BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk een kamado en meteen een mooi plekje gegeven!

 

D_SDennis

Sprokkelaar
Berichten
37
Eindelijk de knoop doorgehakt en een verse kamado, een Bastard, aangeschaft. Na vele jaren op een gasser, overigens met veel plezier, nu tijd voor de volgende stap., BBQ-en op een gasser is deels makkelijk, maar roken bleek toch steeds een grote uitdaging met zakjes, bakjes etc. Dat gaat hopelijk nu een stuk beter. Hier is mijn hobbyplek voor de komende jaren. De gasser ontdaan van de zijelementen (te koop overigens nog steeds.. ;) ) en opnieuw ingebouwd in een eigen ontwerp van steigerhout. Daarnaast op gelijke hoogte de Bastard (Large). Zo kan ik beide vanaf een plek bedienen en verwarmt de Bastard hopelijk de naastgelegen zithoek een beetje. Inmiddels is de kit nu wel uitgehard in het tegelwerk dus woensdag beginnen met de boel eens rustig opstoken. Hopelijk gaat dat goed en eindig ik met een lekkere zalmmoot als vuurdoop. Rib uit mijn lijf, maar hier ga ik veel plezier van hebben, mede dankzij al jullie gedeelde ervaringen, top dit!


9MPOmRh.jpg

YH1sR7v.jpg

7wLi0xl.jpg

 
Dat is een mooi plekje. Heb je goed voor mekaar. Mag je blij mee zijn.  :)
 
Nice!
 
Mooi plekje, mooi meubel en mooi gereedschap. Veel plezier en genot. Dat belooft mooie plaatjes van de gemaakte gerechten.
 
Mooi gemaakt veel plezier ermee
 
Hoi Dennis, leuke volgende stap, veel plezier daarmee!

PS zie ik nou goed dat je Bastard met de bodem op een steen rust? Vanwege ventilatie en hitte afvoer is het beter om daar kleine keramische pootjes/steuntjes tussen te houden zodat de bodem z'n hitte kwijt kan. Misschien heb je dat op een andere manier opgelost maar dat kan ik niet goed zien op de foto's.

Mooi gebouwd setje zo, viel spass!
 
Afbeelding bekeken; persoonlijk ben ik meer voorstander van een vuurvaste ondergrond EN een luchtlaag ;)
 
Sander72 zei:
Hoi Dennis, leuke volgende stap, veel plezier daarmee!

PS zie ik nou goed dat je Bastard met de bodem op een steen rust? Vanwege ventilatie en hitte afvoer is het beter om daar kleine keramische pootjes/steuntjes tussen te houden zodat de bodem z'n hitte kwijt kan. Misschien heb je dat op een andere manier opgelost maar dat kan ik niet goed zien op de foto's.

Mooi gebouwd setje zo, viel spass!

Dank je wel voor je reactie! Ik heb inderdaad een keramische tegel als ondergrond. Ik vraag me af of het allemaal wel zo heel heet wordt? Nu met die nieuwe ashtray onderin en het feit dat de brandende kolen hoger 'hangen' in de kolenmand vraag ik me af of het allemaal wel zo heel heet gaat worden onderin. Ik hou me nog even in met heel warm stoken (voor pizza bijvoorbeeld) maar zal tot die tijd eens goed blijven volgen hoe warm het wordt daar onder.
 
Een tegel is zo gebarsten door de hitte. Bij mijn BGE gebeurde dat zelfs met voetjes er onder. Dus direct op een tegel zou ik niet doen.
Heb ook foto?s gezien van dat soort opstellingen waar het houten frame waar de steen op lag na een tijd verkoold was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan