BasBQ
Beef en Steak

Who needs 3-2-1 ribs

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.090
3-2-1 ribs, ik dacht voorheen dat dit de methode was.
Niet voor ons, 3-2-1 Ribs kunnen snel mushy worden en/of naar gekookt vlees smaken, met mijn ervaring van KCBS wedstrijd jureren heb ik dus wel wat persoonlijke ervaring.
Ik ga voor de Easterwood methode van Frits, iets aangepast ,2 uur 40 min tot 3 uur op 130 graden indirect, dan lakken en 20 minuten karamaliseren.
Onze favoriet zijn deze Amazing Chinese Ribs, gemarineerd in een marinade zwaar ge?nspireerd op de Char siu marinade van Sander72
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20396.0
hetzelfde geldt voor de overheerlijke Yangzhou fried rice (ditmaal zonder garnalen)
Dit zijn dus geen fall off the bone ribs maar zoals het hoort ribben waar nog een vleesstructuur/bite aan zit, (KCBS rules) ;)

006457a5b1d0ee8cae0668f8c2391824.jpg


30fce29892f811593e4ec5fa6484c70e.jpg


9a202bab4fd7d8c0e824a88d3fe2efca.jpg


c5dea58860b30f1100167e92a6163c0f.jpg


62d84759fdabe8e34876bd0ac2a902e3.jpg



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ik weet het, het gaat over de ribs die er werkelijk fantastisch uit zien,
maar die rijst...?. schuif maar door hoor! (wel met een ribbetje erbij natuurlijk)

hier gaan de ribben ongeveer 2-1-1 want het hoeft voor ons ook geen soep te zijn
 
Lekker!
Binnenkort ook eens maken zo.
Ziet er super uit.
 
Dat viel mij laatst ook al eens op. Bij wijze van test / tijdnood om erbij te blijven,  ribs 4uur op 110 gezet in de traeger (middagje naar de camping boel op orde maken) weer thuisgekomen een lak erop (20 minuten) en ze waren super mals en lekker.

Eet smakelijk (ze zijn vast allang op natuurlijk)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Dat ziet er fantastisch uit Ewald. Wordt toch tijd om die methode een keer te testen
 
Gadverdamme wat zalig Ewald! Mooie Rooie Rakkers!

Dat is een heel mooi maaltje kerel!
 
Wow, het water loopt me gelijk in de mond.
 
Wauw lekker! En ribs in combinatie met rijst super! Brengt mij op weer een idee om de ribs nog sneller op de q te gooien! Maar als ik het goed lees is de manier wat jij doet het zelfde als de 321
Metoden alleen de 2 ( hey inpakken in folie) laat je ertussenuit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
WOW, Hier mag je me gewoon midden in de nacht voor wakker bellen.
Dat ziet er super uit. Dit moet ik echt gaan maken.
 
Ziet er fantastisch uit. Het water loopt me letterlijk in de mond.

3-2-1 doe ik zelf trouwens ook niet, maar afhankelijk van hoe de boel verloopt wrap ik soms w?l. Laatst met die harde wind heb ik dan toch veel moeite om de temperatuur onder controle te houden en dan is een uurtje in folie soms gewoon nodig.

Voor mij is perfectie een malse rib waar je in kunt bijten zonder alles direct van het bot te trekken. Mijn vrouw heeft liever dat ze de ribbetjes eruit kan plukken.
 
Lekker Ewald. Heb hier thuis een gemengd publiek, deel is van fall of the bone en ander deel wil meer structuur. Qua tijd is deze methode (Easterwood) wel effici?nter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan