BasBQ
Beef en Steak

mijn Douglas buitenkeuken

 

BasGrunn

Sprokkelaar
Berichten
48
Tijdens mijn vakantie nog wat tijd kunnen besteden aan het maken van een buitenkeuken. De keuken is gemaakt van Douglas hout. Onder de ketel heb ik een kolenkit gemaakt waar de briketten in liggen. Aan de rechterkant heb ik met steigerbuis een plek waar ik de deksel in kan zetten wanneer dat nodig is. Als ketel heb ik een Weber 47 cm. Achteraf had ik beter een maatje groter kunnen nemen, maar voor hun red ik mij er prima mee. Als heat deflector gebruik ik nu een pizzasteen van 35 cm die ik bij de Hornbach zag liggen. Onder deze pizzasteen liggen de kolen. Hierdoor kan ik gebruik maken van het hele rooster bij indirect grillen. De eerste test die ik heb gedaan was veelbelovend. De temperatuur was goed stabiel en makkelijk op 110 graden te houden.





 
Strak werk Bas. Ziet er prima uit. Daar heb jij heel veel plezier van.
 
Lekker bezig!
 
Bedankt voor het compliment. Enige zorg die ik nog heb is hout en hitte. Ik 2 cm rondom de ketel vrijgelaten. Enige plek waar de ketel contact maakt is bij de handvatten. Wat zijn jullie ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Ziet er mooi veel plezier ermee
 
BasGrunn zei:
Bedankt voor het compliment. Enige zorg die ik nog heb is hout en hitte. Ik 2 cm rondom de ketel vrijgelaten. Enige plek waar de ketel contact maakt is bij de handvatten. Wat zijn jullie ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat gaat wel goed. Ik heb zelf ook rond de 2 cm speling rondom. En tot nu toe gaat het prima.
 
Maus zei:
BasGrunn zei:
Bedankt voor het compliment. Enige zorg die ik nog heb is hout en hitte. Ik 2 cm rondom de ketel vrijgelaten. Enige plek waar de ketel contact maakt is bij de handvatten. Wat zijn jullie ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat gaat wel goed. Ik heb zelf ook rond de 2 cm speling rondom. En tot nu toe gaat het prima.


Ik heb er maar 0,8 MM tussen zitten en is geen probleem
 
BasGrunn zei:
Bedankt voor het compliment. Enige zorg die ik nog heb is hout en hitte. Ik 2 cm rondom de ketel vrijgelaten. Enige plek waar de ketel contact maakt is bij de handvatten. Wat zijn jullie ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Da's geen probleem, gaat bij mij ook al jaren goed.
 
Dan ga ik er van uit dat het goed is zo.  Ik hoorde wat wisselende berichten. Zou niet tof zijn als ik mijn nieuwe bouwwerk aan het flamegrillen zij zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Mooi gemaakt. En een mooie oplossing met die pizza steen. Kom maar op met de foto's van de BBQ avonturen.
 
Bram zei:
Mooi gemaakt. En een mooie oplossing met die pizza steen. Kom maar op met de foto's van de BBQ avonturen.
Dank je wel! Dat gaat zeker goedgekomen. Pulled Pork wordt mijn nieuwe project. Afgelopen weekend nog 4 racks spare ribs op de ketel gemaakt. Dat ging super goed. Het gehele rooster kunnen gebruiken  voor het vlees. Het  roken is wel wat lastiger omdat ik met de pizzasteen wat lastiger bij de kolen kon komen. Ondanks dat heerlijke ribbels al zeg ik het zelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan