's en er staan maar 25 recepten in. Maar volgens Adam moet je het zien als een soort handleiding om bepaalde manieren van barbecue?n je eigen te maken en als je die onder controle hebt dan kun je er verder je eigen draai aangeven.
Adam Perry Lang is beste maatjes met Jamie Oliver, ze hebben zelfs een eigen restaurant in Londen, en dat merk je ook in de recepten. Heel veel verse kruiden, lekker met je handen aan de spullen zitten en alles zo gekruid dat je een soort van smaak explosie krijgt als je het opeet.

Ik heb al een aantal dingen gemaakt uit dit boekje en ze waren allemaal even lekker!

 
Hier staan heel erg mooie recepten in!! Amerikaanse BBQ met een Franse slag zeg maar. Zijn (aangevulde) board-dressing gebruik ik de laatste tijd geregeld bij stukken rund.
 
Ik ben zeer benieuwd naar dit boek. Gisteren ook maar eens besteld. Bedankt voor de link Cyclopz.
 
Heb dit boek ondertussen binnen gekregen en gisteren maar eens doorgebladerd. Staan toch een hoop heerlijke gerechten in waarvan ik er zeker een aantal moet proberen. Wil zeker een keer de herb brush en de board dressing proberen, kijken of dat leuke verschillen oplevert.
 
Ik heb dit boekje goedkoop op de kop getikt, en het is inmiddels een favoriet. Dat komt omdat hij zo duidelijk is en het als naslagwerk ook heel goed is: voor ieder stuk vlees staat er 1 bereiding in die goed werkt - hoef je niet in 10 boeken te bladeren om te kijken naar gaartijden en zo. Sommige van de marinades, bijvoorbeeld die voor dunne karbonades, werken ook super met hun mix van zuur, zout, etc.

 
Terug
Bovenaan Onderaan