BasBQ
Beef en Steak

Fitst time short ribs

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Zoals in een ander draadje al aangekondigd vandaag een eerste poging short ribs gedaan, volgens recept van Jord.

8bxxQi8l.jpg

Ontvliezen is lastiger dan met varkens ribbels

xaDrFTgl.jpg

Meeste vet er vanaf gesneden

QBJ3VFFl.jpg

Dalmatian Rub

jP1njSfl.jpg

Vind de hoeveelheid zout aan de hoge kant

9Usfcjql.jpg

Lets go

1yYExcul.jpg

Ruim 3 uur verder en de bark zit er lekker op, tijd om in te pakken

7T7qO2dl.jpg

2,5 uur eerder dan gepland al klaar

oQyKwqKl.jpg

Vind er nog wel veel vet in zitten, ben benieuwd naar de smaak. Probeer ze warm te houden, anders maar in de stoomoven opwarmen.

Had de ribs bij de Hanos gehaald, zaten er 2 in een pak, voor de eerste run gekozen voor de dunste van de 2, wellicht dat daardoor het ook eerder klaar is. Wel erg prijzig vlees vond ik, ?22/kg ex BTW
 
Ziet er al lekker uit
 
Om heel eerlijk te zijn was ik er niet zo tevreden mee, vlees zelf was wel lekker maar de rub was veel te korrelig, en de pepersmaak was echt overheersend. Gelukkig heb ik er nog een, daarmee ga ik wat experimenteren met een andere rub of marinade
 
?Jacob?s Ladder? ook wel genoemd. Mooi stukje vlees en qua prijs zeker niet te veel hoor. Zout en peper is genoeg om hier de vingers bij op te eten. De dikte zorgt voor de duur van de bereiding het kan maar zo dat wat je nog over hebt langer onderweg is.
 
Jammer dat je er niet zo kapot van was, het ziet er wel heerlijk uit.
 
Het eerste dat opvalt is die berg peper, daar ben je denk ik iets uit de bocht gevlogen.

Waren dit die Canadese beef shortribs van Hanos? Daar lag me een plak vet op toen ik die zag van de week.

Ik ben zelf enorm gelukkig met de Australische graan gevoerde variant, maar die was er van de week dus niet.

Gewoon lekker nog eens maken, en misschien wat later (of zelfs helemaal niet) inpakken dan? Dan geef je het vlees wat meer de tijd om rustig te geleren en bereik ik persoonlijk betere resultaten.

Dapper volhouden kerel!  :D
 
Het waren niet de Canadese maar de Australische.
Ik ben inderdaad iets te scheutig met de peper geweest bleek achteraf. Nou houden wij hier zelf sowieso niet erg van de dry rubs, vinden het resultaat toch vaak nog te korrelig, ik ga liever voor marinades.
En volhouden doe ik zeker hoor, dat andere stuk ligt nu in de vriezer, maar zal binnen nu en een maand wel opgegeten zijn, want het vlees zelf was erg lekker.
 
Kun je het mooi nog eens proberen maar hij ziet er wel lekker uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooi stuk vlees hoor. Ziet er goed uit.

Ik vind de stukken vlees ook veel te ?populair? geworden. En dat is niet goed voor de prijs. ?22,- P/kg voor stoofvlees... Maar toch wil ik er weer een op de Q
 
Bram zei:
Ik vind de stukken vlees ook veel te ?populair? geworden. En dat is niet goed voor de prijs. ?22,- P/kg voor stoofvlees... Maar toch wil ik er weer een op de Q

Precies mijn gedachte, het zogenaamde vergeten vlees, wat je vroeger bijna gratis mee kreeg betaal je nu de hoofdprijs voor  :(
 
Mcjas, je hebt me toch aangestoken
Kom net van de vleesdealer
32f8ceefad55781e1a460a36b4bd8873.jpg
 
Bram zei:
Mcjas, je hebt me toch aangestoken
Kom net van de vleesdealer
32f8ceefad55781e1a460a36b4bd8873.jpg

Graag gedaan, en met smaak
 
Terug
Bovenaan Onderaan