BasBQ
Beef en Steak

Porchetta is calling!!!

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi bbq-collega's.

Na enkele drukke weken nu weer eens de tijd gehad om lekker de bbq aan te steken.
Toegegeven, tussendoor niet stilgezeten met af en toe een paar ribbetjes, maar nu eens de tijd genomen om eindelijk die porchetta te maken.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Dit MOET je ooit gemaakt hebben. Allemachtig, wat een heerlijk gerecht is dit zeg!!!

Ik heb al eens eerder een mooi stukkie buikspek van 2 kilo gekocht. Deze lag al weken naar me te roepen vanuit de vriezer:
eat me! eat me!
turn me into a porchetta, please!!!!
you will love me more when i'm a porchetta instead of bacon or something like that!

ok ok ok. Ben de beroerste niet. Het spekkie uit de vriezer getrokken en laten ontdooien.
Daarna gevlinderd (geen foto  :( ) en met bbq rub lekker ingerubt (ook geen foto  :( ).
Vervolgens "belegd" met verse salie, rozemarijn, tijm, gemalen venkel, plakjes salami, knoflook, bascilicum en gedroogde oregano (ook hier geen foto  :( )
Vervolgens strak in de folie om de nacht in de koelkast door te brengen.

En toen was het tijd om mijn telefoon op te laden om voor foto's te kunnen zorgen  :-?

En afgelopen zaterdag was het zover. Nu met pics:
Kijk hem een mooi rolletje zijn
PKAlXeD.jpg


Aan het spitje op de bbq. 2 stukjes perenhout op het vuur
R5m7sTQ.jpg


Na een uurtje toch ff spieken met als gevolg wat as dat meteen door de bbq waaide
Maar het zag er goed uit
pTQcjTA.jpg


Ff rusten en aansnijden, wat een feest
HUdJuAH.jpg


Op het bordje met frietjes, witlofsalade en een paar japenos
uGoRpXt.jpg


Met dit soort gerechten doen we haast met spijt het restje in de vriezer want ondanks dat het zo lekker is, is 2 kilo toch wat veel voor ons drie  B-)
Je wilt gewoon blijven eten, zooo lekker.

Voordeel van deze corona-tijd is nu wel dat we het niet kunnen delen, want tja, dan moet je bij iemand langs en dat mag niet  :D

Dank voor het kijken en voor iedereen: blijf gezond mensen. Let een beetje op elkaar.

Groet
Rick
 
Ziet er geweldig uit Rick, porchetta is zooo lekker
 
Heerlijk en ondanks corona zou ik haast een overval plegen.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ziet er heerlijk uit, moet zelf toch ook eens een spit aanschaffen

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Deze Top Porchetta verdient echt haar eigen draadje, wat een zaligheid zeg! Dus jouw varkensbuikje roept je vanuit de vriezer en vraagt je haar om te toveren naar porchetta? Mooi verhaal Rick! Dit spul is ??k geweldig koud op brood een dag of twee kater, waarmee ik verder niks wil impliceren Rick, maar ik woon dus vlakbij in Leiderdorp...  :D
 
Prachtig gerecht met mooie foto's, ik krijg er altijd weer honger van!
 
Dat ziet er goed uit Rick. Ik zit gewoon watertanden toe te kwijlen achter de PC.
Mooie foto's. En leuk om het spitje weer eens in actie te zien.

Ik had hem gemaakt van varkensnek. Maar van buikspek moet ik hem echt nog eens maken. Lijkt me heerlijk.
Kan ik m'n spitje weer eens uit het stof halen  B-)
 
Sander72 zei:
Deze Top Porchetta verdient echt haar eigen draadje, wat een zaligheid zeg! Dus jouw varkensbuikje roept je vanuit de vriezer en vraagt je haar om te toveren naar porchetta? Mooi verhaal Rick! Dit spul is ??k geweldig koud op brood een dag of twee kater, waarmee ik verder niks wil impliceren Rick, maar ik woon dus vlakbij in Leiderdorp...  :D

mag ik daar als brabander wel komen met al het corona gebeuren? ik begreep al van Bram dat brabers geen graag geziene gasten zijn elders in nederland
 
Bram zei:
Kan ik m'n spitje weer eens uit het stof halen  B-)

ik gebruik hem regelmatig hoor. picanha, rollade, kebab-spiesjes. Ben er helemaal blij mee.
moet alleen nog eens een kipje doen
 
Ridevi71 zei:
moet alleen nog eens een kipje doen

E?n kipje? je bent toch niet aan het lijnen hey ;-)
 
Bram zei:
Ridevi71 zei:
moet alleen nog eens een kipje doen

E?n kipje? je bent toch niet aan het lijnen hey ;-)
zou eens niet verkeerd zijn, een paar kilootjes minder  :D
dan lijk ik weer op die jonge god van vroeger  =))
 
Ridevi71 zei:
mag ik daar als brabander wel komen met al het corona gebeuren?

Niet binnen, maar op de stoep mijn biertje tegen jouw porchetta ruilen moet lukken hoor Rick!
 
Sander72 zei:
Ridevi71 zei:
mag ik daar als brabander wel komen met al het corona gebeuren?

Niet binnen, maar op de stoep mijn biertje tegen jouw porchetta ruilen moet lukken hoor Rick!

oei, ik ben bijna om Sander.
Een lekker bier is genieten, en zelf gebrouwen is helemaal top natuurlijk.
 
Ooooh ja lekker, zelf had ik deze met oud en nieuw gemaakt met die recept https://youtu.be/UhkjPBuabLc

Als je een keer een ?middel? kan krijgen bij de slager zou ik ?m daar van maken.
 
Deze gaat op de lijst om te maken, heb al paar keer naar zitten kijken, toch eens doen. Heerlijke plaatjes
 
Ziet er heerlijk uit, binnenkort ook maar eens op het spitje gooien. (Aankomend weekend eerst twee kipjes) Bedankt voor het delen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan