BasBQ
Beef en Steak

MOINK Balls

 

Luc

Tondelzoeker
Berichten
14
Vandaag lekker vroeg klaar met werken duss voor de 1e keer iets maken op mijn 1e weber.

In mijn middag pauze thuis alvast de Rub en de BBQ saus gemaakt om na mijn werk meteen aan de slag te kunnen met de balletjes en de Q.

Ik heb het recept gevolgd van Noskos uit het boek Het Vuur de Baas en het ging allemaal redelijk soepel. Alleen op het laatst toen ik de balletjes in de saus dompelde en ze weer terug op het rooster legde ging de temp omhoog naar de 140 ik denk zelf dat dit komt omdat de deksel wat langer is open geweest maar weet het natuurlijk niet zeker. Ik heb gewoon een brikettenhouder gevuld met briketten en er een paar aangestoken erboven op gelegd dit ging wel een beetje moeilijker in een grote briketten starter dus heb gelijk een kleine besteld. Hiernaast een lekbak geplaatst zonder water. Ik lees ook dat veel mensen er water in doen is dit fijner ??? 
Toen de Balls erop gingen een blokje kersen hout erop gegooid en dit was ook genoeg.

Maar goed hier onder een paar fotos met het resultaat. Ik moet zeggen ze waren Heerlijk!!! We waren met 4 en ze waren zo weg hahaha

LONMRg1.jpg

0Emdurl.jpg

oBT7VYd.jpg

lA9VtF6.jpg


Net de Pekel klaar gemaakt voor de beer can chicken voor zondag!! ;) :D




 
Lekker man, goed bezig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Zien er lekker uit. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Lekker hoor. Moinkballs zijn echt onovertroffen.

Dat je temperatuur omhoog gaat als het deksel geopend wordt Is logisch. Er komt ineens veel zuurstof bij. Probeer daarom het deksel niet te openen of anders heel kort. Je kan bijvoorbeeld even het rooster met de ballen eruit pakken, deksel dicht en dan op je gemak de ballen insmeren. Als je klaar bent ff snel het rooster met ballen terug. De onderste schuiven dicht voordat je het deksel opentrekt scheelt ook.

Nu Is het zo dat een korte stijging geen probleem Is hoor. Zeker niet bij moinkballs.
Zolang het lekker Is, is het goed toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Ik heb ze nog nooit gemaakt en daar moet echt verandering in komen, tijdens het thuiswerken toch maar eens aan beginnen en dan tijdens de virtuele vrijmibo iedereen de ogen uitsteken. ;)
 
Wat 'n mooie glimmende ballen heb jij Luc!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
To Do List, Check.
Lekker hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Zo jij hebt lekkere ballen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Weer mooie ballen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Hier krijg je nooit genoeg van. Heerlijk glimmende ballen. Top
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
glimmende ballen, glimmende grill.
Man man man.

83580.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Zien er super lekker uit !! Krijg er honger van  :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
En hij zag dat het goed was
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Terug
Bovenaan Onderaan